از میان خبرها

امروز؛ ورود پیکر مطهر ۱۳۵ شهید دفاع مقدس به کشور
 فرمانده کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امروز، پیکر مطهر ۱۳۵ شهید دوران دفاع مقدس از آبراه اروند وارد کشور می‌شود.به گزارش تسنیم، سردار باقرزاده، افزود: پیکر پاک این شهدا در استان‌های بصره، الاماره و شهر کوت عراق طی یک ماه گذشته در عملیات‌های تفحص گروه جستجوی مفقودان پیدا شده است.  18 نفر از این شهدا از شهدای غواص عملیات کربلای 4 هستند که در جزیره ام‌الرصاص با دست‌های بسته پیدا شده‌اند.
 
 
 
واردات "کیا" و "بنز "ممنوع شد
 نمایندگی های کیا و بنز هنوز موفق به تمدید اعتبار خود برای واردات خودروها نشدند و عملاً واردات این محصولات متوقف شده است.به گزارش تسنیم، براساس اعلام وب سایت "دبیرخانه هیئت عالی نظارت بر سازمان های صنفی کشور"، از آذرماه سال گذشته اعتبار شرکت وارد کننده خودروهای کیا به اتمام رسیده و عملاً از آن تاریخ در لیست جدید خودروهایی که مجوز ثبت سفارش داشتند اسم این خودرو حذف و توقف واردات آن اعمال شده است.در حال حاضر 6 ماه از اتمام نمایندگی واردات این خودرو در کشور می‌گذرد اما هنوز نمایندگی موفق به تمدید اعتبار خود برای واردات خودروهای کیا نشده است.
 
 
 
خرید تضمینی گندم از مرز 2 میلیون تن فراتر رفت
 معاون بازرگانی دولتی گفت: تا امروز 2 میلیون و ۳۰ هزار تن گندم به ارزش بالغ بر ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از کشاورزان ۱۳ استان خریداری شده است.
 به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، عباسی اظهار داشت: حدود ۷۰ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت و مابقی پس از ورود به سامانه در اسرع وقت پرداخت خواهد شد.
 
 
 
 
دولت یارانه را قطع نخواهد کرد
 سخنگوی دولت گفت: قبل از ماه مبارک رمضان و در روزهای آینده سبد غذایی بین اقشار کم‌درآمد توزیع خواهد شد.به گزارش تسنیم، نوبخت اظهار داشت: دولت یارانه را قطع نخواهد کرد هدایت منابع یارانه را به‌سمت اشتغال و تولید در چارچوب آنچه در قانون تعیین شده است پیش خواهد برد.وی درباره برنامه دولت برای ماه مبارک رمضان تصریح کرد: دولت مانند سنوات گذشته تلاش می‌کند همه اقلام مورد نیاز مردم را برای نیازمندی‌های ویژه ماه رمضان تأمین کند و نظارت کافی درباره قیمت‌ها داشته باشد.
 
 
 
روغن پس از رمضان گران می‌شود
 دبیر انجمن روغن نباتی ایران گفت: بر اساس پیگیری‌های انجام‌شده به‌دنبال افزایش قیمت روغن نباتی بعد از پایان ماه رمضان با اخذ مجوزهای قانونی هستیم زیرا هزینه‌های تولید این محصول افزایش‌ یافته است.محمودیان در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: در ماه رمضان به استقبال افزایش قیمت روغن نمی‌رویم اما افزایش هزینه‌هایی در بخش‌های خرید دانه‌های روغنی (داخلی) به‌قیمت 200 تومان گران‌تر از قیمت واقعی در هر کیلوگرم، بالا رفتن میزان دستمزد و حقوق کارگران و انرژی به ما تحمیل شده است.