گفت و گو

رئیس مجمع نمایندگان استان خبر داد:
درخواست برای جبران خسارت سیل
توپ جبران خسارت سیل در زمین «نوبخت»
محمد آگاهی- نمایندگان استان با تنظیم نامه ای خطاب به سازمان برنامه و بودجه مبنی بر جبران خسارت سیل های جاری شده در استان، خواستار اجرای مصوبه هیئت دولت در این خصوص شدند. 
رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی با بیان این مطلب به خبرنگار ما افزود: در پی دیدار نمایندگان استان و استاندار خراسان شمالی با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از «نوبخت» خواستیم غرامت 118 میلیارد و 390  میلیون ریالی خسارت سیل در اردیبهشت و مهر امسال به خراسان شمالی پرداخت شود. «قربانی» تصریح کرد: این درخواست بر اساس ماده 13 مدیریت بحران کشور انجام شد که بر اساس آن دولت موظف است به منظور بازسازی و جبران خسارات ناشی از حوادث طبیعی و سوانح پیش‌بینی نشده در مناطق آسیب‌دیده خسارت وارد شده را پرداخت کند. 
گزارش خبرنگار ما حاکی است، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی هفته گذشته در این باره به خبرنگار ما گفت: بر اساس دو حادثه سیل اردیبهشت و مهر امسال در مجموع 118 میلیارد و 390 میلیون ریال خسارت برای استان برآورد شد و به تصویب هیئت وزیران رسید که هنوز این مبالغ با وجود پیگیری های مستمر پرداخت نشده است.
 «نظری» افزود: برآورد میزان خسارت سیل اردیبهشت توسط «رحمانی فضلی» وزیر کشور در 21 خرداد برای «نوبخت» رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال  شده و با وجود پیگیری های فراوان هنوز اجرایی و اعتباری ابلاغ نشده است. وی اعتبارات مصوب شده را شامل 10 میلیارد و 990 میلیون ریال اعتبار هزینه ای، 50 میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی و 42 میلیارد و 40 میلیون ریال تسهیلات بانکی ذکر کرد.
 
سرقت ادوات باغبانی
سارق یا سارقان چندی پیش ادوات باغبانی یک باغدار را در یکی از روستاهای بجنورد به سرقت بردند و صاحب باغ همچنان به دنبال نشانه ای از سارق یا سارقان است.  مال باخته گفت: در یکی از روستاهای جاده قدیم بدرانلو باغ دارم و چند سال بود ادوات مختلف باغبانی را در اتاقک نگهداری  و از آن ها استفاده می کردم. چند وقت پیش که سراغ  باغم رفتم در کمال تعجب با قفل و در شکسته اتاقک مواجه شدم. زمانی که وارد اتاقک شدم دیدم اثری از برخی ادوات باغبانی نیست و گویا سارق یا سارقان شب هنگام با شکستن قفل در، آن ها را که  حدود 7 تا 8 میلیون تومان قیمت داشتند به سرقت برده بودند. وی گفت: از آن موقع تاکنون هیچ ردی از سارق یا سارقان نیافته ام.