رئیس جمهور در مراسم رژه نیروهای مسلح:

ایران روز به روز بر قدرت دفاعی خود خواهد افزود

رئیس جمهور کشورمان در مراسم رژه نیروهای مسلح که به مناسبت سی و هشتمین سالگرد دفاع مقدس در جوار حرم بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، اظهار کرد: امروز بعد از 38 سال حادثه صدام و تجاوز آن و زیر پا گذاشتن معاهده، یک بار دیگر تکرار شده است و همان دولتی که مشوق سایر دولت‌ها برای نشستن پای میز مذاکره بود و برای یک جمله 17 شبانه‌روز وقت مذاکره‌کنندگان را گرفت و بعد از 12 سال فشار در برابر منطق دیپلمات های ما سر فرود آورد و قراردادی را امضا کرد که به نفع همه کشورها، منطقه و جهانیان بود، آغازگر یک جنگ شده است و دوباره متجاوز و فردی که به هیچ یکی از قوانین و مقررات بین‌المللی احترام نمی‌گذارد، در برابر تعهدش که با تأیید شورای امنیت سازمان ملل، توافقی بین‌المللی شده متعهد نیست و آن را زیر پا گذاشته است.دکتر روحانی خاطرنشان کرد: عین این ماجرا برای ترامپ پیش خواهد آمد و آن چه بر سر صدام آمد، بر سر آمریکا  و ترامپ خواهد آمد. ما آغازگر جنگ نیستیم همان طور که در سال 59 آغازگر جنگ و تجاوز نبودیم و تنها دفاع و مقاومت و ایستادگی کردیم.
وی خاطر نشان کرد: توطئه‌های فراوانی در سال های 95 و 96 رخ داد به نحوی که می‌خواستند ما را تحریم و عصبانی کنند تا ما از برجام خارج شویم و همه مسئولیت‌های حقوقی و قانونی خروج از برجام را گردن ما بیندازند، اما متانت، تدبیر، ایستادگی و آرامش جمهوری اسلامی ایران باعث شد این توطئه دشمنان خنثی شود.رئیس جمهور افزود: در مرحله دوم ترامپ فکر می‌کرد که اگر از برجام خارج شود، ساعتی بعد ایران نیز از برجام خارج می شود و می‌تواند پرونده را به شورای امنیت سازمان ملل بفرستد و ما را محکوم کند.دکتر روحانی ادامه داد: در مرحله سوم، ترامپ می‌خواست متحدانش را در کنار خود داشته باشد و اروپاییان را با خود همراه کند تا آن ها نیز از برجام خارج شوند اما به جز دو رژیم منفور در منطقه ما، هیچ دولت و ملتی از او حمایت نکردند.رئیس جمهور تصریح کرد: امروز در سراسر دنیا، پیروزی سیاسی، حقوقی و اخلاقی از آن ملت ایران است و ما به سازمان بین‌المللی و دادگاه بین‌المللی لاهه شکایت برده‌ایم و آمریکا از این اقدام عصبانی است.
دکتر روحانی با اشاره به این که هر حکمی در دادگاه بین‌المللی لاهه داده شود، در نهایت ملت ایران پیروز و قهرمان این صحنه خواهد بود، گفت: ما به عهد خود و قوانین بین‌المللی و شورای امنیت احترام گذاشتیم.
رئیس جمهور با بیان این که امروز جنگ اقتصادی را آمریکا علیه ایران، آغاز کرده است، افزود: پایان این جنگ خوش‌تر از پایان جنگ 8 ساله خواهد بود؛ هم زمانش کوتاه‌تر و هم تجربه ما بسیار بیشتر و هم دشمن از هر زمان دیگری ضعیف‌تر است. آن روز همه شرق و غرب در کنار صدام جمع شدند و امروز همه شرق و غرب در کنار ما هستند و کار آمریکا را محکوم می‌کنند.
دکتر روحانی گفت: ما مطمئناً در برابر ترامپ پیروز می‌شویم البته در جنگ تحمیلی مردم ما آزار و اذیت فراوان دیدند و برخی مردم جانباز و شهید شدند اما دشمن نتوانست به اهداف خود دست یابد و ملت ایران دشمن را پشیمان کرد. امروز نیز دشمن نمی‌تواند به اهداف خود دست یابد و ما نخواهیم گذاشت که آمریکایی‌ها بخواهند ملت ما را به زانو درآورند، بی‌تردید مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده اند و خواهند آورد اما ما قادریم از این پیچ تاریخی عبور کنیم و مردم می‌توانند به آینده نظام، تدبیر خود راهبری رهبری و تلاش دولت اطمینان داشته باشند. رئیس جمهور با بیان این که تاریخ 8 ساله دفاع مقدس پیش روی ما قرار دارد و امروز دنیا باید قضاوت کند که آیا ملت ایران پیروز بوده و عزت و سربلندی را در اختیار دارد یا صدامیان، افزود: تاریخ در ماه‌های آینده قضاوت خواهد کرد که شکست‌خورده این جنگ سیاسی، روانی و اقتصادی، آمریکاست. دکتر روحانی با بیان این که آن ها می‌گویند که ما از سلاح‌های دفاعی و موشک‌های خود دست برداریم و آن ها را کنار بگذاریم و به تعبیر خودشان ما را از دخالت در منطقه منع می‌کنند، تصریح کرد:‌ ایران نه تنها سلاح‌های دفاعی و موشک های خود را کنار نمی‌گذارد، بلکه روز به روز بر قدرت دفاعی خود خواهد افزود.