مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب در روزنامه «خراسان شمالی» خبر داد:

افزایش 80 درصدی مصرف آب

اسدی- روز گذشته «ساقی» مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی به همراه مدیر روابط عمومی و تعدادی از کارکنان این شرکت برای خداقوت گویی، به دفتر روزنامه «خراسان شمالی» آمد. این مسئول در دیدار با اهالی روزنامه خراسان شمالی دغدغه های خود از میزان مصرف آب در استان را مطرح کرد و افزود: وضعیت و میزان مصرف آب در اسفند هر سال تغییر می کند اما امسال با توجه به شیوع بیماری «کرونا» و توصیه به شست و شوی مرتب دست ها و همچنین شست و شوهای نوروزی میزان مصرف آب نسبت به اسفند سال گذشته 22 درصد افزایش داشته است.
وی با بیان این که این میزان مصرف نسبت به بهمن امسال بسیار تغییر کرده و افزایش داشته است، ادامه داد: میزان مصرف در این ماه نسبت به بهمن همین سال 80 درصد افزایش داشته است.
این مسئول با بیان این که هم اکنون 10 درصد روستاهای استان به میزان 83 روستا همچنان با تانکر آب رسانی می شوند، اعلام کرد: با شیوع بیماری کرونا شرکت آب و فاضلاب حتی به روستاهایی که تحت پوشش این شرکت نیستند، خدمات ارائه می دهد.
«ساقی» اعلام کرد: تمام ظرفیت های آب استان برای تامین آب شرب اختصاص یافته است و کارکنان این شرکت شبانه روزی در حال ارائه خدمت هستند تا در تامین آب شهروندان خللی وارد نشود.
این مسئول با تقدیر از تلاش های کارکنان روزنامه «خراسان شمالی» ادامه داد: درخواست داریم از این ظرفیت رسانه ای برای ترویج فرهنگ اصلاح الگوی مصرف آب استفاده شود.
وی افزود: خدمات مشترکان آب و فاضلاب و خرابی های آب 24 ساعته فعال هستند و با وجود شیوع بیماری کرونا دورکاری ندارند اما هیچ گاه زحمات شان دیده نمی شود.وی در بخش دیگری از سخنان خود از برنامه این شرکت برای مقابله با انشعاب های آب غیرمجاز روستایی خبر داد.