اخبار

کاهش قیمت گوشت قرمز تداوم دارد
 رئیس شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: اکنون قیمت هر کیلوگرم دام زنده بین 12 تا 15 هزارتومان کاهش یافته تا جایی که قیمت هر کیلوگرم لاشه به 75 تا 80 هزارتومان رسیده و روند کاهشی قیمت گوشت قرمز همچنان تداوم دارد. به گزارش ایرنا، حمید ورناصری در نشست خبری افزود: با توجه به روند تامین و ذخیره سازی و ادامه روند عرضه دام زنده تولید داخل، قیمت ها بار دیگر کاهش خواهد یافت.
 
 
افزایش اندک نرخ طلا و سکه
 نرخ طلا و انواع سکه در بازار آزاد تهران، در روز سه شنبه اندکی بالا رفت و بهای هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید به رقم 4 میلیون و 735 هزار تومان رسید. به گزارش ایرنا، در ساعت 15 دیروز، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم 4 میلیون و 600 هزار تومان به فروش رسید. همچنین در بازار آزاد تهران هر گرم طلای خام 18 عیار، 424 هزار تومان فروخته و هر مثقال طلا نیز یک میلیون و 840 هزار تومان تعیین قیمت شد.
 
 
اقدامات ایران خارج از برجام نیست
 نماینده دایم روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد: اقدامات ایران خارج از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) نیست و ایران این توافق بین المللی را نقض نکرده است.  به گزارش ایرنا، «میخاییل اولیانوف» تاکید کرد: ایران که در اوایل ماه می توقف اجرای برخی تعهدات خود در چارچوب برجام را اعلام کرد در شرایط کنونی از پارامترهای برنامه هسته ای اجازه داده شده در این توافق بین المللی خارج نشده است.
 
 
 
کاهش لحظه‌ای قیمت خودرو در بازار
 مصوبه اخیر مجلس برای سپردن قیمت‌گذاری خودرو به شورای رقابت و همچنین سیر نزولی نرخ ارز موجب کاهش قیمت خودرو در بازار شد. این روند نزولی طوری است که برای خودروها نرخ لحظه‌ای تعیین می‌شود و البته خریداران فعلاً دست نگه داشته‌اند. به گزارش فارس، بررسی وضعیت قیمت خودروهای داخلی در بازار نشان می‌دهد که قیمت هر دستگاه پژو 206 تیپ 5 از 130 میلیون تومان در روزهای گذشته به 122 میلیون تومان رسیده است. قیمت پراید که در روزهای گذشته به 58 میلیون تومان رسیده بود دیروز در بازار به 49 میلیون تومان رسید.
 
 
 
قیمت ارز در دو هفته حدود 2 هزار تومان کاهش یافته است
 رئیس کل بانک مرکزی گفت: ذخایر کافی ارز در کشور وجود دارد و بانک مرکزی هر زمانی که اراده کند وارد بازار می‌شود. به گزارش تسنیم، عبدالناصر همتی، تصریح کرد: در این دو هفته قیمت ارز حدود 2 هزار تومان کاهش یافته است، بنابراین توصیه می‌شود مردم با توجه به متغیرهای سیاسی تأثیرگذار در بازار ارز وارد آن نشوند.
 
 
 
حسرت تلفن زدن به دل ترامپ خواهد ماند
 رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با تاکید بر این که خواب آشفته ترامپ در مورد ایران هرگز محقق و تعبیر نمی‌شود، گفت: حسرت تلفن زدن به دل ترامپ خواهد ماند. سید پرویز فتاح در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، یادآور شد: سیاست و راهبرد ترامپ در مقابل ما شکست خورده و محکوم به عقب نشینی است بنابراین وضعیت فعلی خیلی دوام نمی آورد.
 
 
 
 
۳۰ هزار نفر مشکوک التابعیت در کشور وجود دارند
 وزیر کشور با اشاره به این که هم اکنون ۳۰ هزار نفر مشکوک التابعیت در کشور وجود دارند، افزود: ضبط اوراق هویت و شناسنامه فقط با حکم قضایی میسر است. به گزارش خبرگزاری خانه ملت، رحمانی فضلی در نشست علنی دیروز مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال نماینده مردم تربت جام درخصوص علت بلاتکلیفی افراد فاقد شناسنامه و مشکوک التابعیت گفت: اشخاصی که به دنبال کسب تابعیت ایرانی هستند، به 3 دسته تقسیم می شوند؛ نخست افراد بیگانه هستند که به عنوان مثال 3 میلیون نفر افغانستانی در کشور حضور دارند و از این میان 1.7 میلیون نفر آن ها مجوز دارند و بقیه به صورت غیرقانونی ساکن هستند. وی ادامه داد: دسته دوم فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیرایرانی هستند که مصوبه اخیر مجلس می تواند بسیاری از مسائل و مشکلات در این زمینه را حل کند. وزیر کشور، دسته سوم را افراد فاقد شناسنامه و مشکوک التابعیت دانست.