تندباد استان را درنوردید

صدیقی- تندباد صبح روز گذشته استان را درنوردید. توفان با سرعت 50 کیلومتر بر ساعت عصر روز گذشته  بجنورد را در نوردید و هوا در وضعیت ناسالم برای همه گروه ها قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار ما و بر اساس اعلام هواشناسی استان توفان همراه با گرد و غبار باعث شد دید افقی به زیر 500 متر برسد و برای لحظاتی تنفس را برای مردم به ویژه برای اشخاص دارای بیماری‌های خاص سخت کرد. توفان باعث شکسته شدن شاخه های برخی معابر و خیابان‌ها در شهر شد و برای لحظاتی عبور و مرور را مختل کرد.همچنین سرعت تندباد در اسفراین 76کیلومتر بر ساعت بود. به گزارش خبرنگار ما براساس اعلام هواشناسی استان، سرعت تندباد روز گذشته در  جاجرم، گرمه و فاروج50کیلومتر بر ساعت و در بجنورد 29 کیلومتر بر ساعت بود.
«شیرازی» کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان شمالی با اشاره به گرد و غبار ایجاد شده پس از تندباد گفت: کانون گرد و غبار به واسطه تند باد در مناطق مذکور محلی است و سنجش میزان آلودگی هوا در سایر مناطق استان به غیر از بجنورد به خاطر نبود ایستگاه سنجش از طریق کاهش دید افقی سنجیده می شود. به گزارش خبرنگار ما بر اساس اعلام هواشناسی استان افزایش دمای هوا تا اوایل هفته آتی ادامه خواهد داشت و پدیده غالب برای چند روز آینده وزش باد و گاهی باد شدید خواهد بود. وی همچنین گفت: باران در روز سه شنبه برخی مناطق استان را در بر گرفت که بیشترین میزان بارندگی از ایستگاه های یکه سعود با 18.5میلی متر، تنگه ترکمن با 18.3میلی متر، ناوه با 7.5میلی متر و گریوان با 1.9میلی متر گزارش شد.