یک مسئول اعلام کرد:

آخرین تمهیدات استان برای زائران اربعین

شیری- آخرین تمهیدات و اقدامات صورت گرفته در استان برای زائران اربعین  اعلام شد. معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی  به خبرنگار ما گفت: حدود 5 هزار زائر اربعین با ناوگان عمومی از استان به کربلای معلی اعزام می شوند. «سعید سبحانی» افزود: سال گذشته 120 دستگاه ناوگان عمومی برای اعزام 4 هزار و 400 زائر اربعین از استان در نظر گرفته شده بود که امسال با پیش بینی 5 هزار زائر، حدود 135 دستگاه در نظر گرفته شده است.  وی اضافه کرد: تا سال گذشته 3 مرز چذابه، شلمچه و مهران برای اعزام  زائران در نظر گرفته شده بود که امسال مرز خسروی هم اضافه شده است.وی با بیان این که مرز اعزام زائران برای استان ها مشخص شده است، اظهارکرد: علت این تقسیم بندی ها این است که بتوانند مدیریت و برنامه ریزی خوبی داشته باشند تا از تجمع افراد جلوگیری شود.به گفته وی، سال گذشته در استان حدود 7 هزار و 850 ویزا صادر شده بود که 4 هزار و 450 زائر با ناوگان عمومی اعزام شدند و امسال امکاناتی در مرزها در نظر گرفته شده است.وی خاطرنشان کرد: طی هماهنگی با حج و زیارت، مقرر شد زائرانی که در سامانه سماح ثبت نام  می کنند  به شرکت های مسافربری دارای پروانه فعالیت معتبر معرفی شوند تا تعداد ناوگان های مورد نیاز  مشخص شود.وی ادامه داد: از آن جایی که عده ای از زائران در روزهای پایانی اعزام بدون ویزا اقدام می کنند، توصیه می شود امسال بدون ویزا اقدام نکنند تا در مرزها دچار سرگردانی نشوند.وی تصریح کرد: بر اساس اعلام دولت عراق برای زائرانی که بدون ویزا اعزام شده باشند 3 سال حبس در نظر گرفته شده است.وی اعزام زائران اربعین را از 10 تا 17 آبان ذکر و خاطرنشان کرد: از آن جایی که ناوگان عمومی براساس طرح پیمایش سوخت دریافت می کند به منظور تشویق رانندگان در این مسیر که از یک طرف خالی هستند، در حال تدابیری برای تأمین کارت سوخت هستیم.به گفته وی، تاکنون با 7 دستگاه اتوبوس برای اعزام زائران اربعین از استان قرارداد منعقد شده است.
ثبت نام 4 هزار و 100 زائر اربعین
مرتضوی- تاکنون 4 هزار و 100 زائر اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده اند. مدیر حج و زیارت خراسان شمالی روز گذشته در گفت و گو با خبرنگار ما  گفت: از این تعداد 2 هزار و 100 گذرنامه به کنسولگری عراق در مشهد ارسال کردیم و هزار و  392 ویزا  نیز تحویل گرفتیم. 
«محمد باقر قاصری» به روند رو به رشد ثبت نام زائران از روز شنبه در این سامانه اشاره کرد و افزود: توصیه می کنیم زائران ثبت نام را به روزهای آخر موکول نکنند. 
وی ادامه داد: افرادی که می خواهند در قالب رفت و برگشت با اتوبوس سفر کنند، این امکان برایشان فراهم  است.  وی خاطرنشان کرد: زائران خراسان شمالی امسال از مرز چذابه وارد کربلا خواهند شد. وی در رابطه با آماری از  فعالیت آزادبرها و اعزام غیرقانونی زائران هم اظهار کرد: هنوز گزارشی به ما  مبنی بر  اعزام غیرقانونی در ایام اربعین داده نشده است و خوشبختانه شاهد چنین اتفاقی در این ایام نبوده ایم.