کمای کرونایی استخرهای استان

وحدانی- مدت هاست در استخرهای شهر خبری از همهمه، صدای خنده و شور ورزشی نیست؛ شیرجه ها متوقف شده و شنای کرونا صدای این ورزش مهیج و جذاب را قطع کرده است، شاید روزی دوباره بتوانیم سایه سنگین این بیماری منحوس را از سر ورزش کوتاه کنیم و شاهد تمرینات منسجم تیم های شنا وحضور شناگران در استخرها باشیم.
مدت زیادی از تعطیلات مربیان شنا می گذرد و دیگر عادت کرده اند به این روزهای پرتکرار و خبر های ناشی از باز و بسته شدن استخرها، امیدشان در اوضاع نا به سامان استان قطع شده است و نمی توانند رویای شلوغی استخرها را در سر بپرورانند.
مربیانی که به عنوان شغل به این ورزش رو آورده بودند و تنها منبع درآمدشان آموزش به کارآموزان بود، حالا 2 سالی می شودکه دچار مشکلات عدیده اقتصادی شده اند.
شرایط برای فعالیت استخرها به خاطر اطلاعات اشتباهی که در خصوص پروتکل های بهداشتی ارائه شده بود، فراهم نبود و این امر بازگشایی استخرها را با هزینه مواجه کرد، این بلاتکلیفی برای صاحبان آن ها مقرون به صرفه نبود و سبب شد عطای این کار را به لقایش ببخشند.
یکی از مربیان شنای استان در خصوص ضربه کرونا به این ورزش اظهارمی کند: سایه کرونا بر سر این ورزش و فعالان آن بیش از سایر رشته های ورزشی سنگینی می کند، ناجیان استخرها، مربیان شنا و نیروهای مرتبط به خاطر نداشتن بیمه متضرر شدند و عملاً هیچ نهادی برای حمایت از آن ها اقدام نکرد.یکی دیگر از مربیان به قصه پرغصه تعطیلات طولانی مدت استخرها اشاره می کند و می افزاید: گویا این تعطیلی ها پایانی ندارد و باید قید این ورزش و فعالیت در آن را زد.به گفته  او، استخر به تنهایی سبب ابتلا به ویروس کووید ۱۹ نمی‌شود زیرا به آن مواد ضدعفونی کننده می‌زنند و کلر موجب نابودی این ویروس می‌شود، اما باید پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت کرد ولی ترس عمومی مانع بازگشایی آن ها خواهد شد.
 
 
رئیس هیئت شنای خراسان شمالی با بیان این که متاسفانه شرایط برای تمرینات تیم استان مهیا نیست و استخرها فعالیتی ندارند، اظهار می کند: خوشبختانه سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی برای فعالیت تیم شنای استان در استخر کوثر قول مساعد داده است.
«فواد شکری» بر فعالیت استخرها در شرایط زرد کرونایی تاکید می کند و می افزاید: تیم استان تشکیل شده است و چند مربی به منظور آموزش این تیم آماده شده اند اما متاسفانه شرایط برای ادامه فعالیت آن ها مهیا نیست.او در خصوص حمایت از مربیان و قشرهای آسیب دیده در این ورزش می گوید: متاسفانه وام های اختصاص داده شده چندان مرهمی برای زخم های آن ها نیست و نتوانست پاسخگوی مشکلات این ورزشکاران که سال ها بدون بیمه در این محیط مرطوب فعالیت کردند، باشد.
وی ابراز امیدواری می کند: با تغییر شرایط بتوان شاهد پویایی دوباره این ورزش و رفع مشکلات شناگران در استان بود.