از گوشه و کنار

3 ناخدا به اتهام قاچاق سوخت 4 میلیارد ریال جریمه شدند
ایرنا: سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از جریمه 4 میلیارد ریالی سه ناخدای لنج به اتهام قاچاق سوخت خبر داد.
10 هزار پرونده جانبازی در نوبت رسیدگی است
ایرنا: غلامرضا طائبی، مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: 10 هزار پرونده مربوط به افزایش درصد جانبازی، حق پرستاری از والدین شهدا و از کارافتادگی کلی (حالت اشتغال) ایثارگران در نوبت بررسی در کمیسیون پزشکی است.
ارزان‌ترین کشورها برای سفرهای طولانی
ایسنا: روزنامه انگلیسی «دیلی تلگراف» در حالی ارزان‌ترین مقاصد را برای سفرهای طولانی‌مدت پیشنهاد کرده که در بین آن‌ها ایران به عنوان انتخاب نخست پیشنهادی به «گردشگران مقتصد» معرفی شده، این در حالی است که وزارت خارجه انگلیس اخیراً به شهروندان دو تابعیتی برای سفر به ایران هشدار داده است.
سازمان ملل: در جنگ با گرسنگی در یمن شکست خوردیم
ایسنا: معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه ضمن هشدار به این که این سازمان در نبرد با گرسنگی در یمن شکست خورده است، اعلام کرد: یمن هم اکنون شاهد بدترین وضعیت شیوع وباست.مارک لوکوک گفت: یمن در آستانه مرگ جمعی بر اثر گرسنگی است.
تعداد چک‌های برگشتی کاهش یافت
مهر: بیش از ۱٫۲ میلیون فقره چک به ارزش حدود ١٣٠ هزار میلیارد ریال در مرداد ماه ۹۷ در کل کشور برگشت زده شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۹٫۶ درصد و ۸٫۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
 ۴۹۸ هزار کلاس درس میزبان دانش‌آموزان
مهر: بطحایی، وزیر آموزش و پرورش آخرین آمار کلاس های درس را ۴۹۸ هزار باب برشمرد و گفت: تا دیروز ۱۳ میلیون و ۳۸۷ دانش آموز ثبت نام قطعی کرده اند.
ترامپ: در تعامل با کره‌شمالی عجله به خرج نمی‌دهم
ایسنا: رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد که در تعامل با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی هیچ عجله‌ای به خرج نمی‌دهد.دونالد ترامپ، در سخنرانی در تجمعی در اسپرینگفیلد آمریکا گفت که دو روز پیش یک "نامه زیبا" از سوی کیم جونگ اون دریافت کرده است. با این حال او  به این که محتوای این نامه درباره چه بوده، اشاره‌ای نکرد.