رقابتی متفاوت در ورزش معلولان و جانبازان

قامت اراده

نویسنده : شیرازی
قدرت، اراده و انگیزه را می توان در وجودشان تماشا کرد؛ چیزی فراتر از جسم، قدرتی به وسعت وجود و اصل درون.
اگر احساس کوچک بودن در برابر توان و بزرگی شان نکنید حتما یک جای کارتان ایراد دارد. باید ساعت ها نشست و تلاش شان را نظاره کرد و کمی درس تمرین و تلاش آموخت.
این جا کلاس درس است؛ کلاسی که استادانش آن هایی هستند که به ظاهر قسمتی از بدن شان ناتوان است ولی وقتی دریبل و توپ زدن و پرتاب شان را نگاه می کنید متوجه هیچ نقصی نمی شوید و آن جاست که باید نیم نگاهی به خودتان بیندازید و تلنگری بزنید که چقدر می توانید توانایی تان را نشان دهید اما این اراده را از خودتان دریغ کردید.
 هستند انسان هایی این چنین پر قدرت که تو را به خودت می آورند که توانایی ات را در پس روزمرگی ها جا گذاشته ای و حواست به قدرت درونت نیست.
اینجا رقابت پرشور ورزشی است؛ رقابتی که معلولان و جانبازان استان آن چنان استوار انجامش دادند که باید ایستاد و در برابر این توان تعظیم کرد.
توپ و تور
با ویلچر با یک حرکت سریع می چرخد و توپ را مال خودش می کند و به هم تیمی اش که زیر تور بسکتبال منتظر است پاس می دهد، توپ پرتاب می شود ولی داخل سبد نمی رود. در ریباند یکی دیگر از ورزشکاران توپ را می گیرد و به همان هم تیمی اش که توپش ریباند شده پاس می دهد، این بار توپ بدون اما و اگر در سبد بسکتبال می نشیند، هنوز چشمت به پیچ و تاب توپ بسکتبال است که بازیکنان خراسان شمالی به زمین خودشان برگشته اند و حریف در حال حمله است.
دستان شان قدرتمند است، این را می توان از حرکت سریع چرخ های ویلچر متوجه شد. اینجا همه چیز برای نشان دادن همت و اراده مهیاست. یکی از انتهای زمین دقیقا زیر تور حریف داد می زند پاس... پرتاب بلند به او می رسد و توپ توی تور آرام می گیرد.
خط آتش
کمانداران در خط آتش ایستاده و نشسته هنرنمایی می کنند، تیرها روی فیس می نشیند و سکوت سالن با خوردن تیر به فیس در هم می شکند. مرکز فیس هدف است و این ورزشکاران خوب بلدند به هدف های شان برسند.
ورزشکاران این هیئت پر جوش، پر شورتر از همیشه در رقابت هایی که به مناسبت هفته پاراالمپیک برگزار می شود شرکت کرده اند و این را می توان از نگاه و اشتیاق و لبخند شان به وضوح متوجه شد.
رئیس هیئت جانبازان و معلولان استان، رقابت های بسکتبال و شطرنج را تماشا می کند و منتظر است تا مسابقات مچ اندازی شروع شود.
ایمنی می گوید: این مسابقات به مناسبت هفته پاراالمپیک هر سال در تمام کشور انجام می شود و استان ما نیز مانند تمام استان ها این رقابت ها را برگزار کرد.
وی بیان می کند: این دوره از مسابقات طی سه روز در سه سالن ایثار بنیاد شهید، ایثار استادیوم تختی و  دانشگاه دولتی برگزار شد که ورزشکاران از تمام استان با یکدیگر به رقابت پرداختند که البته ورزشکارانی از گنبد و خراسان رضوی را هم دعوت کردیم که ورزشکاران استان خراسان رضوی در رشته های بسکتبال، تیراندازی با کمان و والیبال نشسته در این مسابقات شرکت کردند.
وی یادآور می شود: حضور ورزشکاران از تمام شهرستان ها بسیار قابل توجه بود و از تمام مسئولان و ورزشکاران ممنونم که با حضور شان این رقابت ها را پرشور تر کردند.
وی اضافه می کند: دو سال و نیم است که هیئت جانبازان و معلولان استان را تحویل گرفته ام و با همکارانم توانسته ایم اتفاق های خوبی را برای این رشته ها رقم بزنیم، به طوری که رتبه مان در کشور سی و یک بود و ما این رتبه را به بیست و پنج رساندیم.
وی اظهار می دارد:  استقبال ورزشکاران خیلی بهتر از قبل شده است. در گذشته فقط ورزشکاران این هیئت می توانستند در رشته والیبال فعالیت کنند ولی الان ورزشکاران ما در شهرستان های استان هم بیشتر شده اند و هم در رشته های مختلف فعالیت می کنند و می توانند انتخاب کنند که برای چه رشته ای مناسب ترند.
ایمنی تصریح می کند: به تازگی این هیئت را در گرمه و فاروج فعال کرده ایم و هیئت جاجرم هم به زودی راه اندازی خواهد شد.
وی خاطرنشان می کند: استقبال خانم ها طی این دو سال بی نظیر بوده است به خصوص در رشته تیراندازی با کمان که فوق العاده خوب حضور دارند و تمرین می کنند و در مسابقات استانی نیز مقام می آورند.
وی  بیان می کند: ورزشکاران ما در رشته های انفرادی بیشتر مقام می آورند، به طور مثال در رشته دوی 100 متر هانیه صداقت از شیروان مقام سوم کشور را به دست آورد و فرشید رئوفی از بجنورد در پرتاب دیسک مقام سوم کشور را از آن خود کرد.
وی یادآور می شود: سال گذشته  6 تیم  را به رقابت های کشوری اعزام کردیم که اگر بودجه باشد و اعتبار بدهند امسال هم اعزام به رقابت های کشوری را در دستور کار خواهیم داشت.
وی ادامه می دهد: با آمدن مدیر کل جدید به امید خدا خیلی زود شاهد رشد ورزش خواهیم بود چرا که مدیر جدید از جنس ورزش است و امیدوارم به این هیئت هم کمک کند.
وی افزود: از دکتر قنبری و مسئولان دانشگاه دولتی که سالن و امکانات شان را در اختیارمان گذاشتند و روسای هیئت های شهرستان ها و ورزشکاران که در این دوره حضور داشتند و حمایت کردند،  ممنونم و امیدوارم همیشه همراه این هیئت ورزشی باشند.