بازگشت «مسعود رایگان»، «کامبیز دیرباز»،  «مهدی سلطانی» و «پریوش نظریه» به قاب شیشه ای

سفره رمضانی تلویزیون

ضیغمی- ماه رمضان به عنوان یکی از زمان های طلایی تلویزیون برای جذب مخاطب محسوب می‌شود. با توجه به نزدیک شدن به ایام ماه مبارک رمضان ، امسال هم رسانه ملی هم چون سال های قبل سریال ها و برنامه های متنوعی را برای پخش در این ماه معنوی در نظر گرفته است تا مردم بعد از افطار با خانواده های شان به تماشای این مجموعه ها از طریق تلویزیون بنشینند. عوامل ساخت تمام سعی شان را می کنند تا بهترین اثر را ارائه دهند چرا که ماه رمضان  از مهم ترین و پربیننده ترین زمان هایی است که مردم سریال تماشا می کنند. امسال شبکه‌های مختلف سیما برای این ایام سریال هایی در دست ساخت دارند و  البته شبکه پنج  تاکنون سریالی را معرفی نکرده است.  در این میان، بازگشت بازیگران توانمندی همچون «مسعود رایگان»، «کامبیز دیرباز»،  «مهدی سلطانی» و «پریوش نظریه» به قاب شیشه ای از نکات قابل توجه پخش سریال های جدید است. شبکه‌ های مختلف که هر ساله در رقابتی تنگاتنگ سعی در بیشتر و بهتر دیده شدن برنامه‌های خود دارند، اقدام به تولید برنامه‌های خود کردند. البته این احتمال وجود دارد که یک  سریال دیگر به  این فهرست اضافه شود.
 
نفس
کارگردان: جلیل سامان
نقش آفرینان: مسعود رایگان، ژاله صامتی، علیرضا کمالی، بهناز جعفری، قربان نجفی، هادی عامل هاشمی، شهاب شادابی، احسان امانی، آتوسا راستی، ساناز سعیدی ، هدایت هاشمی، خسرو شهناز و رامین راستاد.
قصه سریال: داستان سریال در مورد جوانی  است که در بحبوحه وقایع انقلاب، رازی در زندگی‌اش فاش می‌شود. او برای رسیدن به حقیقت، حوادث پیچیده‌ای  را پشت سر می گذارد.مجموعه تلویزیونی «نفس» سومین ساخته جلیل سامان به عنوان سریال ویژه رمضان ۹۶ شبکه ۳ سیما معرفی شد.
درباره سریال:  سریال «نفس» سومین مجموعه از سه‌گانه جلیل سامان پس از «ارمغان تاریکی» و «پروانه» است که نگاهی متفاوت و دراماتیک به موضوعات سال های آغازین انقلاب اسلامی دارد و با توجه به تقارن مناسبت هایی همچون ۱۵ خرداد و ۷ تیر در ماه رمضان سال ۹۶ تصمیم مدیران در رسانه ملی بر آن است که این مجموعه تلویزیونی فاخر در این ایام از شبکه ۳ سیما پخش شود.
 
زیر پای مادر (دیباجی)
کارگردان: بهرنگ توفیقی
نقش آفرینان: کامبیز دیرباز در نقش خلیل، بهناز جعفری در نقش آتنه، مهدی سلطانی در نقش اسماعیل، مجید واشقانی در نقش سهراب برادر خلیل، بهزاد فراهانی در نقش پدر آتنه، پریوش نظریه در نقش رخساره، مجید نوروزی در نقش اشکان پسر خلیل، مریم بوبانی در نقش مادر آتنه، حمیدرضا هدایتی در نقش پدر رخساره، علیرضا آرا در نقش برادر آتنه، درسا بختیاری در نقش ستاره و آتیلا پسیانی در نقش سرهنگ.
قصه سریال: داستان سریال درباره مردی میانسال است که با پسرش در شهر مشهد زندگی می‌کند. همسر این مرد بنا به دلایلی در سال‌های اول زندگی مشترک، او و پسرش خلیل را ترک کرده است. مرد میانسال که به شغل رستوران‌داری مشغول است، آخر هفته‌ها از رستورانش به زائران امام رضا(ع) نذری می‌دهد.
درباره سریال: سریال زیر پای مادر به کارگردانی و نویسندگی سعید نعمت ا... یکی از گزینه های پخش شبکه یک در ایام ماه رمضان 1396 است. رخساره نام یکی از شخصیت‌های این داستان با بازی پریوش نظریه است که گویا بازی کوتاهی نیز در این داستان دارد،‌ اما می‌تواند همین میزان کم تاثیرگذاری درام را داشته باشد. نام این سریال قبل از این، لبخند رخساره بود که تغییر یافت.