از میان خبرها

افزایش قیمت 50 درصدی بنزین می تواند شوک تورمی ایجاد کند
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: نگاه غالب نمایندگان مجلس مخالف افزایش ۵۰ درصدی قیمت بنزین است، چرا که افزایش قیمت با این شدت می تواند شوک تورمی ایجاد کند و بسیار خطرناک است. به گزارش مهر، هدایت ا... خادمی موافقت نمایندگان مجلس با نرخ پیشنهادی ۱۵۰۰ تومان بنزین را بعید دانست و ادامه داد: مجلس مخالف افزایش قیمت بنزین نیست اما نه به این میزان، افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی نرخ را منطقی می داند.


اعلام آمادگی دولت برای متعادل کردن افزایش مالیات، بنزین و حذف یارانه در بودجه ۹۷
 رئیس سازمان برنامه و بودجه برای همفکری با نمایندگان در خصوص افزایش قیمت حامل‌های انرژی، مالیات و حذف یارانه دهک‌های بالا و متعادل کردن آنها در بودجه ۹۷ اعلام آمادگی کرد.مهرداد لاهوتی سخنگوی فراکسیون مستقلین در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به حضور نوبخت در جلسه دیروز این فراکسیون اظهار کرد: در این جلسه بحث‌هایی درباره افزایش قیمت حامل‌های انرژی و مالیات در بودجه ۹۷ و همچنین حذف دهک‌های بالای درآمدی از دریافت یارانه مطرح شد. وی افزود: ما مخالف حذف یارانه دهک‌های بالا نیستیم اما حذف ناگهانی ۳۱ میلیون نفر از دریافت یارانه، افزایش قیمت حامل‌های انرژی و مالیات‌ها موضوعی است که جامعه کشش آن را ندارد و نمی‌توان آن را در یک مقطع انجام داد. به گفته وی، محمدباقر نوبخت پس از استماع نظرات نمایندگان و ارائه توضیحاتی درباره لایحه دولت بیان کرد: این پیشنهاد دولت است اما دولت آمادگی دارد در این زمینه با نمایندگان همفکری کند تا این موارد در بودجه ۹۷ متعادل‌تر شود.


تنش در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
پس از نطق محمود صادقی درباره عدم شفافیت بودجه مجلس، برخی از نمایندگان اصولگرا به نطق او اعتراض کردند که این امر موجب بروز التهاب در جلسه علنی شد. به گزارش ایلنا، در جریان نشست علنی دیروز مجلس نطق اضطراری محمود صادقی نماینده اصلاح طلب تهران با واکنش چند نماینده اصولگرا روبه رو شد و در ادامه به ایجاد تشنج در صحن علنی انجامید. بر این اساس محمود صادقی در بخشی از نطق خود با انتقاد از عدم شفافیت در سازوکار بودجه ریزی و حساب و کتاب مالی مجلس گفت که متاسفانه ما نمایندگان نسبت به حساب و کتاب مالی مجلس آگاهی کامل نداریم و وضعیت بودجه مجلس شفاف نیست.


وزیر کشور: کوله‎بری متوقف می‌شود
وزیر کشور از توقف کوله بری با مصوبه دولت خبر داد. به گزارش تسنیم، رحمانی فضلی در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اظهارکرد: مصوبه ای را تصویب کرده ایم که کوله بری در مرزها متوقف شود. وزیر کشور ادامه داد: به جای عملیات کوله بری امتیازات و تخفیفات ویژه ای به کسانی که کارت پیله وری دارند داده خواهد شد که از مرز استفاده کنند و کالاهای خود را به بازارچه های مرزی ببرند. وی تصریح کرد: بر این اساس 15 بازارچه مرزی ایجاد می شود و به روستاییانی که در 50 کیلومتری مرزها قرار دارند کارت پیله وری داده می شود تا از تخفیفات گمرکی بهره مند شوند و به جای آن مرزها برای ورود کالا به کشور به شکل قبل بسته خواهد شد.