اخبار

سهم سایپا از فروش هر پراید ۲۰۰۰ دلار است
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با حضور در ایسنا در گفت وگوی چالشی با خبرنگاران این خبرگزاری پاسخگوی سوالات آنان شد. وی قیمت تمام شده پراید را از قیمت فروش آن بالاتر دانست و قیمت کارخانه‌ای هر دستگاه پراید را ۲۰۰۰ دلار اعلام کرد. محمدرضا سروش افزود: اکنون صنعت خودرو ظرفیت تولید حدود ۲ میلیون دستگاه را دارد.
 
 
 
 
تعقیب ۳۰ مدیر در پرونده بانک سرمایه
دادستان عمومی و انقلاب تهران در جمع خبرنگاران، تخلفات صورت گرفته در بانک سرمایه را نمونه‌ای از فساد کامل خواند و گفت: در این باره ۳۰ مدیر تحت تعقیب قرار گرفتند که همه به دادگاه خواهند آمد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، جعفری دولت آبادی درباره آخرین وضع پرونده حقوق های نجومی افزود: 50 کیفر خواست صادر و 14 مورد منجر به صدور حکم شده و چون احکام قطعی نشده است از بیان جزئیات معذورم.
 
 
 
ارز وارداتی کشور توسط بانک مرکزی تامین شد
 بانک مرکزی در راستای تامین حواله های ارزی واردات کشور، یورو، درهم، یوان چین، وون کره، ربل روسیه و لیر ترکیه را تامین و به اندازه کافی به بازار تزریق کرد. یک مقام آگاه در بانک مرکزی ظهر دیروز در گفت وگو با ایرنا با اعلام این خبر تاکید کرد: «ذخایر ارزی کشور در وضعیت مناسب و مطلوبی قرار دارد و این بانک با قدرت قادر به پاسخ گویی به نیازهای ارزی کشور است.»
 
 
 
 احتمال تمدید معافیت های نفتی ایران از سوی آمریکا
 تارنمای آمریکایی «سی ان بی سی» در گزارشی از احتمال تمدید معافیت های نفتی ایران از سوی آمریکا خبر داد و نوشت: دولت ترامپ به دنبال اجازه دادن به ادامه صادرات نفت ایران است تا شرایط لازم برای بهای پایین تر نفت در پایان سال جاری میلادی ایجاد شود. به گزارش ایرنا، در این گزارش آمده است : «برایان هوک» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران اخیرا از اظهارنظر مطمئن در این باره که کاخ سفید تحریم های شدیدتری را علیه بخش صادرات نفت ایران اعمال می کند، خودداری کرد.
 
 
مستشاران و تجهیزات نظامی ایران در سوریه حفظ می شود
به گزارش ایرنا، سردار سرلشکر پاسدار «محمد علی جعفری»، فرمانده کل سپاه پاسداران در پی اظهارات تهدیدآمیز اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر این که چنان چه ایران نیروهای نظامی خود را سریع از سوریه خارج نکند، اسرائیل به حملات خود علیه مواضع ایران ادامه می دهد، با مضحک و خنده دار دانستن این تهدید و تاکید بر اراده جمهوری اسلامی مبنی بر حفظ آن چه در سوریه دارد، اظهارکرد: هم تمام مستشاران نظامی و انقلابی و هم تجهیزات و سلاح‌هایی را که برای آموزش و توانمند سازی مبارزان مقاومت اسلامی و حمایت از مردم مظلوم سوریه در این کشور داریم حفظ خواهیم کرد.
 
 
 حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه باید حفظ شود
وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: مسکو خواستار ارتقای روابط با ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپاست اما قصد ندارد فعالیت‌های ناتو را در نزدیکی مرزهایش بدون پاسخ بگذارد.به گزارش ایسنا، سرگئی لاوروف در کنفرانس خبری در مسکو تاکید کرد: ما همچنان مایل به احیای روابط عادی با ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا بر پایه برابری و سازش متقابل هستیم. قطعا ما به واکنش به فعالیت‌های نظامی شدت‌یافته ناتو و استقرار زیرساخت نظامی آن ها در نزدیکی مرزهای روسیه ادامه خواهیم داد. وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: ولادیمیر پوتین در نشست آتی با رجب طیب اردوغان،‌ رئیس‌ جمهور ترکیه درباره پیشنهاد آنکارا برای ایجاد یک منطقه حائل در سوریه رایزنی خواهد کرد. اردوغان ۲۳ ژانویه به مسکو سفر می‌کند. لاوروف در کنفرانس خبری خود گفت: این مسئله (پیشنهاد ترکیه برای ایجاد منطقه حائل در سوریه) در زمان سفر اردوغان برای شرکت در دور آتی مذاکرات با رئیس‌جمهور روسیه مورد گفت‌وگو قرار می‌گیرد. هدف نهایی احیای حاکمیت ملی و تمامیت ارضی در سوریه است همان طور که ایالات متحده، ترکیه، روسیه و سایر اعضای سازمان ملل متحد تاکید کرده‌اند.