دردهای درمان نشده شهرک صنعتی جاجرم

شهرک صنعتی جاجرم در ۴ کیلومتری این شهر قرار دارد. در این شهرک 8 واحد صنعتی وجود دارد که 4 واحد آن فعال و در حال تولید است. صاحبان واحدهای تولیدی در این شهرک با مشکلاتی همچون نبود خط تلفن ثابت، فضای سبز، آسفالت خیابان های فرعی و جدول کشی نامناسب دست و پنجه نرم می کنند. با وجود این که سال گذشته گزارشی با موضوع «دردهای شهرک صنعتی جاجرم» در روزنامه خراسان شمالی به چاپ رسید اما هنوز  برخی مشکلات صاحبان واحدهای تولیدی  مستقر در این شهرک صنعتی پایدار است.مدیر یک شرکت فراوری گیاهان دارویی که در این شهرک واحد فعال دارد، می گوید: در شهرک صنعتی جاجرم با مشکلات اساسی همچون نبود خط تلفن مواجه هستیم. در نبود خط تلفن و دسترسی نداشتن به اینترنت  نمی توانیم تبلیغات موثری داشته باشیم .«ماموری» می افزاید: امسال آسفالت شهرک به صورت محدود انجام شد اما ضعیف بودن روشنایی در شب و جدول کشی نبودن از دیگر مشکلات است.
وی بیان می کند: به علت جدول کشی های نامناسب در بارندگی ها آب های سطحی وارد واحدها می شود و شرایط نامناسبی را ایجاد می کند.
وی می افزاید:  آبی که در این شهرک مورد استفاده قرار می گیرد، غیر بهداشتی است و اکنون با تانکر آب می آوریم که هزینه های زیادی را به همراه دارد.
وی با بیان این که شهرک صنعتی از فضای سبز مناسبی برخوردار نیست و درختان به درستی آبیاری نمی شوند، تصریح می کند: تنها خیابان اصلی از روشنایی برخوردار است و خیابان های فرعی هیچ گونه روشنایی ندارد.
«شیخ الاسلام» یکی از شهروندان که در این شهرک واحد تولیدی لوله های پنج لایه را  دارد، می گوید: معابر فرعی شهرک خاکی است و در شب روشنایی ندارد، ورودی از آسفالت مناسبی برخوردار نیست، فضای سبز مناسبی وجود ندارد و بیشتر درختان از کم آبی در حال خشک شدن هستند. وی می افزاید: نبود خط تلفن ثابت از اساسی ترین مشکلات شهرک صنعتی جاجرم است، در دنیای امروز بدون خط تلفن و اینترنت کار کردن معنایی ندارد.وی اظهارمی کند: به علت جدول کشی های نامناسب هنگام  بارندگی آب های سطحی وارد واحدها می شود و شرایط نامناسبی را ایجاد می کند.وی با اشاره به این که امسال آسفالت محدودی در منطقه انجام شد که تنها یک خودرو می تواند تردد کند، ادامه می دهد: اکنون با توجه به مشکلات موجود تنها با ۲۰ درصد ظرفیت فعالیت می کنیم و۹۰ درصد واحدها در شهرک صنعتی تعطیل هستند.«نادری» رئیس اداره صنعت، معدن و  تجارت جاجرم نیز می گوید: در شهرک صنعتی جاجرم 8واحد صنعتی وجود دارد که 4 واحد فعال و در حال تولید است.
 وی می افزاید: 13 مجوز تاسیس واحد صنعتی در شهرستان وجود دارد که در حال تولید زغال چوب، ضد یخ، آب رادیاتور، تولیدی پوشاک و ... هستند.
در همین باره، مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی تصریح می کند: شهرک صنعتی جاجرم دارای امکانات زیربنایی آب، برق، گاز و خیابان کشی است و هم اکنون زمین با شرایط نقد و اقساط به متقاضیان سرمایه گذاری صنعتی واگذار می شود.«سیاوش وحدت» می افزاید: خیابان اصلی شهرک صنعتی جاجرم و بخشی از خیابان های فرعی آن  در سال های گذشته آسفالت شده است و  امسال شرکت شهرک های صنعتی از منابع داخلی بخشی از خیابان های  این شهرک را آسفالت کرد.
وی با اشاره به این که در سال 97 برای تامین تلفن با شرکت مخابرات عقد قرارداد کرده ایم، ابراز می کند: تکمیل امکانات زیربنایی شهرک صنعتی جاجرم نیازمند تامین منابع از سوی فرمانداری این شهرستان است.
وی اظهار می کند:  15 قرارداد احداث  واحد صنعتی در شهرک صنعتی جاجرم منعقد شده که تعداد 10 واحد از آن ها به بهره برداری رسیده است.
وی می افزاید: با توجه به این که این شهرک صنعتی از نظر تامین آب، برق و گاز مشکلی ندارد، موقعیت مناسبی را برای سرمایه گذاری صنعتی ایجاد کرده است.
رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی می گوید:  متقاضیان سرمایه گذاری صنعتی در شهرک صنعتی جاجرم می توانند از مشوق 6 ماه تنفس، پرداخت تنها 10 درصد وجه نقد و اقساط 30 ماهه  تسهیلات برخوردار شوند که این فرصت بسیار خوبی برای سرمایه گذاران است.
« وحدت» به ایجاد شرایط خاص برای  سرمایه گذاران در شهرک های غیر موثر استان اشاره  و اضافه می کند: به منظور جذب سرمایه گذار در شهرک صنعتی جاجرم، این شرکت مجوز احداث انبار، گلخانه و احداث نیروگاه را از منابع تجدید پذیر می دهد.