از میان خبرها

ختم رسیدگی به پرونده عامل شهادت سه نفر از ماموران نیروی انتظامی
سومین جلسه رسیدگی به پرونده عامل شهادت سه نفر از ماموران نیروی انتظامی در حادثه خیابان پاسداران به ریاست قاضی کشکولی، در شعبه نهم دادگاه کیفری شماره یک استان تهران برگزار شد. قاضی پرونده پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل تعیینی وی، ختم رسیدگی به این پرونده را اعلام کرد. به گزارش خبرگزاری میزان، محمدرضا ثلاث با ارائه آخرین دفاعیات خود در مقابل قاضی دادگاه گفت: آن روز برای آزادی دوستم آقای ریاحی در خیابان پاسداران داخل اتوبوس اتراق کرده بودیم.  اولش مأموران شروع کردند سرم را شکستند سوار پراید شدم و به سمت گلستان هفتم حرکت کردم. اتوبوس محل خوابگاه بود؛ 15 روز آن جا بودیم. حکم بازداشت بزرگ ما را داده بودند. من صندلی‌های اتوبوس را باز کرده بودم و آن روز قرار بود که صندلی‌ها را ببندیم، بعد از این که از پراید پیاده شدم. سوار اتوبوس شدم که آن را به سمت پاسگاه ببرم. آرام حرکت کردم که نیروی انتظامی کنار برود. چراغ دادم، بوق زدم، به حرکتم ادامه دادم و پایم روی گاز بود. ما انسان هستیم، حیوان نیستیم. من در این جا از خداوند برای بازماندگان صبر و برای خودم بخشش می‌خواهم. خودم هم ناراحت هستم. من عاشق اعدامم. این ها را نمی‌گویم که من را اعدام نکنند، من عاشق اعدام هستم. من با ماشین رفتم و می‌خواستم حادثه را رد کنم. عمداً روی آن ها نرفتم، وجدانم راحت است. 50 نفر هم می‌مردند خواست خدا بوده است(!؟)

 

 تصمیمی برای فیلتر تلگرام گرفته نشده است
 نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به برگزاری جلسه غیرعلنی روز یک شنبه مجلس گفت: بومی سازی فضای مجازی مورد بررسی قرار گرفته اما هیچ تصمیمی برای فیلتر تلگرام گرفته نشده است. به گزارش خبرگزاری خانه ملت، قربانی افزود: تلگرام بخش کوچکی از فضای مجازی را به خود اختصاص داده است و نباید خود را از موقعیت‌های اقتصادی و سایر موقعیت‌هایی که برای تولید ثروت می‌توان به آن ها دست پیدا کرد، محروم سازیم.
 

رقابت اروپا و آمریکا در تحریم علیه ایران
 سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: بین اتحادیه اروپا و آمریکا درباره تحریم‌های بیشتر علیه ایران رقابت صورت گرفته است. نقوی حسینی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما افزود: ما اکنون شاهد تقسیم کاری بین اتحادیه اروپا و آمریکا در تحریم علیه ایران هستیم، به عنوان نمونه اروپایی ها می گویند ما به علت این که مانع از خروج آمریکا از برجام شویم تحریم های جدید موشکی وضع می کنیم که این رفتار نقض غرض و نقض مضاعف برجام است.