گفت و گو با «علی اصغر مجرد» نابغه جوان والیبال استان

هدف؛ تیم ملی بزرگسالان

نویسنده : شیرازی
«علی اصغر مجرد» از آن جوان هایی است که ثابت کرد خواستن توانستن است حتی اگر مسئولان بی مهری کنند.
  نابغه جوان والیبال استان ثابت کرد می توان بی حاشیه و با اخلاق ماند و به تنهایی کاری کرد کارستان.او نشان داد بدون حمایت مسئولان هم می تواند قهرمان بماند و توقعش را از همه کم کند و فقط با توکل به خدا راه موفقیت را طی کند و خودش بماند و خانواده و دوستانش.ولی آن چیزی که در حال حاضر اهمیت دارد افتخار آفرینی پسر بجنورد است.
افتخار آفرینی «علی اصغر» در رشته والیبال و در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی همانند نایب قهرمانی «امیر حسین محمدی» کشتی گیر جوان استان حال مان را خوش کرد که هستند مردانی از جنس افتخار که با تمام مشکلات می مانند و کار می کنند و قدرتمندتر می شوند.
مجرد که این روزها طلای بازی های اسلامی را در اختیار دارد، مانند همیشه پاسخگوی سوالات روزنامه «خراسان شمالی» بعد از این رقابت ها شد و با همان اخلاق خوش، آرام و متین، هم کلام خبرنگار ما می شود تا از بازی های کشورهای اسلامی بگوید و قهرمانی.
او می گوید: در این رقابت ها ما با ترکیب جوان ها حضور داشتیم. ترکیه تیمی بود تلفیقی از جوانان و امیدها که در این مسابقات شرکت کرده بود ولی سایر تیم ها با تیم رده سنی بزرگسالان خود در این مسابقات شرکت کرده بودند که تیم های بسیار سخت و قدرتمندی حضور داشتند.وی ادامه می دهد: بیشتر تیم های حاضر در مسابقات مدعی قهرمانی بودند و حتی تیم الجزایر هم در المپیک شرکت کرده بود.  در تیم ایران همدلی داشتیم و جدا از عملکرد فنی به نظرم همین همدلی باعث شد تا برای قهرمانی خیز برداریم و موفق هم بودیم.«مجرد» بیان می کند: عوامل موفقیت تیم را می توانم همدلی، رفیق بودن و  هماهنگی زیاد حاصل از تمرینات سخت و فشرده  بدانم.وی اظهار می دارد: آقای «عطایی» سرمربی تیم ملی یکی از بزرگان والیبال ایران است که کاپیتان و بازیکن اسبق تیم ملی بود و  آن قدر تجربه دارد که بداند با بچه های جوان چگونه برخورد کند تا روحیه بالایی داشته باشند و انگیزه شان را حفظ کنند؛ من هم از این قاعده مستثنی نبودم و آقای عطایی با من هم برخورد خیلی خوبی دارد.
وی تصریح می کند: یک تورنمنت بین المللی در کشور ایتالیا داریم که بسیار برای ما مهم است و نقش بیشتری در آمادگی ما برای حضور در رقابت های جهانی خواهد داشت.
«مجرد» از رقابت های جهانی می گوید و اضافه می کند: این رقابت ها در کشور چک برگزار می شود و از اول هم هدف ما برای حضور در مسابقات باکو، کسب آمادگی و تجربه برای حضور در مسابقات جهانی بود ولی با عملکرد خیلی خوب مان توانستیم اینجا هم قهرمان شویم که به نظرم خیلی به ما کمک کرد.
وی یادآور می شود: بازی کردن در هر تورنمنتی سختی خاص خودش را دارد ولی بازی با میزبان همیشه سخت تر است.در بازی های کشورهای اسلامی ما با آذربایجان میزبان برای طلا جنگیدیم و در حقیقت در چند جبهه مبارزه با میزبان را داشتیم؛ از تماشاچیان بگیرید تا داور و عوامل بیرونی و خود مسابقه. این کار را بسیار سخت کرده بود ولی خدا را شکر با همت تیم اجازه نفس کشیدن را به آن ها ندادیم و کار خیلی خوب و خیلی زود تمام شد تا در هر سه بازی این رقابت ها با اقتدار پیروز شویم.وی درباره تیم باشگاهی آینده‌اش می گوید: هنوز هیچ چیزی معلوم نیست. من در لیگ امسال به عنوان سرباز بازی کردم و شرایط آن تیم بسیار بد بود که باعث خوب نبودن عملکرد من هم شده بود و اصلاً متوجه نشدم لیگ کی تمام شد ولی تمام تلاشم را می کنم تا اعتماد «کولاکوویچ» را جلب کنم و به تیم ملی بزرگسالان هم دعوت شوم.
وی یادآور می شود: چند پیشنهاد باشگاهی دارم ولی چون سرباز هستم معلوم نیست کجا بازی کنم و سربازی ام هم یک سال دیگر تمام می شود.بازیکن تیم ملی والیبال جوانان ایران ادامه می دهد: قرار است یک هفته استراحت کنیم و بعد از آن برای حضور در رقابت های جهانی اردو خواهیم داشت تا برای این مسابقات آماده شویم.
وی درباره حضورش در بازی های کشورهای اسلامی خاطرنشان می کند: آن قدر ها هم بی سر و صدا به رقابت ها نرفتم ولی کم سر و صدا رفتنم کم لطفی مسئولان را می رساند.او تصریح می کند: من با اداره ورزش و جوانان و هیئت والیبال کاری ندارم و همین که دوستان و آشنایان حواس شان به من هست برایم کافی است.
«علی اصغر مجرد»  با بیان این که به خاطر ملی پوش بودن و آشنایی اش با بازیکنان حاضر در لیگ دسته یک مجبور است به بازیکنان تیم سابق شهرداری بجنورد برای بدهی های شان پاسخ دهد می گوید:  از مسئولان شهرداری بجنورد خیلی گلایه دارم که با وجود این که دو سال از مسابقات لیگ دسته یک می گذرد ولی هنوز بقیه قرارداد بازیکنان را تسویه نکرده اند.
وی می افزاید: من مسئولیتی در قبال بدقولی این تیم ندارم که هر روز بازیکنان به من بگویند پول ما چه شد. نمی دانم چرا مسئولان رسیدگی نمی کنند و اصلاً به فکر پرداخت بدهی های شان به این جوان ها نیستند.