اخبار

ضرورت رویکرد فاطمی دربرنامه های چهل سالگی انقلاب
نجفیان- برنامه های گرامی داشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مردمی برگزار شود و به دلیل تقارن با ایام فاطمیه، رویکرد فاطمی داشته باشد.«رستمی» فرماندار اسفراین در نشست هماهنگی و برنامه ریزی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی این شهرستان با بیان این مطلب بر برگزاری هرچه باشکوه تر برنامه های گرامی داشت دهه فجر تاکید کرد. «اسکندری» مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اسفراین هم ابراز کرد: رویکرد فاطمی در برنامه های دهه فجر امسال مورد توجه است.
 
آغاز استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس غلامان
نجاهی- بخشدار غلامان از آغاز عملیات گازرسانی و استانداردسازی سیستم گرمایشی در ۱۹ آموزشگاه این بخش خبر داد.«جوانوش» با بیان این که بخش غلامان دارای ۲۹ آموزشگاه است، افزود: از این تعداد ۱۰ آموزشگاه دارای گرمایش مرکزی است و در ۱۹ آموزشگاه از بخاری نفتی استفاده می شود.وی تصریح کرد: پیرو دستور استاندار مبنی بر گازرسانی و نصب بخاری استاندارد، با بازدید از مدارس و پیگیری های انجام شده، گازرسانی و نصب بخاری های هرمتیکی در ۱۹ آموزشگاه در حال انجام است.
 
در جلسه ستاد خدمات سفر مطرح شد:
مغفول ماندن ظرفیت های گردشگری شیروان
عوض زاده- ظرفیت های فراوانی در بخش گردشگری شیروان مغفول مانده است. معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار شیروان در جلسه ستاد خدمات سفر این شهرستان با محوریت نوروز 98 با بیان این مطلب افزود: دولت، تسهیلاتی را در بخش گردشگری ارائه کرده و در بخش بوم گردی زیرساخت هایی ایجاد شده و نیاز است به مسافران معرفی شود. «ایزانلو» اظهارکرد: دستگاه های دولتی آمادگی شان را برای خدمات رسانی در ایام نوروز 98 چند برابر کنند.
 
مدیر آموزش و پرورش خبر داد:
کمبود تجهیزات هوشمند و ورزشی درمدارس گرمه 
محمودیان- مدارس گرمه به خصوص در روستاها برای تعلیم و تربیت نیازمند تجهیزات هوشمند و ورزشی هستند و در مدارس شاهد کمبود این تجهیزات هستیم.«مقصودی» مدیر آموزش و پرورش گرمه در جلسه شورای آموزش و پرورش افزود: اگر سرانه امکانات دانش آموزی بالا رود در تعلیم دانش آموزان موثر خواهد بود.«قربانی» نماینده مردم 5 شهرستان استان در مجلس هم گفت: پیگیر اجرای طرح رتبه بندی معلمان و تخصیص یک درصدی کمک به آموزش و پرورش از محل درآمد بانک ها، شرکت ها و موسسات دولتی هستیم.«قدرتی» فرماندار گرمه هم اظهار کرد: آموزش و پرورش می تواند با سمن ها همکاری داشته باشد.