گزارشی از یک تقاطع پرحادثه در یک شهرک پر رفت و آمد

مثلث دلهره

صدیقی
 هر بار که صدای ترمز خودروها به گوش می رسد ساکنان حاشیه  تقاطع (سه راهی)  که از آن می توان به عنوان مثلث دلهره یاد کرد به ویژه کسبه محل سر و گوشی آب می دهند و بعد از آن می گویند این بار هم به خیر گذشت. اما همیشه به خیر نمی گذرد و گاهی تصادفی رخ می دهد که علاوه بر خسارت مالی منجر به خسارت جانی می شود. بعد از بازگشایی خیابان 24 متری ابن سینا در شهرک امام خمینی (ره) بجنورد علاوه بر سهولت در عبور و مرور سرعت تردد خودروها به ویژه رانندگان بی مبالات به خاطر نبود سرعت گیر افزایش یافته است. برخی رانندگان بعد از رسیدن به  تقاطع (سه راهی) یا به گفته برخی اهالی مثلث دلهره بدون این که توقف کنند، بی درنگ وارد خیابان مد نظرشان می شوند که این امر با عبور خودروی دیگر از سمت مقابل هر لحظه  بوی حادثه ای را می دهد کما این که تصادفات در چند ماه اخیر بارها اتفاق افتاده و در حال افزایش است. سه راهی که در ضلع شمالی و غربی مسجد قائم شهرک امام (ره) واقع شده است  هر روز باعث دلهره و نگرانی ساکنان این محله می شود زیرا در هیچ کدام از خیابان های امامت و 24 متری ابن سینا منتهی به تقاطع سرعت گیر و علایم راهنمایی و رانندگی نصب نشده است. بسیاری از رانندگان  که به این تقاطع و سه راهی می رسند بدون توقف و رعایت حق تقدم وارد خیابان مد نظرشان می شوند و با سرعت زیاد به راه شان ادامه می دهند. دلهره زمانی بیشتر می شود که خانواده ها و اهالی شهرک برای اقامه نماز پا به  مسجد می گذارند زیرا اکثر آن ها کودکان خردسالی دارند که  با خود به مسجد می برند؛ کودکانی که هر لحظه ممکن است قربانی رانندگان بی مبالات و قانون گریزی شوند که بدون توجه به شلوغی محل و تقاطع (سه راهی) با سرعت از این مسیر می گذرند و برخی مواقع اتفاقات ناگواری را هم رقم می زنند. 
«رحمانی» یکی از ساکنان این شهرک که به گفته خودش چند صباحی بیشتر نیست که یک خودروی پراید خریده قربانی یکی از رانندگان بی مبالات در این سه راهی شده است. وی درباره این تقاطع یا مثلث دلهره می گوید: یک هفته بیشتر نبود که یک خودروی صفر کیلومتر خریده بودم و روز حادثه برای آب بندی ماشین ام با سرعت مطمئنه در خیابان امامت در حال حرکت بودم.  فاصله زیادی با سه راهی مسجد شهرک نداشتم که ناگهان یک خودروی دیگر از خیابان 24 متری ابن سینا بدون لحظه ای توقف و کم کردن سرعتش تقاطع (سه راهی) را پشت سر گذاشت و وارد خیابان امامت شد. راننده قانون گریز به جای این که در مسیر درست رانندگی کند در خلاف جهت حرکت می کرد و با سرعت به سمت من آمد و به خاطر عدم کنترل وسیله نقلیه اش به شدت با هم برخورد کردیم که به خاطر شدت تصادف ماشین ام به حاشیه خیابان پرت شد. خوشبختانه در این حادثه به من آسیبی نرسید اما  خودرویم به شدت خسارت دید. 
کم نیستند این اتفاقات دلهره آوری که هر روز و شاید هر لحظه ساکنان حاشیه این تقاطع (سه راهی) آن را لمس می کنند.
 برای همین اهالی این شهرک از مسئولان مربوطه خواستار رسیدگی  به این مشکل و نصب علایم راهنمایی و رانندگی از جمله سرعت گیر در دو طرف این  تقاطع (سه راهی) یا به تعبیری مثلث دلهره هستند.