اخبار

رژه نیروهای مسلح در سراسر کشور
 همزمان با نخستین روز از هفته دفاع مقدس مراسم رژه یگان های نمونه ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران، نیروهای انتظامی و بسیج به همراه انواع تجهیزات و ادوات نظامی در استان ها و شهرهای مختلف کشور صبح دیروز برگزار شد و نیروهای نظامی آمادگی دفاعی خود را به نمایش گذاشتند. به گزارش ایرنا، رژه نیروهای مسلح و انتظامی نخستین برنامه آغاز هفته دفاع مقدس است که همه ساله همزمان با آغاز جنگ تحمیلی(31 شهریورماه) در سراسر کشور با حضور نیروهای ارتش جمهوری اسلامی، یگان‌های نمونه سپاه، بسیج و نیروی انتظامی و مسئولان ارشد کشوری و لشکری برگزار می شود.
 
 
زنان خانه دار تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند
 سازمان تامین اجتماعی شرایط بیمه زنان خانه دار را تشریح و اعلام کرد: بر اساس مقررات بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد، این سازمان زنان خانه دار را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار داده است. به گزارش ایرنا، سازمان تامین اجتماعی روز شنبه اعلام کرد که این سازمان به منظور گسترش و توسعه بیمه به آحاد افراد جامعه، زنان خانه دار را بر اساس مقررات بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار داده است تا این گروه از جامعه، بتوانند با انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه مقرر از تعهدات قانونی مربوطه بهره مند شوند. 
 
 
ثبت یک رکورد تاریخی جدید برای بورس در آخرین روز تابستان
 بورس در آخرین روز تابستان (شنبه 31 شهریور) رکوردی جدید را ثبت کرد و با رشد 3 هزار و 209 واحدی برای نخستین بار به کانال 160 هزار واحدی وارد شد.به گزارش ایرنا، شاخص بورس در روز گذشته در سایه حجم بالای معاملات و ورود نقدینگی های جدید در جایگاه 160 هزار و 538 واحدی تثبیت شد.براساس معاملات دیروز 4 میلیارد و 628 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش 13 هزار و 572 میلیارد ریال در 221 هزار و 153 نوبت داد و ستد شد.
 
 
ایران قاطعانه به حملات تروریستی اهواز پاسخ خواهد داد
 وزیر امور خارجه با بیان این که ایران حامیان تروریسم در منطقه و اربابان آمریکایی‌ آن ها را مسئول می‌داند، افزود: ایران قاطعانه به حملات تروریستی اهواز پاسخ خواهد داد.به گزارش تسنیم، ظریف در پی حمله تروریستی در اهواز در پیامی توئیتری نوشت: تروریست های استخدام شده، آموزش دیده و تسلیح شده و تامین شده توسط یک رژیم خارجی به اهواز حمله کرده‌اند. کودکان و خبرنگاران در میان قربانیان هستند. ایران، حامیان تروریسم در منطقه و اربابان آمریکایی آن ها را برای چنین حملاتی مسئول می‌داند. ایران، در دفاع از ایرانیان، قاطعانه و سریع پاسخ خواهد داد.
 
 
پرواز مشهد-نجف-مشهد ۲٫۸ میلیون تومان شد
 مقام مسئول سازمان هواپیمایی کشوری از توافق ایرلاین ها برای قیمت ۲٫۸ میلیون تومانی پرواز رفت و برگشت مشهد-نجف در ایام اربعین حسینی امسال خبر داد. به گزارش تسنیم، جعفرزاده اظهار کرد: در توافقات صورت گرفته توسط مدیران عامل شرکت های هواپیمایی، قیمت مسیر تهران-نجف-تهران و سایر شهرستان‌ها به نجف، بغداد و برعکس 2.2 میلیون تومان و مشهد-نجف-مشهد 2.8 میلیون تومان تعیین شد.وی‌گفت: شرکت‌های هواپیمایی باید از سازمان هواپیمایی کشوری، فرودگاه‌های مبدأ و همچنین فرودگاه‌های مقصد (نجف و بغداد)  مجوز دریافت و بعد به فروش بلیت اقدام کنند.
 
 
استیضاح کنندگان «شریعتمداری» به 80 نفر افزایش یافتند
 عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از بررسی استیضاح وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت در جلسه این هفته کمیسیون متبوعش خبر داد.حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با فارس،‌ اظهارکرد: با توجه به اعلام آقای یوسف‌نژاد،‌ قاعدتاً طرح استیضاح محمد شریعتمداری، وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت در جلسه این هفته کمیسیون صنایع بررسی می‌شود.وی افزود:‌ بنابر آخرین اطلاعاتی که بنده دارم،‌ طرح استیضاح شریعتمداری با 80 امضای نمایندگان تقدیم هیئت رئیسه شده است و بر این اساس کمیسیون صنایع به عنوان کمیسیون اصلی، باید این طرح را بررسی کند.
 
 
وضعیت کاغذ از بحران خارج شده است
 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که وضعیت کاغذ از شرایط بحرانی خارج شده است، افزود: بیش از ۱۰۰ هزار تن کاغذ ثبت سفارش شده داریم که در مرحله تخصیص ارز است.صالحی در گفت و گو با مهر افزود: با چند تصمیمی که گرفتیم، کاغذهایی که در گمرک باقی مانده بود همگی ترخیص شد و اکنون هیچ کاغذ ترخیص نشده‌ای باقی نمانده است.وی افزود: در ثبت سفارش ها با کارگروهی که توسط صنوف، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، گمرک و بانک مرکزی تشکیل شد، ثبت سفارش‌ها و تخصیص ارز با سرعت بیشتری دارد اتفاق می افتد.
 
 
افزایش نیافتن قیمت ۲۷ قلم کالای اساسی با «کالاکارت»
 سرپرست وزارت رفاه با اشاره به کاهش قدرت خرید در جامعه گفت: قرار شده ۲۷ قلم از اقلام اساسی افزایش قیمت نداشته باشند و امیدواریم بتوانیم این اقلام را از طریق «کالاکارت» نهادینه کنیم تا به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند.به گزارش فارس، محسنی بندپی تاکید کرد: مهم ترین و اولویت دارترین برنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبارزه همه جانبه با فقر و نابرابری و گسترش رفاه و عدالت اجتماعی است. برخورداری و بهره مندی 9 تا 10میلیون نفر از جمعیت حاشیه نشین کشور که هیچ گونه بیمه ای نداشتند و  با فراهم کردن شرایط از سوی وزارت رفاه، آن ها توانستند از دفترچه بیمه سلامت استفاده کنند.
 
 
مردم دغدغه‌ای نسبت به تأمین کالاهای اساسی نداشته باشند
 معاون اول رئیس‌جمهور گفت: مردم دغدغه‌ای نسبت به تأمین کالاهای اساسی خود نداشته باشند.به گزارش تسنیم، اسحاق جهانگیری پس از بازدید از انبارهای گمرک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حجم کالاهای موجود در انبارهای گمرک کشور نشان می‌دهد که در شرایط اطمینان‌بخشی قرار داریم.وی با تأکید بر این که صادرکنندگان باید ارز حاصل از صادرات را به‌منظور تأمین ارز مورد نیاز واردات کالاهای اساسی به چرخه اقتصاد کشور وارد کنند، تصریح کرد: نتیجه صادرات باید در اقتصاد کشور نمایان شود و با توجه به نیاز سامانه نیما به این ارز انتظار داریم صادرکنندگان کمک کنند تا ارز مورد نیاز کشور تأمین شود.