تخلف زیر پوست شهر؛ چشم ناظران روشن!

بلبشوی حلزون درمانی

تخلفی زیر پوست شهر انجام می شود؛ تخلفی زیر نگاه ناظران که بلبشویی به راه انداخته است.
این روزها بازار داغ حلزون درمانی بی سر و سامان در آرایشگاه ها بر پاست.
 ماده ای لزج روی پوستش باقی مانده است، حاصل نیم ساعت نشستن روی صندلی آرایشگاه و تحمل خزیدن حلزون های بزرگ جثه روی پوستش چیزی نیست جز تصور معجزه ای به نام جوان شدن پوست. با صدای بلند می گوید: «سبک شده ام و پوستم شاداب شده»، نگاه می کنم و لبخند می زنم.
مدتی بود که می شنیدم حلزون تراپی یا حلزون درمانی در برخی آرایشگاه های زنانه بجنورد مد شده است و آرایشگاه هایی که این خدمات زیبایی را ارائه می کنند مشتری های زیادی دارند و با خیال راحت آن ها را می پذیرند و برخی نیز به راحتی اطمینان می کنند و خود را به دست آرایشگران می سپارند.
رضایت نامه برای حلزون درمانی
نمی دانم در دورانی که سلامتی و بهداشت نسبت به گذشته پیشرفت کرده و اطلاعات عمومی نیز ارتقا یافته است چگونه این اقدام صورت می گیرد؟ به راحتی و بدون هیچ دردسری آدرس چند آرایشگاه را که این روزها به حلزون درمانی می پردازند می گیرم. برخی آرایشگرها ادعا کرده اند که مدرک کارشناسی زیبایی را از مراکز آموزش عالی و برخی ها ادعاهای دیگری دارند. مشتری آرایشگاهی در یکی از خیابان های معروف شهر بجنورد می شوم. سبک و سیاق نوبت دهی برخی آرایشگاه ها عوض شده است، آن ها مانند مطب ها برای خود منشی دارند. 
وارد که می شوم، منشی از پشت میز خود می گوید: بفرمایید. به او می گویم که برای حلزون تراپی آمده ام و نرخ این خدمات را می پرسم، نگاهی به پوستم می اندازد و می گوید: پوستت زیاد به کار نیاز ندارد بنابراین با 5 جلسه شاداب، صاف، سفید و بدون هیچ گونه لکی می شود. قیمت اش را که می پرسم کمی مکث می کند و بعد ادامه می دهد: جلسه ای 70  هزار تومان اما به شما تخفیف می دهیم و جلسه ای 50  هزار تومان حساب می کنیم.می گویم از حشرات لزج می ترسم و از اتفاقی که ممکن است پس از درمان برای پوستم بیفتد نگران هستم. یکی از مشتری ها به جای منشی جواب می دهد که ترسی ندارد و هیچ عارضه و اتفاقی تو را تهدید نمی کند، هر جلسه جوان سازی پوست، نیم ساعت تا 40 دقیقه طول می کشد و پس از آن کاملاً راضی خواهی بود.
از او می پرسم آیا فردی که حلزون درمانی می کند تخصصی در این زمینه دارد یا دارای مدرک است؟ او با کمی تردید جواب منفی می دهد با این حال از او می خواهم برای بعد از ظهر نوبتی را برایم مشخص کند و او به سرعت برگه ای را مقابلم می گذارد. برگه را می گیرم و نگاه می کنم، توافق نامه و رضایت نامه است که باید توسط مشتری امضا شود. رضایت نامه را می گیرم و به منشی می گویم می خواهم بیشتر فکر کنم و بعد آن جا را ترک می کنم.
اول قیمت، بعد نوبت
به سراغ یکی دیگر از آرایشگاه های شهر می روم، یکی از آرایشگاه هایی که بنام و از آن مراکز خوش آب و رنگی است که بانوان را وسوسه می کند تا یک بار هم که شده سری به آن جا بزنند. سالن ساکت و آرایشگری در حال انجام امور زیبایی یک مشتری است، در قسمتی از سالن اتاقی قرار دارد و در آن حلزون درمانی انجام می شود، خانمی در حال جوان کردن پوست خود با حلزون های بزرگ و عجیبی است، آخر کارش می رسم، دستگاهی مقابلش قرار دارد و مدام بخاری از آن خارج و تخصصی از کاری که انجام می شود ندارم. حلزون ها به آهستگی روی پوست مشتری می خزند و در انتهای کار از او برای این کار 90 هزار تومان می گیرند. می گویم که قصد حلزون تراپی دارم و این جا اول از همه قیمت می دهند و بعد نوبتی را برایم مشخص می کنند.
