اخبار

راهیابی 7 اثر به مرحله بازبینی تئاتر رضوی
 7 اثر از استان به مرحله بازبینی دوازدهمین جشنواره تئاتر رضوی راه یافت. «حیدری» سرپرست معاونت هنری اداره کل ارشاد استان گفت: چند ثانیه آخر به کارگردانی منوچهر محمدپور، پیراهن به کارگردانی پیمان صفرزاده، وقف به کارگردانی اقدس خزین، تنها به کارگردانی فاطمه ایرانی، هامبورگ، بصره، قوچان به کارگردانی حسین قصابی، سقط زمین به کارگردانی جواد روحانی و بازگشت به کارگردانی محمد شاکری  آثار راه یافته به مرحله بازبینی دوازدهمین جشنواره تئاتر رضوی است.
 
جشنواره داستان کوتاه برگزار می شود
ششمین جشنواره داستان کوتاه استان برگزار می شود.مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان این که  این جشنواره در بخش استانی با موضوعات آزاد، ویژه، شعار سال، سبک زندگی ایرانی، ناهنجاری های اجتماعی و بخش کشوری برگزار می شود، اظهارداشت: در بخش استانی هر نویسنده می تواند 5 اثر در بخش آزاد و ویژه ارائه دهد و در بخش کشوری نیز 3 اثر ارسال کند. «حسین فرخنده» افزود: نویسندگان استان می توانند در بخش نوقلم 5 اثر ارسال کنند.
 
دیوار دانشکده پرستاری و مامایی تخریب شد
دیوار دانشکده پرستاری و مامایی بجنورد تخریب شد.رئیس دانشکده پرستاری و مامایی بجنورد گفت: احداث دیوار دانشکده پرستاری و مامایی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان بود  که شهرداری بجنورد بدون اخطار رسمی و مجوز  دیوار را تخریب کرد. طباطبایی چهر افزود: طی اختلاف‌هایی که بین شهرداری و راه و شهرسازی در قبال مشکل در ضلع غربی دانشکده وجود دارد، شهرداری از احداث آن دیوار در این ضلع ممانعت کرد و به طور مجدد مکاتبات با راه و شهرسازی انجام گرفت. وی گفت: طبق مجوز خود شهرداری و به طور قانونی دیوارکشی را انجام دادیم اما  شهرداری بدون هیچ اخطار و مجوزی دیوار را تخریب و قطعه ای از زمین را مطالبه کرده است .وی گفت: با وجود این که چندین بار نسبت به اجرای پروژه دیوارکشی و خاکبرداری اقدام شد اما به طور مرتب با ممانعت شهرداری مواجه شدیم و متاسفانه روز گذشته بدون اخطار قبلی و مجوز، شهرداری بجنورد نسبت به تخریب دیوار اقدام کرد.