گام های پرصلابت

بهمنیارآگاهی- مراسم رژه باشکوه نیروهای مسلح استان به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس روز گذشته در بجنورد برگزار شد و نیروهای مسلح استان، صلابت، استواری و عظمت خود را به نمایش گذاشتند.
نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم گفت: ملت ما دشمن را در جنگ اقتصادی همچون دفاع مقدس ناکام خواهد گذاشت و با دفاع جانانه انقلاب اسلامی ایران از این گردنه به سلامت عبور خواهد کرد.  آیت ا... «یعقوبی» افزود: جنگ اقتصادی نیز مانند جنگ نظامی، قلب نظام اسلامی را هدف گرفته است.وی اظهارکرد: نیروهای ما در دوران دفاع مقدس مطابق آیات و روایات با غیرت در مقابل متجاوزان ایستادند و از دین، میهن و ارزش های انقلاب اسلامی دفاع کردند. وی با بیان این که مطابق آیات قرآن خداوند غیرتمند است و نسبت به دین و آیین خود و مومنان غیرت دارد افزود: خدا خودش غیور است و انسان های غیرتمندی را که نسبت به دین، میهن، جان و آیین شان غیرت دارند دوست دارد. امام جمعه بجنورد اظهارکرد:  صدام که فکر می کرد 6 روزه کشور را تصاحب می کند با 8 سال مقاومت جانانه غیورمردان ما روبه رو شد. آیت ا...  «یعقوبی» خاطرنشان کرد: ملت ایران توانست با همت و وحدت، بت شاه و صدام را نابود کند و امروز به فضل خدا و به وسیله جبهه مقاومت که در سرتاسر خاورمیانه شکل گرفته، استکبار را نشانه گرفته است. استاندار خراسان شمالی نیز در این مراسم، جنگ 8 ساله تحمیلی را به جنگ احزاب در دوران پیامبر اسلام(ص)  تشبیه کرد و گفت: در 8 سال دفاع مقدس هر چند صدام پیشرو بود اما 48 کشور قدرتمند پشتیبان او بودند اما ملت ما با همدلی و اتحاد ایستادگی کردند و اجازه ندادند حتی یک وجب از این خاک به دست دشمن بیفتد. دکتر «خباز» افزود: در دوران دفاع مقدس انقلاب اسلامی نوپا بود اما هم اکنون در اوج اقتدار قرار دارد و موشک های دوربرد ما می تواند منافع استکبار را در سراسر دنیا به خطر بیندازد به همین دلیل امروز آنان می دانند که دیگر نمی توانند با جنگ ملت ما را به زانو دربیاورند. 
وی تصریح کرد: تفرقه و جدایی میان دولت و ملت امروز سرلوحه کار مستکبران و دشمنان انقلاب اسلامی قرار گرفته است بنابراین رو به جنگ اقتصادی آورده اند. مقام عالی دولت در استان، اتحاد، هماهنگی و یک صدا بودن مردم و مسئولان را رمز پیروزی و ماندگاری انقلاب دانست و با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور، احتکار را در حکم کمک به دشمن و آب ریختن در آسیاب بدخواهان دانست و گفت: برخی افراد با احتکار سودجویانه بعضی از کالاها به جامعه ضرر می رسانند.
وی خواستار همکاری فعال مردم در این خصوص شد و گفت: انتظار داریم اگر در جایی امکانات و کالاهای غیرقانونی احتکار و انبار شده است مردم آن را به دستگاه های مسئول گزارش دهند. وی همچنین با اشاره به برخی مشکلات و کاستی ها در جامعه اظهارکرد: کاستی های امروز تقصیر مسئولان است نه انقلاب. امیر سرتیپ «ابراهیم گل گلی» ارشد نظامی آجا در خراسان شمالی نیز وحدت، همدلی و هم‌افزایی را راهبردی برای همه نیروهای مسلح بیان کرد و افزود: ضرورت دارد همدلی و وحدت میان مردم و مسئولان وجود داشته  باشد تا نقشه دشمنان که به دنبال تفرقه و شکاف هستند بی‌اثر شود.