اخبار

دمای هوا از فردا افزایش می یابد
صدیقی- دمای هوای استان از فردا تا اواخر هفته افزایش می یابد. کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان شمالی با بیان این خبر افزود: بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی بیانگر جوی نسبتاً پایدار تا اواخر هفته در منطقه است. «هادی زاده» گفت: بر این اساس برای امروز به تدریج افزایش ابر در پاره ای از نقاط وزش باد نسبتاً شدید و در ارتفاعات بارش پراکنده و از فردا تا روز جمعه افزایش ابر و وزش باد پیش بینی می شود. وی با بیان این که دمای هوا امروز 4 درجه کاهش خواهد داشت، اظهار کرد: دمای هوا مجدد از فردا تا اواخر هفته افزایش می یابد. به گزارش اداره کل هواشناسی استان طی 24 ساعت منتهی به صبح روز گذشته، کوسه با منفی 2 درجه سانتی گراد سردترین و جاجرم با 19 درجه سانتی گراد بالای صفر، گرم ترین نقطه استان بود. همچنین در این مدت به ترتیب کمینه و بیشینه دمای بجنورد صفر و 16 درجه سانتی گراد بالای صفر بود.
 

جشنواره تلاوت و حفظ قرآن برگزار می شود
مرتضوی- جشنواره تلاوت و حفظ قرآن کریم به میزبانی بجنورد برگزار می شود. دبیر جشنواره های قرآن و عترت خراسان شمالی با اشاره به این مطلب در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: این جشنواره از سلسله جشنواره های قرآن و عترت است  که  در بخش های تلاوت، ترتیل، حفظ 5 جزء زیر18سال، حفظ 10 جزء زیر25سال، حفظ 20جزء زیر35سال، حفظ 3جزء زیر 15 سال و حفظ کل قرآن در تمامی سنین برگزار می شود. «نودهی» گفت: تمام شرکت کنندگان در آزمون حفظ، باید در آزمون کتبی مفاهیم جزء 30قرآن کریم نیز شرکت کنند.وی اضافه کرد: علاقه مندان تا سی ام دی ماه فرصت دارند آثارشان را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. وی خاطرنشان کرد: این جشنواره به همت اتحادیه موسسه های قرآن و عترت برگزار می شود.

جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شد
گروه خبر- جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید صبح روز گذشته برگزار شد. به گزارش خبرنگار ما در این جلسه، طبق روال جلسه‌های قبل، به بررسی مشکلات و موانع واحدهای صنعتی، معدنی و سرمایه‌گذاران پرداخته و مشکلات 5 واحد تولیدی بررسی و راهکارهایی به منظور رفع آن‌ها ارائه شد.


 تخفیف 50 درصدی تعرفه باربری محصولات پتروشیمی خراسان
مدیر بازرگانی پتروشیمی خراسان از تخفیف 50 درصدی نرخ تعرفه باربری محصولات این شرکت خبر داد.«محمود معصومی» اظهار کرد: پتروشیمی خراسان با هدف بهبود شرکت های حمل و نقل جاده ای 50 درصد از نرخ تعرفه باربری محصولات خود کاسته است.وی افزود: بر مبنای نرخ جدید به ازای هر تن بار به مقصد بندرعباس فقط 155 هزار تومان تعرفه محاسبه خواهد شد.