بیشتر بدانیم

سفرهای نوروزی

نوروز در راه است و عید نوروز فرصتی مناسب برای مسافرت است.
 برای آن که در طول سفر نوروزی بتوان بهترین استفاده را از اوقات برد، لازم است نکاتی را مد نظر قرار داد که یکی از مهم ترین نکات این است که قبل از شروع مسافرت، باید برنامه ای را تنظیم کرد.  در این برنامه باید  مدت زمان مسافرت و مسیر دقیق  توقفگاه های بین راهی  مشخص شود.  همچنین بهتر است از وضعیت هوای مقصد و مسیر سفر، اطلاع کافی کسب و مراکز امداد رسانی را در طول مسیر شناسایی کرد. پیش از ترک منزل وسایل مورد نیاز در طول سفر را باید بازبینی کرد.اگر با وسایل نقلیه عمومی مسافرت می کنید، برای سوارشدن، به موقع خودتان را به محل تعیین شده برسانید تا حوادث احتمالی باعث جاماندن شما نشود. اگر با وسیله نقلیه شخصی مسافرت می کنید، آن را از لحاظ فنی بررسی و نقایصش را برطرف کنید. هنگام بروز حادثه در مسافرت های نوروزی، آرامش تان را حفظ کنید.
باید توجه داشته باشید افرادی که دارای شرایط خاص هستند، باید در طول سفرشان از دستورهای ویژه ای پیروی کنند؛ مثلاً سفرهای هوایی برای زنان در اواخر بارداری ممنوع است. در هر صورت اگر شرایط جسمی و روحی خاصی دارید یا به بیماری خاصی مبتلا هستید، حتماً درباره شیوه مسافرت با پزشک تان مشورت کنید.
توجه داشته باشید که کودکان نسبت به تغییر شرایط محیط حساس تر هستند. بنابراین به کودکان در طول سفر، توجه بیشتری کنید.
آب و غذای کافی به همراه داشته باشید و تا حد ممکن در طول سفر نوروزی غذا را برای مصرف در یک وعده تهیه کنید.
سعی کنید در مسافرت نوروزی یک کیف مخصوص وسایل و اقلام بهداشتی را به همراه داشته باشید. در این کیف کارت یا دفترچه بیمه خود و همسفرها و آخرین نسخه های پزشکی تان را بگذارید. بیماران قلبی هنگام مسافرت آخرین نوار قلب و نسخه شان را به همراه داشته باشند.
اگر داروهایی را به طور مرتب مصرف می کنید، به مقدار کافی آن ها را به همراه داشته باشید.
همچنین قبل از سفر باید ایمنی منزل را مد نظر قرار داد.مطمئن شوید که همه درها و پنجره ها را بسته اید و شیر گاز را قطع کرده اید.
از دادن کلید منزل تان به افراد غیرمطمئن و ناآشنا خودداری کنید.
زمان رانندگی در شب از نور مناسب استفاده کنید.