کلیشه ای با عنوان «ورزش محروم راز و جرگلان»، این بار با ورزش پایه

 دردهای ژیمناستیک

نجاهی
هیئت نوپای ژیمناستیک در شهرستان راز و جرگلان حدود ۲ سال پیش با همت مسئولان ورزشی و مربی جوان و مصمم و شاگردانی که در نبود سالن ژیمناستیک و تاتامی روی تشک تمرین می کردند کارش را آغاز کرد.
این روزها محرومیت و بی توجهی غبار فراموشی بر ورزش این شهرستان پاشیده است و تقریباً اکثر هیئت های ورزشی غیر فعالند، هیئت ژیمناستیک نیز فعالیتی ندارد و دیگر هیچ شاگردی در شهرستانی که کمترین سرانه ورزشی سرپوشیده استان را دارد و ورزشکارانش از نداشتن ها رنج می برند راهی کلاس ژیمناستیک در سالن عاریه ای و چند منظوره نمی شود.
 البته مدتی است از ورزش راز و جرگلان فقط یک نام باقی مانده و سهم ورزشکاران از مسابقات ناچیز بوده است و فعالان ورزشی منتظر سر و سامان گرفتن ورزش نیمه جان این شهرستان هستند. 
از وعده مدیرکل ورزش و جوانان استان برای برگزاری جلسه شورای ورزش شهرستان در راستای سامان دهی، دو ماه می گذرد اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است. با یک بانوی مستعد و ورزشکار راز و جرگلانی که قدم های موثری برای ژیمناستیک این شهرستان برداشته و بنابر اظهارات خودش منتظر حمایت مسئولان است گفت و گو می کنم. مربی ژیمناستیک و رئیس هیئت این رشته در شهرستان با اشاره به این که مدتی است این رشته تعطیل شده، می افزاید: کم توجهی و نبود اعتبار و حمایت نشدن از رشته ژیمناستیک باعث شد کلاس های مان تعطیل و هیئت غیر فعال شود. مریم غضنفری اظهارمی کند: قبلاً حدود ۳۰ شاگرد داشتم که در نبود سالن اختصاصی و امکانات با علاقه زیادی در کلاس ها حاضر می شدند و از طرف هیئت ژیمناستیک استان امکاناتی به ما داده شده بود.
 وی ادامه می دهد: چون سالن متعلق به ورزش و جوانان و مکان تمرین مناسب ژیمناستیک نبود با حمایت آموزش و پرورش در سالن این اداره تمرین می کردیم که اداره ورزش و جوانان شهرستان همان مختصر امکانات هیئت ژیمناستیک را هم از ما گرفت و در انبار گذاشت و رفته رفته مشکلات افزایش و توجه ها به این رشته نوپا و البته موثر در ورزش شهرستان کاهش یافت و اکنون غیر فعال است. 
وی با اشاره به این که تمرینات ژیمناستیک در راز و جرگلان اولین بار برای رده سنی ۶ تا ٨ سال برگزار شد، اضافه می کند: اهالی و والدین از این رشته ورزشی که پایه و مادر دیگر رشته هاست استقبال کردند اما مسئولان حمایتی نکردند. 
وی تصریح می کند: توجه به پایه و شناسایی استعدادها در منطقه ای که به طور حتم ظرفیت های خوبی دارد آینده ورزش شهرستان را رقم خواهد زد و در این ایام که ورزش فراموش شده مطمئناً توسعه ورزش ممکن نمی شود. 
سرپرست  اداره ورزش و جوانان راز و جرگلان با تاکید بر لزوم بهره مندی از ظرفیت ورزشی شهرستان می افزاید: در زمستان کلاس های ژیمناستیک به دلیل سردی هوا و شاگردان خردسال تشکیل نمی شود و تمرینات با مساعد شدن اوضاع جوی در نوروز آغاز می شود. 
موسی رازقی می گوید: پیگیر شده ایم و نامه نگاری کرده ایم که امکانات ورزشی ژیمناستیک را حتی اگر در سالن آموزش و پرورش تمرین کنند به هیئت ژیمناستیک تحویل دهند، که این گونه مشکل حل خواهد شد. 
وی ضمن اشاره به این که ورزش شهرستان و هیئت ها سر و سامان خواهند گرفت، اضافه می کند: برای برگزاری مسابقات به مناسبت دهه فجر برنامه ریزی می کنیم.