گزارش خبری

کمبود فضای سبز  در درق

محمودیان- شهر درق در جنوب غربی خراسان شمالی و در نقطه تلاقی ۳ استان خراسان شمالی، سمنان و گلستان قرار دارد؛ شهری که حدود ۱۳سال از شهر شدنش می گذرد و با داشتن میادین و بولوارها و برخی خدمات شهری تا حدودی بافت شهری به خود گرفته است.
مردم درق سالانه با پخت سمنوهای خوشمزه میزبان هزاران زائر حرم امام رضا(ع) هستند و با این حال نبود فضای سبز مناسب یا مجتمع خدماتی و رفاهی برای اقامتگاه مسافران در این شهر دغدغه ای برای مردم شهیدپرور درق شده است.
«محمدزاده» یکی از شهروندان درقی گفت: درق مکان مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت و تفریح ندارد و مردم مجبور هستند برای تفریح به روستاها و شهرهای اطراف و زمین های کشاورزی بروند.
«حسن زاده» یکی از فرهنگیان درق ابراز کرد: نبود روشنایی مناسب و تجهیزات استاندارد در شهربازی کودکان و پارک های این شهر باعث می شود به پارک های درق نرویم.«ظفری» یکی از بانوان درق اظهار کرد: با توجه به این که این شهر در ورودی استان قرار دارد ضروری است مسئولان، اجرای طرح فضای سبز در ورودی این شهر را تسریع بخشند و با احداث پارک بانوان فضای تفریح و ورزش را برای بانوان درقی فراهم کنند.در همین باره شهردار درق جمعیت این شهر را حدود ۷ هزار نفر اعلام کرد و با اشاره به این که سرانه فضای سبز این شهر برای هر نفر ‌۲۹ متر مربع است، گفت: یکی از معضلات این شهر فضای سبز است و پارک یا فضای سبز مجهزی که بخواهد مورد رضایت مردم و مسافران باشد، وجود ندارد.
«جعفری» افزود: برای فضای سبز و پارک جنگلی از سمت ورودی استان سمنان ۱۱ هزار هکتار رو به روی ترمینال درق در نظر گرفته شده که امید است امسال طرح را آغاز کنیم. وی  اظهارکرد: پیش بینی می شود اعتبار مالی طرح 7 میلیارد ریال باشد که از محل اعتبارات تملک دارایی ها تامین می‌شود.