یک مرکز زیرزمینی
در یکی دیگر از خیابان های شهر گفته می شود در آن جا یک مرکز حلزون تراپی فعالیت می کند. یکی از مشتری هایش را پیدا و او آدرس و تلفن این مرکز را که به شکل زیرزمینی فعالیت می کند، می دهد. تماس هایم با این مرکز منجر به ملاقات حضوری نمی شود و مجبور می شوم درباره این مرکز به گفته های برخی مشتری هایش بسنده کنم که می گویند این کار به شکل تخصصی برای مشتری های خاص انجام می شود.
تبلیغات وسیع در فضای مجازی
چندین مرکز آرایشی و زیبایی شهر بجنورد، تبلیغات وسیعی در فضای مجازی و اینستاگرام دارند و انواع خدمات خود را با گذاشتن فیلم و تصویر به عنوان نمونه کار تبلیغ می کنند. مشتری یکی از این مراکز می شوم، از طریق فضای مجازی نوبت می گیرم، البته ادمین این مرکز، اطلاعاتی را در اختیارم می گذارد تا با خیال راحت، حلزون های چسبان را روی پوستم قرار دهم. صفحه مجازی یکی از این مراکز 20 هزار دنبال کننده دارد و انواع خدمات زیباسازی پوست و مو را در بایگانی و پست های خود تبلیغ می کند که یکی از آن ها حلزون درمانی است. در یکی از بایگانی های این آرایشگاه زنانه از فرایند حلزون تراپی فیلم برداری و برای جذب مشتری در اینستاگرام منتشر شده و جالب تر این جاست که بسیاری زیر این پست ها برای انجام این کار ابراز علاقه کرده اند.با این آرایشگاه تماس می گیرم و شخصی که آن سوی خط پاسخم را می دهد خود اطلاعات دقیقی ندارد و فقط می گوید: برای 20 دقیقه اول 40 هزار تومان، برای 40 دقیقه بعد 60 هزار تومان و برای یک ساعت بعد 90 هزار تومان باید پرداخت کنم و مدت زمان این کار بستگی به نظر متخصص آرایشگاه و خود فرد دارد.
او نمی داند که حلزون ها یک بار مصرف هستند یا نه. این فرد ادامه می دهد: اگر قصد حلزون تراپی دارم باید حضوری مراجعه و با متخصص مورد نظر صحبت کنم تا وقتی را برایم مشخص کند.به او نیز می گویم که از حلزون ها ترس دارم و آیا مطمئن است حلزون ها سالم و بهداشتی هستند؟ او در جواب این سوالم فقط می خندد و می گوید: حلزون ها سالم هستند اما از بهداشتی بودن آن ها مطمئن نیستم. او می افزاید: اگر از حلزون ها می ترسید ما روش دیگری برای پاک سازی و درمان پوست تان داریم. در این روش از بخور ازون و اشعه uv استفاده می کنیم. او قیمت این روش را 70 هزار تومان اعلام می کند و ادامه می دهد: منتظر شما هستیم.نکته جالب این است که به تمام مراکزی که رفتم یا با آن ها تماس گرفتم نتوانستم دریابم که آیا از  هر حلزون یک بار  استفاده می شود یا نه؟
خرید حلزون از سایت های غیرمجاز
کنجکاو هستم که بدانم این حلزون ها از کجا می آیند و آیا بهداشتی هستند یا نه؟ با یکی از آرایشگاه ها که آن هم در فضای مجازی تبلیغات گسترده ای دارد تماس می گیرم و ضمن گرفتن نوبت می خواهم از سلامت حلزون هایش مطمئن شوم. 
او می گوید: این حلزون ها کاملاً بهداشتی هستند و با قیمت های متفاوت از سایت خریداری می شوند. در هر جلسه 10 حلزون استفاده و هر حلزون معمولی 5 هزار تومان خریداری می شود، به سایتی که او می گوید هم سری می زنم، انواع حلزون ها در این سایت فروخته می شوند اما حلزون گونه اسکارگو گران تر فروخته می شود و گویا با فروختن یک سی دی، حلزون درمانی را نیز آموزش می دهند به نحوی که همه در خانه و آرایشگاه می توانند این کار را انجام دهند.