از امروز صورت می گیرد؛

استفاده از بیمه سلامت در مراکز درمانی خصوصی ممنوع شد 

حیدرزاده- افرادی که دفترچه بیمه سلامت همگانی دارند از امروز نمی توانند از خدمات مراکز درمانی بخش خصوصی استفاده کنند و مکلف‌اند به بیمارستان ها بروند یا بیمه خود را به بیمه سلامت ایرانیان تبدیل کنند.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی با بیان این مطلب به خبرنگار ما افزود: 5 صندوق شامل بیمه کارمندی، روستایی، بیمه سلامت همگانی، سایر اقشار و ایرانیان وجود دارد که از این تعداد، بیمه سلامت همگانی پس از اجرای طرح تحول سلامت همگام با آن اجرا شد و همه افرادی که بیمه نداشتند تحت پوشش آن قرار گرفتند. دکتر «محسن رعنایی» افزود: در این طرح قرار بود افرادی که استطاعت مالی ندارند بیمه شوند در حالی که افراد زیادی که بضاعت مالی داشتند خود را بیمه کردند در حالی که حقشان نبود. 
وی اظهارکرد: امسال هیئت وزیران براساس قانون بودجه کل کشور مصوبه ای را در تیرماه تصویب کرد که بر اساس آن افرادی که می خواهند بیمه همگانی سلامت داشته باشند مکلف‌اند به مراکز دولتی مراجعه کنند و نمی توانند به مطب های خصوصی مراجعه کنند مگر این که بیمه خود را عوض و از حالت کاملا رایگان به پرداخت حداکثر 50 درصد تبدیل کنند تا در طول سال دفترچه داشته باشند.وی ادامه داد:  صندوق بیمه سایر اقشار و کارمندی همچنان برقرار است و افراد می توانند به مطب ها و درمانگاه های بخش خصوصی مراجعه کنند و افرادی که همگانی دارند و می خواهند از هر نوع خدماتی برخوردار شوند باید خود را بیمه ایرانیان کنند. وی خاطرنشان کرد: در بیمه سلامت همگانی، افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند همچنان به شکل رایگان بیمه هستند و افرادی که ادعا دارند از نظر مالی در سطح پایینی هستند می توانند از این نهادها نامه بیاورند و بر اساس این نامه و در آزمون توانمندی سطح درصد آن ها تعیین می شود که طبق آن از 15 تا 50درصد  تخفیف برخوردار می شوند.