فرمانده نیروی زمینی ارتش اعلام کرد:

ناهماهنگی مسئولان استان علت خارج نشدن کامل پادگان ارتش از بجنورد

آگاهی- فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز گذشته در بجنورد، علت خارج نشدن کامل پادگان ارتش از محدوده شهری بجنورد را ناهماهنگی مسئولان استان اعلام کرد و گفت: اگر حرکت هماهنگی صورت گیرد کل مجموعه ارتش در بجنورد را به خارج از شهر منتقل می کنیم. به گزارش خبرنگار ما، در پی سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی در سال 1391 انتقال پادگان تیپ شهید دلجویان از محدوده شهری به خارج از شهر یکی از  مصوبات این سفر بود. در پی این مصوبه، نیروهای تیپ ارتش در هسته مرکزی بجنورد به مکانی موقت و در انتهای خیابان فردوسی بجنورد منتقل شدند تا با ساخت پادگان جدید تمام تیپ به خارج از شهر منتقل شود اما یک سال پس از آغاز پروژه ساخت پادگان جدید در روستای کچرانلو این پروژه متوقف شد و هم اکنون 5 سال است که تیپ در مکانی نامناسب به سر می برد به گونه ای که بنا بر برخی شنیده ها حتی در برهه ای از زمان تصمیم گرفته شد این تیپ از استان خارج شود. روز گذشته امیر سرتیپ «حیدری» با بیان این که در این رابطه حرکت هماهنگی صورت نگرفته است از مسئولان استان خواستار هماهنگی لازم برای انتقال پادگان از مکان موقت به خارج از شهر شد.
تغییر ماهیت تیپ شهید دلجویان به تحرکی هجومی
تیپ شهید دلجویان خراسان شمالی به عنوان بیست و دومین تیپ کشور با ارتقای تجهیزات نظامی به تیپ تحرکی هجومی تغییر ماهیت داد. فرمانده نیروی زمینی ارتش روز گذشته در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: تیپ‌های متحرک هجومی تیپ‌هایی هستند که بنا بر اوامر فرمانده کل قوا به وجود آمده‌اند، به خاطر این که یگان‌ها بتوانند در محیط جنگ‌های آینده که به چابکی، تحرک و پادر رکابی بیشتری نیاز دارند آمادگی کافی داشته باشند. امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» با بیان این که هیچ تهدیدی هم اکنون متوجه کشور نیست، افزود: در محیط جنگ های آینده فضا پیچیده تر خواهد شد به همین دلیل نیازمند تحرک و چابکی بیشتر نیروها هستیم. وی همچنین در رابطه با امکانات و تجهیزات یگان‌های متحرک هجومی اظهارکرد: یگان‌های متحرک هجومی نیازمند تجهیزات و تسهیلاتی هستند که بتوان قدرت تحرک و تهاجم یگان را ارتقا داد بنابراین بخش اعظمی از تجهیزاتی  را که یگان‌های ما در حال حاضر دارند  از دستور کار خارج و در آینده ای نزدیک تجهیزات ویژه را جایگزین می‌کنیم.وی ادامه داد: تجهیزاتی در کلاس‌های ضد زره و تجهیزاتی که قدرت تهاجمی یگان را بالا ببرد به ویژه در بعد سوار زرهی، ضد زرهی، هوشمند کردن توپخانه‌ها و بعد دقیق‌مندتر کردن انواع راکت اندازها به یگان ها افزوده خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: در آینده ای نزدیک این تجهیزات به تیپ 130 متحرک هجومی اختصاص پیدا می‌کند تا بتوانند با این تجهیزات تمرینات خود را انجام دهند. وی در بخش دیگری از سخنانش  به عضو یابی ارتش برای جذب نیرو اشاره کرد و افزود: ارتش نیروهایی را که شایستگی داشته باشند، دعوت به کار می کند و این سطح بندی و دعوت به صورت مستمر ادامه دارد. وی گفت: افراد دعوت شده پس از طی مراحل پذیرش به مدت چهار سال وارد دانشکده افسری می شوند و برخی به مدت یک سال در آموزشگاه‌های درجه‌داری، فنون لازم را آموزش می بینند و سپس وارد ارتش می‌شوند. وی همچنین بیان کرد:  برنامه‌های ویژه ای برای ارتقای سطح معنوی، بینش و بصیرت نیروها به شکل مستمر ادامه دارد که مسئولیت آن ها بر عهده عقیدتی و سیاسی ارتش است.
 اطاعت از رهبری صراط مستقیم است
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی همچنین ظهر روز گذشته  در جمع تعدادی از نیروهای تیپ شهید دلجویان خراسان شمالی گفت: صراط مستقیم و بهترین راه اطاعت پذیری از ولایت است . امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» افزود: توجه به معیشت و منزلت اجتماعی نیروهای مسلح از جمله ارتش از فرامین ولی امر مسلمین و فرمانده کل قوای جمهوری اسلامی ایران است و فرماندهان ارتش در این راستا 23 طرح حمایتی را آماده و اجرا کردند. وی اظهارکرد: طرح تکریم، خانواده ها، بنیاد اکرام، طرح هجرت و طرح حمایت از بیماران صعب العلاج از جمله این طرح ها برای لبیک گفتن به فرمان فرمانده کل قواست که هم اکنون اجرا می شود.به گزارش خبرنگار ما افتتاح نمایشگاه دستاوردهای ارتش، بازدید از  آمادگی نیروها برای  برگزاری رزمایش، بازدید از بیمارستان ارتش، بهره‌برداری از مهمانسرا، بازدید از ساخت پروژه‌های جدید، کلنگ زنی پروژه ۸۰ واحدی الماس شرق و تقدیر از کارکنان برتر تیپ ۱۳۰ ارتش خراسان از جمله برنامه های سفر فرمانده نیروی زمینی ارتش به خراسان شمالی بود.