از گوشه و کنار

دعوت به حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس
ایسنا: در آستانه آخرین جمعه ماه رمضان تعداد زیادی از تشکلها، نهادها و شخصیتها و چهره های مطرح سیاسی با صدور اطلاعیه و بیانیه و انجام مصاحبه، آحاد مردم را به حضور پر شور و گسترده و دشمن شکن در راهپیمایی روز قدس دعوت کردند.
 
ولیعهد سعودی هرگونه مذاکره با ایران را رد کرد
مهر: شبکه «الجزیره» در صفحه توئیتر خود نوشت: محمد بن سلمان ولیعهد تازه منتصب شده عربستان سعودی هرگونه شانس برای گفتگو با ایران را رد کرد و مدعی شد که جنگ را به ایران خواهد کشید.
 
ابلاغ بسته جامع اشتغال فراگیر به سراسر کشور
ایسنا: برنامه اشتغال فراگیر که چهار طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی، طرح کاج (کارانه اشتغال جوانان)، طرح تکاپو (توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار) و طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کسب و کار را شامل می‌شود از دیروز به تمام استانهای کشور ابلاغ شد تا در گام نخست، طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی ازامروز  به مرحله اجرا درآید.
 
محاصره آخرین نماد داعش در موصل
صداوسیما: نیروهای عراقی، مسجد النوری آخرین نماد تروریست های تکفیری داعش در موصل را به محاصره کامل درآوردند.شبکه تلویزیونی المیادین از پیشروی نیروهای عراقی تا فاصله 200 متری المنارة الحدباء و مسجد النوری در بخش قدیمی موصل خبر داد. بر اساس این گزارش ارتش عراق در بیانیه ای اعلام کرد نیروهای امنیتی در تلاشند به طرف مسجد جامع النوری در بخش قدیمی موصل که ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش خلافت خودخوانده خود را در این مسجد اعلام کرد، پیشروی کنند.
 
 بشار اسد طرح ملی اصلاحات اداری را کلید زد
ایسنا: به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، بشار اسد رئیس جمهور سوریه که ریاست نشست کابینه را در مقر دولت در "کفر سوسه" دمشق برعهده داشت، طرح ملی اصلاحات اداری را کلید زد که هدف از این طرح ایجاد سیستمی واحد و همگون برای تمامی وزارتخانه‌هاست.وی در جریان این نشست گفت: مکانیزم‌های اداری موجود دیگر قابل قبول نیست.وی همچنین انتقاد شدیدی را از برخی مسئولان سوری مطرح کرد و گفت: از مهم‌ترین اتفاق‌های بد، کاروان‌های بزرگ برخی از مسئولان سوری است که راه  را بند می‌آورند. آن مسئولان نمونه افراد ترسیده و وحشت‌زده هستند. این افراد تصورات ضد و نقیضی دارند چراکه نشان می‌دهند که می‌ترسند در حالی که به شهروندان می‌گویند که ما از شما محافظت خواهیم کرد.
 
دو قایق ایرانی بر اثر امواج دریا به سمت مرزهای عربستان جابجا شدند
ایرنا: وزارت کشور با انتشار اطلاعیه ای با تاکید بر این که دو قایق ایرانی که به سمت مرزهای عربستان هدایت شدند،صیادی بودند،اعلام کرد: دولت عربستان لازم است ضمن جبران خسارات وارد شده و تنبیه عوامل این اقدام غیر مسئولانه، هر چه سریع تر نسبت به آزادی افراد دستگیر شده که خانواده های آنها به شدت نگران وضعیت سلامتی آنها هستند، اقدام کند.