باباامان همچنان چشم انتظار بهسازی

علی نیا-  اگرچه بهسازی بخشی از استخر باباامان به عنوان یکی از مناطق تفریحی شهر بجنورد قبل از سال جدید آغاز شده  بود و مسئولان مربوطه قول داده بودند به آن سروسامان بدهند، اما تاکنون  از تکمیل، بهسازی و سامان یافتن آن خبری نیست.  یکی از شهروندان بجنوردی در این باره گفت: چندی پیش با  آشنایانم که از شیراز آمده بودند برای صرف ناهار به باباامان رفتیم  زمانی که وارد باباامان شدیم اوضاع نابه سامانش باعث تعجب من و آشنایانم شد.«سلطانی» افزود: بارها از طبیعت زیبا و بکر بابا امان و مکان های دیدنی اش برای آشنایانم صحبت کرده بودم، اما پس از این که به این پارک رفتیم با صحنه نامناسبی از ریخت و پاش های عمرانی و نازیبا شدن منطقه مواجه شدیم. در همین ارتباط، معاون عمرانی شهرداری بجنورد با اشاره به این که زمانی که پروژه عمرانی متوقف می شود یک دلیل بیشتر ندارد و آن هم نبود اعتبار است، گفت: این مشکل گریبانگیر همه پروژه های عمرانی کشور از جمله پروژه عمرانی بابا امان بجنورد شده است. 
«کشمیری» با اشاره به این که پروژه بهسازی پارک بابا امان هم باید به تدریج و طی مدت زمان مناسبی انجام  شود، افزود: سال گذشته عملیات عمرانی بالادست چشمه بابا امان را شروع کردیم تا به آب نمای اصلی رسیدیم و در حال حاضر این منطقه سرو سامان پیدا کرده است و برای استخر بعدی به مشکل اعتباری برخوردیم.  وی بیان کرد: قرارداد با پیمانکار با رعایت و ضوابط انجام و  قرارداد منعقد شده است و دوباره پروژه عمرانی استخر بابا امان فعال می شود.وی با اشاره به این که 2 ماه و نیم آینده  اتفاق خوبی برای پارکینگ باباامان می افتد، بیان کرد: در قسمت پایین بابا امان، غرفه های تجاری جدیدی بین مسجد کنار جاده و پارکینگ ساخته خواهد شد.وی افزود: بر اساس این طرح  غرفه های وسط پارکینگ  جمع آوری و آن قسمت محوطه سازی می شود.«کشمیری» با اشاره به این که درحال حاضر نقشه ها و استعلامات این پروژه را تهیه می کنیم، اظهارداشت: طرح، برنامه و نقشه تمام شده و به مرحله  اجرا رسیده است و با قاطعیت  می گویم که این پروژه به مرحله اجرا خواهد رسید.
وی خاطرنشان کرد: برای احداث بازارچه کوچک تجاری همراه با 3 مرکز غذای ارزان قیمت و رستوران تصمیم گیری شده است.وی با اشاره به  این که طرح تهیه و نقشه ها  آماده شده است، بیان کرد: این پروژه به اعتبار سنگینی نیاز دارد و ممکن است اجرای آن با تاخیر همراه باشد تا اعتبار آن تامین شود.وی ادامه داد: واحد سرمایه گذاری شهرداری برای تامین اعتبار پیگیری های لازم را انجام  داده است و امیدواریم تابستان امسال شروع شود. 
 وی اضافه کرد: در حال حاضر عملیات عمرانی در پارک بابا امان شروع شده و متوقف نخواهد شد و شهروندان باید آمادگی داشته باشند، طی چند سال یک کارگاه فعال عمرانی را در این منطقه ببینند. وی با اشاره به این که وسعت این کار زیاد است، ادامه داد: طول عمر این پروژه خیلی زیاد است و نباید  انتظار غیر منطقی داشت که در بازه زمانی کوتاه از نقطه صفر به صد برسیم. وی افزود:  وسعت کار بسیار زیاد و هزینه مورد نیاز بالا و شرایط کار کردن هم بسیار دست و پاگیر و محدود کننده است .