یک دایره خبر از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی

هنرمندان ترکمنستان روی سن خراسان شمالی

مرتضوی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی روز گذشته در جمع خبرنگاران از این که خراسان شمالی میزبان رویدادهای فراملی، ملی و استانی در زمینه موسیقی، سینمایی و تئاتر خواهد بود، سخن گفت و برگزاری شب های فرهنگی ایران و ترکمنستان طی امروز و فردا در پارک ملی بش قارداش  با حضور 20 نفر از هنرمندان ترکمنستان را در زمره برنامه هایی اعلام کرد که به واسطه اهمیت برقراری روابط و وجود اشتراکات فرهنگی در نظر گرفته شده است.
«فرخنده» همچنین این اتفاق را نخستین حضور هنرمندان ترکمنستان دانست و اظهار امیدواری کرد: با توجه به فضای خوب ایجاد شده در استان در این راستا و حمایت استاندار بتوانیم فعالیت‌هایی از این دست را تداوم ببخشیم.او البته به برگزاری سی ‌و دومین جشنواره بین ‌المللی فیلم کودک و نوجوان با اکران 10 فیلم منتخب ایرانی و خارجی از پنج شنبه(امروز) در سینما گلشن بجنورد اشاره کرد که در دو سئانس 16 و 18 روی پرده می رود.
برگزاری پنجمین جشنواره تئاتر کوتاه(جوان) از دیگر برنامه های هنری بود که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی مطرح کرد که از میان 34 گروه شرکت کننده در این دوره از جشنواره،  13 اثر در مرحله نهایی، چهارم و پنجم شهریور در پلاتوی شمس و سالن گلشن بجنورد به رقابت می پردازند.
برگزاری یازدهمین دوره نمایشگاه کتاب استان در مهر خبر دیگری بود که از سوی «فرخنده» مطرح شد.
او البته با توجه به قرار داشتن در آستانه هفته دولت، به افزایش سالن های سینما در سال های گذشته  اشاره کرد و از ورود دولت برای ساخت سینما و اعلام  سازمان سینمایی برای ساخت پردیس سینما در شیروان  خبرداد که طی مکاتباتی با شهرداری این شهر قرار شد زمینی را در یکی از مکان های پرتردد شهر در اختیار ارشاد اسلامی قرار دهد تا بر اساس آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت کشور یک میلیارد و 200 میلیون تومان به شکل بلاعوض اختصاص دهند و با 3 میلیارد تومان سرمایه گذاری شهرداری ها طی یک سال ساخته شود.
 وی ادامه داد: این مسئله مراحل نهایی خود را طی می کند تا پس از بازدید معاونت سینمایی کشور کار ساخت آن آغاز شود.
او در بخش دیگری از سخنانش  لغو کنسرت اخیر را به معنای لغو و تعطیلی کنسرت ها در استان ندانست و به جلسات متعددی که در این باره برگزار شد اشاره کرد و از تلاش ها برای رفع موانع موجود سخن گفت و افزود: باید فضا به شکل تساوی در اختیار هنرمندان استان و هنرمندان ملی قرار گیرد.
«فرخنده» از این که در برگزاری  کنسرت ها راه میانه ای انتخاب شده است، سخن گفت تا هنرمندان استان دیده شوند زیرا استانی که ظرفیت موسیقی دارد نباید از آن غفلت کرد و تحت الشعاع حضور چهره های ملی قرار گیرد.
 او البته این را هم گفت که نیاز به حضور چهره های ملی داریم و باید زمینه فعالیت هنرمندان استان را فراهم کنیم.
«حیدری» معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز به ارائه گزارشی از روند فعالیت های صورت گرفته پرداخت و از عضویت 350 هنرمند استان تحت پوشش بیمه صندوق اعتباری هنر و اجرای طرح بیمه آرامش  سخن گفت که در این راستا 17  هنرمند پیش کسوت و خانواده های شان تحت پوشش قرار گرفتند.