گزارش خبری

 خودرو دوباره روی دنده افزایش قیمت

شیری- مدت زیادی از ثبات نسبی قیمت ها در بازار خودرو نگذشته بود که شورای رقابت افزایش 9 درصدی قیمت آن را اعلام کرد و از آن جایی که خودروسازان و واسطه ها منتظر اعلام افزایش قیمت ها بودند، تصور می شد نرخ‌ها دوباره تثبیت شود اما این در حالی است که طی یک هفته اخیر قیمت خودرو در بازار آزاد 3 تا 4 میلیون تومان افزایش یافته است.
یکی از شهروندان بجنوردی در این باره گفت: در حالی که در بازار خرید و فروش خودرو انجام نمی شود اما روند قیمت آن همواره افزایشی است.
وی افزود: تا زمانی که تقاضا در بازار نباشد باید قیمت ها حداقل تثبیت شود اما این در حالی است که قیمت ها هر روز بیشتر از دیروز می شود.
یکی دیگر از شهروندان هم گفت: با این که مدت زیادی است به دنبال خرید یک خودروی متناسب با توان مالی ام هستم اما هر روز با قیمت های بیشتر و تعداد خودروهای کمتر مواجه می شوم.
وی اظهار کرد: چندین بار برای خرید خودرو ثبت نام کرده ام اما تاکنون موفق نشده ام.
یکی از فروشندگان خودرو گفت: با این که روند قیمت های خودرو افزایشی است اما در بازار خریداری که توان مالی داشته باشد، وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: دیگر مانند گذشته فروشندگان خودرو با افزایش قیمت ها خوشحال نمی شوند چون با هر میزان افزایش قیمت، تعداد خریداران کاهش می یابد و باید زمان زیادی برای فروش خودروی شان صرف کنند.
در این باره رئیس اتحادیه مشاوران خودروی مرکز استان هم گفت: در حالی که خرید و فروشی در بازار خودرو انجام نمی شود و این بازار در رکود کامل به سر می برد، اما قیمت آن 3 تا 4 میلیون تومان افزایش یافته است.
«بابایی زاده» عمده دلیل نبود خریدار و فروشنده در بازار خودرو را قرار داشتن در آستانه انتخابات ذکر کرد و افزود: مردم دست نگه داشته اند تا تکلیف بازار خودرو پس از انتخابات مشخص شود و بعد برای خرید و فروش اقدام کنند.
وی ادامه داد: کاهش قدرت خرید مردم یکی دیگر از دلایل نبود خریدار در بازار است.
وی تصریح کرد: گاهی تنها برخی افرادی که نیاز ضروری به خودرو یا فروش آن دارند در بازار حضور می یابند که تأثیر زیادی بر بازار ندارد.