استاندار در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی ها:

 روابط‌عمومی ها گلایه‌های مردم را به مدیران اطلاع دهند

صالحی: احتکار، رسمی و علنی شده است

بهروز-نشست شورای هماهنگی روابط عمومی های استان روز گذشته در حالی برگزار شد که طی آن استاندار از  روابط‌عمومی های دستگاه های اجرایی استان خواست انتقادها و  گلایه‌های مردم را به مدیران اطلاع دهند.
 استاندار خراسان شمالی در این جلسه با بیان این که تفکیک حاکمیت از  دولت، دولت  از نظام و نظام از کشور در شرایط کنونی به ضرر کشور است، افزود: افرادی که به این کار اقدام کنند بزرگ ترین ضربه را به کشور می زنند.
«صالحی» با بیان این که خروج آمریکا باعث شد عده‌ای از افراد سودجو در بازار ارز مشکلاتی را برای مردم به وجود بیاورند، افزود: در آغاز سال 97 دلار رسمی برای واردات و صادرات حداکثر 4200 تومان  بود، حتی یک مورد جنس وارداتی که با دلار بالای 4200 خریداری شده باشد، نداریم و اگر یک نفر را سراغ داشتید که برای واردات کالا ارز بیش از 4200 تومان خریداری کرده معرفی کنید تا مازادش را پرداخت کنیم. وی با بیان این که مقاومت در کنار حفظ عزت تنها نسخه نجات بخش کشور است، به تبیین مسئولیت مهم مدیران روابط عمومی پرداخت و افزود: مدیران روابط عمومی‌ نقش رابط بین مسئولان و مردم را دارند که در شرایط فعلی از مهم‌ترین مسئولیت‌هاست و اطلاع داشتن روابط عمومی‌ها از مسائل روز کشور مهم تر از اطلاع مدیران است.
وی گفت: اختلاف‌ها، انتقادها و گلایه‌های مردم نسبت به مدیران باید به وسیله روابط‌عمومی ها به مسئولان اطلاع رسانی شود و همچنین اقدامات مسئولان برای مردم بازگو و تبیین شود.
وی با گلایه از برخی کسبه که کالاها را به شکل آشکار احتکار می‌کنند، افزود: امروز احتکار به صورت رسمی و علنی شده است. گاهی وارد مغازه می شویم و مستقیم می‌گویند که این کالا را نمی‌فروشم تا در آینده ضرر نکنیم و این خلاف قانون و شرع است و دستگاه‌های نظارتی باید نظارت شان را بیشتر کنند.
وی با توجه به نزدیک شدن به روز خبرنگار افزود: تدابیر لازم اندیشیده شود که در این روز ضمن تجلیل باشکوه از خبر، رسانه، جراید و خبرنگاران پرتلاش استان، یاد و نام شهید عرصه خبر، شهید صارمی که این روز به نام ایشان است ارج نهاده شود.وی با بیان این که در هفته دولت پروژه های قابل افتتاح ممکن است کم باشد، افزود: واگذاری 200 پنل خورشیدی عشایر و راه اندازی روزانه یک کتابخانه روستایی از برنامه‌های هفته دولت است. بازرس کل خراسان شمالی نیز گفت: این دغدغه در شورای دستگاه های نظارتی وجود دارد که توسعه نیافتن استان و فساد اداری چه ارتباطی دارند.  مهر پرور افزود:  اگر به عنوان دستگاه نظارتی تعداد پرونده های ما زیاد شده است باید ساده اندیش باشیم که از این افزایش خوشحال شویم، باید این قضاوت را عمق دهیم و به این نتیجه برسیم که آسیب آن به سرمایه های اجتماعی می رسد. وی اظهارکرد:  برای نظام و مدیریت استان مخاطره دارد که چرا یک آسیب در حوزه های مدیریتی داریم و با وجود برخورد با آن در سال بعد و دوره بعد هم تکرار می شود؟