روی خط سیاست

نماز عیدفطر به امامت رهبرانقلاب در مصلای امام خمینی(ره) اقامه  می شود
 به گزارش صدا و سیما، سیدباقر پیشنمازی رئیس ستاد نمازجمعه و نماز عید فطر تهران با اشاره به این که نماز عید فطر به امامت مقام معظم رهبری در مصلای امام خمینی(ره) اقامه می‌شود ، گفت: نماز عید فطر جایگاه مهمی در اسلام و پایان یک ماه عبادت دارد و در شرایط فعلی حساسیت و تأثیر زیادی در نمایش حضور با شکوه امت اسلامی خواهد داشت. 
 
 
 
 
 
 
 
کودتای نرم در عربستان
 با برکناری غیر منتظره ولیعهد عربستان فرزند ملک سلمان که پیش از این جانشین ولیعهد بود به عنوان جانشین پدرش انتخاب شد.به گزارش صداوسیما، شبکه سعودی العربیه از برکناری محمد بن نایف ولیعهد عربستان سعودی از مقام خود و انتخاب محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد این کشور خبر داد. محمد بن سلمان پیش از این جانشین ولیعهد عربستان بود.
شبکه تلویزیونی الاخباریه سعودی با قطع برنامه  عادی خود و پخش تصاویر مستقیم اعلام کرد: محمد بن نایف ولیعهد پیشین عربستان با محمد بن سلمان ولیعهد جدید بیعت کرد. محمد بن سلمان در این تصاویر به پای محمد بن نایف ولیعهد سابق می افتد و بارها بر دستان او بوسه می زند.
 
 
پاکستان دیوارکشی مرز مشترک با افغانستان را آغاز کرد
 به گزارش میزان، مقامات پاکستان اعلام کردند که عملیات دیوارکشی تمام مرز این کشور با افغانستان را آغاز کرده‌اند.مقامات پاکستان دلیل این اقدام را تنظیم عبور و مرور مردم در این مرزها و نیز جلوگیری از نفوذ تروریست‌ها اعلام کرده‌اند.فاز نخست این طرح با دیوارکشی در مناطق مرزی «باجور»، «مومند» و «خیبر» آغاز شده است.علاوه بر عملیات ساخت دیوار، ارتش پاکستان و یگان مرزی «خیبر-پختونخواه» ساخت پست‌های مرزی را برای بهبود نظارت و کنترل آغاز کرده‌اند.یکی از منابع امنیتی پاکستان اعلام کرده که دوهزار و 611 کیلومتر مرز مشترک دو کشور دیوارکشی خواهد شد.
 
 
 
«دمشق» حضور خود در نشست «آستانه» را تأیید کرد
 نمایندگان دولت سوریه حضور خود در مذاکرات صلح این کشور را که قرار است 13 تیرماه سال جاری در «آستانه» برگزار شود تأیید کرد.به گزارش فارس در دوشنبه، «دمشق»، نمایندگان ایران و ترکیه مشارکت خود در مذاکرات صلح سوریه را که قرار است در تاریخ 4 تا 5 جولای سال جاری برابر با 13 تا 14 تیرماه در «آستانه» پایتخت قزاقستان برگزار شود تایید کردند.«میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه در این زمینه گفت: در حال حاضر نمایندگان ترکیه، ایران و هیئت رسمی دمشق شرکت خود در مذاکرات صلح آستانه در رابطه با حل و فصل موضوع سوریه را تأیید کردند.وی ادامه داد: اکنون منتظر تایید هیئت مخالفان دولت سوریه در مورد شرکت در مذاکرات آستانه هستیم.
 
 
 
نزدیک شدن جنگنده ناتو به هواپیمای حامل وزیر دفاع روسیه
 رسانه های روسیه گزارش دادند که یک فروند جنگنده روسیه مانع نزدیک شدن جنگنده ناتو به هواپیمای حامل سرگئی شویگو بر فراز دریای بالتیک شده است.به گزارش میزان، بنابر گزارش‎ها جنگنده اف-16 متعلق به ناتو روز چهارشنبه بر فراز آب‎های بالتیک نزدیک به هواپیمای وزیر دفاع روسیه شده است اما جنگنده سوخو-27 روسیه آن را مجبور به عقب نشینی کرده است.گزارش‎ها حاکی است که جنگنده‎های ناتو هواپیمای وزیر دفاع روسیه را که در مسیر کالینینگراد بود همراهی کردند.