رئیس شورای داوران کاراته خراسان شمالی:

داوران ممتاز کاراته در استان انگشت شمارند

سیما وحدانی- سالن های شهید صفا و ملت یادآور کلاس های انبوه کاراته در سال های دور است؛ روزگاری که تمام سالن مملو از کاراته کاهایی می شد که «زوکی» های خود را با عشق می زدند و کمتر به نان آوری در این حرفه می اندیشیدند.
خاطره بازی های داور پیش کسوت هم استانی دلنشین است و هر کاراته کایی را به شنیدنش وا می دارد.دل نگران است از روزهایی که  کاراته استان ممکن است در پی نداشتن همدلی رنگ زرد به خود بگیرد و شاهد رونق کم این ورزش باشیم و روز به روز نزول را در تاریخچه این ورزش ثبت کنیم.«داوود عسکری» از داوران نام آشنای هم استانی 50 سالی می شود که در این رشته ورزشی فعالیت دارد و عشق و علاقه وصف نشدنی اش سبب شده با وجود درگیری های اعضا و مسئولان متعدد هیئت دوام بیاورد و بتواند دور از حاشیه کاراته را آن طور که علاقه دارد، قضاوت کند.
وی از این که روزی نتواند قضاوت کند، نگرانی به خود راه نمی دهد و می گوید که برای تماشای این رقابت های دیدنی حتماً خواهد آمد چون اشتیاقی که به این رشته رزمی دارد توام با عشق و علاقه اش توان دوری از کاراته را از وی گرفته است.
«عسکری» می گوید: قبلاً وضعیت کاراته خوب بود، شاگردان زیادی در استان داشتیم و سالن های شهید صفا و ملت مملو از کاراته کاهایی می شد که هم اکنون تعداد انگشت شماری از آن ها مربی هستند.
وی تمام روزهای فعالیت در این رشته ورزشی را خاطره می داند؛ خاطراتی که با زندگی اش عجین و بیش از 5 دهه با او همراه شده است. وی درباره علاقه اش به این رشته ورزشی می گوید: اگر توانایی ادامه تمرینات را نداشته باشم برای تماشای مسابقات به سالن کاراته خواهم آمد.وی که رئیس شورای داوران کاراته استان است، اظهار می کند: متاسفانه در استان داوران ممتاز ملی انگشت شمارند و قضاوت به سختی انجام می شود.
«عسکری» می گوید: قضاوت کار سختی است و در استان داوران کمی داریم که در حد ملی قضاوت می کنند.
به گفته وی، باید انگیزه دادن به کاراته کاهای جوان مورد توجه هیئت استان قرار گیرد و حمایت های مالی از مهم ترین اقداماتی است که باید مسئولان استان به آن توجه کنند و مشوقی برای کاراته کاها باشند.به گفته وی، باید مدرسانی را از فدراسیون به استان دعوت کنند تا گفتنی ها را در خصوص تکنیک های این ورزش منعکس کنند.
وی از سال 58 تاکنون در این رشته ورزشی فعالیت کرده است و از تلاش هایی که در گذشته انجام می گرفت و در سال های اخیر کم رنگ و باعث بی انگیزگی کاراته کاها شده، گلایه دارد.وی انتظار برگزاری دوره های بیشتر داوری زیر نظر مدرسان باتجربه فدراسیون را دارد تا سطح داوری کاراته استان ارتقا یابد.