اخبار

پوتین پیشنهاد صلح بدون پیش شرط را به ژاپن داد
 رسانه های روسی در خبری فوری اعلام کردند که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور این کشور به «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن پیشنهاد داده که تا پیش از پایان سال جاری میلادی یک توافق صلح بدون پیش شرط را امضا کنند. به گزارش مهر، روسیه و ژاپن با گذشت بیش از ۷۰ سال از جنگ جهانی دوم، هنوز موافقت نامه صلح را امضا نکرده اند زیرا توکیو امضای موافقت نامه را مشروط به واگذاری جزایر کوریل جنوبی کرده است که در پایان جنگ به تصرف نیروهای شوروی درآمد و روسیه نیز وضعیت کنونی را به عنوان پیامدهای جنگ جهانی دوم تمام شده و غیرقابل بازگشت می داند.
 
گرسنگی بیش از ۸۲۰ میلیون نفر
 در سال ۲۰۱۷ در جهان از هر ۹ نفر یک نفر یا مبتلا به سوء تغذیه هستند یا با کمبود شدید مواد غذایی روزگار می‌گذرانند. به گزارش صدا و سیما، پنج آژانس سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی اعلام کردند که در سال 2017 در جهان از هر 9 نفر یک نفر یا مبتلا به سوء تغذیه است یا با کمبود شدید مواد غذایی رو به روست.
 
 
صادرات ۲۲ قلم کالا ممنوع شد
 گمرک در بخشنامه‌ای ممنوعیت صادرات ۲۲ قلم کالا را به گمرک های کشور ابلاغ کرد.به گزارش صداو سیما ، براساس بخشنامه گمرک به تمامی گمرک های کشور صادرات ۲۲ قلم کالا شامل انواع مقطوعات چوبی خام، انواع نئوپان و ام دی اف خام، انواع کاغذ باطله، کاغذ روزنامه به شکل رول، انواع کاغذ اندود نشده، کاغذ سبک اندود شده، دفاتر ثبت و حسابداری و دفترچه مشق ممنوع است ولی صادرات اقلام مذکور از محل مواد اولیه ورود موقت مشمول ممنوعیت نیست و با رعایت تمامی بخشنامه‌های مربوطه امکان‌پذیر است.
 
 
اتحادیه اروپا از دیوان بین المللی کیفری حمایت کرد
 اتحادیه اروپا در واکنش به تهدید آمریکا به تحریم دیوان بین المللی کیفری از اقدامات این دادگاه حمایت کرد. به گزارش ایرنا، یک سخنگوی اتحادیه اروپا که نامش ذکر نشده به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: قربانیان جنایت های بین المللی هر کجا که باشند مستحق عدالت هستند و باید جنایتکاران جنگی در هر نقطه ای که یافت شدند به دادگاه تحویل داده، محاکمه و مجازات شوند.
 
 
 
اگر مجبور شویم درباره استعفای شهرداران به مجلس استفساریه می‌دهیم
 وزیر کشور در پاسخ به این پرسش که از نظر وزارت کشور شهرداران مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان می‌شوند، اظهارکرد: شبهات و برداشت‌های متفاوتی از متن این قانون انجام  شده است. رئیس مجلس در زمان تصویب این قانون اشاره کرد که این قانون شامل شهرداران هم می‌شود اما حقوقدانان یا اعضای شورا در تفسیر این قانون نوعی برداشت دارند که شامل شهرداران نمی‌شود.به گزارش ایسنا، رحمانی فضلی افزود: ما اگر مجبور شویم به مجلس استفساریه می‌دهیم تا آن‌ها جواب ما را بدهند.
 
 
جنگ‌های بعد از ۱۱ سپتامبر ۱٫۵ تریلیون دلار برای آمریکا هزینه داشته است
 وزارت دفاع آمریکا در گزارشی اعلام کرد که جنگ‌های افغانستان، عراق و سوریه از ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ تاکنون بیش از یک و نیم تریلیون دلار برای مالیات دهندگان آمریکایی هزینه داشته است.به گزارش ایسنا، طبق این گزارش از این مبلغ، عملیات‌های فعلی آمریکا شامل عملیات "نگهبان آزادی" در افغانستان، عملیات "عزم راسخ" در سوریه و عراق و عملیات "عقاب باشکوه" برای ماموریت‌های امنیتی داخلی آمریکا و کانادا ۱۸۵٫۵ میلیارد دلار را به خود اختصاص داده‌اند.
 
 
مشایی به 6.5 سال حبس محکوم شد
 حکم پرونده اسفندیار رحیم مشایی از سوی دادگاه انقلاب صادر شد.به گزارش مهر، براساس رأی دادگاه انقلاب اسفندیار رحیم مشایی به ۶٫۵ سال حبس محکوم شد.این در حالی است که مشایی برای اتهام خود مبنی بر اقدام علیه امنیت داخلی و خارجی کشور (۵ سال اقدام علیه امنیت ملی؛ یک سال تبلیغ علیه نظام، ۶ ماه توهین به مقامات قضایی) به حبس محکوم شده است.جوانفکر هم در همان پرونده به ۴ سال حبس محکوم شده است.