از گوشه و کنار

حمله ارتش لبنان به مقرهای داعش در بعلبک و الفاکهه
ایسنا: به نقل از شبکه خبری المیادین، ارتش لبنان مقرهای داعش در اطراف رأس بعلبک و الفاکهه را هدف قرار داد تا داعش را در این مناطق محاصره کند.


دیدار رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران با رئیس‌جمهور ترکیه
ایرنا: سردار سرلشکر«محمدحسین باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که در پاسخ به دعوت رسمی همتای ترکیه ای خود در آنکارا به سر می برد، دیروز با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه دیدار کرد.


پیروزی های محور مقاومت، نوید بخش نابودی گروه تروریستی داعش است
ایرنا: شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با پایگاه خبری «العهد» با تاکید بر نقش وحدت آفرین سید حسن نصرا... در لبنان، پیروزی های اخیر محور مقاومت را نوید بخش نابودی گروه تروریستی داعش دانست.


فوت یک زائر به علت کهولت سن
باشگاه خبرنگاران جوان: رئیس بیمارستان جمعیت هلال احمر گفت:در بیمارستان های سعودی و ایرانی 9 زائر ایرانی بستری هستند و یک زائر به علت کهولت سن فوت کرده است.حلی ساز با اشاره به بیماری های شایع در عربستان اظهار کرد: در حال حاضر در مکه بیماری هایی شایع است اما موارد بستری در بیمارستان های ایرانی و سعودی به علت کهولت سن و عوارض قلبی و ریوی است.


ناسا هم‌زمان با خورشیدگرفتگی ده ها بالون به آسمان می‌فرستد
 ایرنا: اداره کل هوانوردی و فضای آمریکا(ناسا) در نظر دارد هفته آینده هم زمان با خورشید گرفتگی کامل بیش از 50 بالون را در 20 منطقه این کشور تا ارتفاع 30 هزار متر به آسمان بفرستد.


کاهش شدید محبوبیت رئیس جمهور فرانسه
صدا و سیما: نظرسنجی های اخیر نشان می دهد محبوبیت امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه که سه شنبه صدمین روز ریاست جمهوری خود را پشت سر گذاشت به کمترین میزان رسیده است.میزان رضایت از عملکرد مکرون به 36 درصد سقوط کرد.


۲۰۱۶ گرم ترین سال جهان در طول ۱۳۷ سال گذشته بود
مهر: محققان اعلام کردند سال ۲۰۱۶ از لحاظ گرما از سال ۲۰۱۵ پیشی گرفت و رکورد گرم ترین سال جهان را در طول ۱۳۷ سال گذشته شکسته است.


کشف گل های ۱۰۰ میلیون ساله
مهر: محققان ۷ فسیل گل کاملا سالم درون یک سنگ کهربا کشف کرده اند که قدمت آنها به ۱۰۰ میلیون سال می رسد.