از گوشه و کنار

دستگیری مردی چاقو به دست در مقابل کاخ باکینگهام
مهر: به نقل از تلگراف، پلیس انگلستان یک فرد را که چاقو حمل می کرد در نزدیکی کاخ باکینگهام در شهر منچستر بازداشت کرد.گفتنی است در پی انفجار تروریستی انتحاری شب دوشنبه در شهر منچستر ده ها نوجوان انگلیسی کشته و زخمی شدند، انفجاری که داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت.
 
٥٠ درصد جمعیت کشور زیر ٣٠ سال سن دارند
میزان: میانگین سنى کشور به ٣١٫١ و میانگین سنی جمعیت از 27 سال به 30 سال رسیده و 50 درصد جمعیت زیر 30 سال قرار دارند. علیرضا زاهدیان، معاون مرکز آمار ایران  با بیان اینکه جمعیت ایران در سال 95 به 79 میلیون و 926 هزار رسید، گفت: 51 درصد جمعیت ایران را مردان و 49 درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.
 
استعفای رئیس رسانه ملی شایعه است
باشگاه خبرنگاران جوان: حجت‌الاسلام موسوی مقدم قائم مقام سازمان صدا و سیما در جمع خبرنگاران،  در خصوص انتشار خبر استعفای عبدالعلی علی‌عسکری رئیس سازمان صدا و سیما عنوان کرد: این خبر اساسا صحت ندارد و شایعه است.وی در خصوص نقش صدا و سیما در برگزاری انتخابات گفت: صدا و سیما نقش بی‌بدیلی در این امر داشت. 
 
توقیف 5 هزار و 200 جلد گواهینامه در سال 95
باشگاه خبرنگاران جوان: رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا از توقیف 5 هزار و 200 جلد گواهینامه در سال 95 خبر داد. سرهنگ احمد کرمی‌اسد، اظهار کرد: از این تعداد گواهینامه، 3166 جلد در حوزه برون‌شهری و پلیس راه ضبط و مابقی آن توسط پلیس درون‌شهری توقیف شده است.
 
عامل حمله منچستر در سوریه آموزش دیده بود
ایسنا: جرارد کلمب، وزیر کشور فرانسه اعلام کرد: عامل حمله تروریستی منچستر انگلیس پیش از این به سوریه سفر کرده بوده و همکاری او با گروه تروریستی داعش ثابت شده است.
 
شناسایی ۲٫۵ میلیون خانوار مستاجر زیر خط فقر در سال ۹۲
ایسنا: مدیر مطالعات علمی طرح جامع مسکن گفت: براساس مطالعات انجام شده در بخش مسکن در سال ۹۲ ، دو میلیون و پانصد هزار خانوار کم درآمد زیر خط فقر و مستاجر شناسایی شده اند.فردین یزدانی  اظهار کرد: فقر دارای ابعاد مختلفی نظیر فقر اقتصادی، فقر اجتماعی، فقر اشتغال،   فقر بهداشتی، فقر سکونتی یا فقر مسکن است. 
 
سیاست ایران هراسی ناکارآمد است
ایرنا: سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان گفت: سیاست ایران هراسی و تکرار ادعاهای تاریخ مصرف گذشته سیاستی شکست خورده و ناکارآمد است.قاسمی اظهارات رئیس جمهور آمریکا در سرزمین های اشغالی درخصوص تعهد ایالات متحده مبنی بر بازداشتن جمهوری اسلامی ایران از توسعه سلاح هسته ای و حمایت از تروریسم را سخنانی وهم آلود و تکراری خواند.