واکسن «سینوفارم» و «آسترازنکا» به استان رسید

خط کمبود واکسن پرید

مرتضوی- بعد از وقفه ای چند روزه سهمیه های جدید واکسیناسیون به استان  رسید. هر چند در پی حضور  خبرنگار روزنامه در  مراکز مختلف تزریق واکسن در بجنورد برای بررسی حال و هوای این مراکز، ازدحامی در آن ها وجود نداشت و حتی در برخی مراکز تعداد افراد کمتر از انگشتان دست بود، اما نظم موجود در نوبت دهی و رعایت  فاصله اجتماعی در مراکز رضایت بخش بود.
یکی از شهروندان گفت: با این که در نظر داشتم واکسن «آسترازنکا» تزریق کنم، اما هر چقدر صبر کردم این واکسن به مراکز نیامد و ترجیح دادم قبل از مبتلا شدن به کرونا یکی از 2 واکسن موجود در مراکز را تزریق کنم.یکی دیگر از شهروندان که برای تزریق دوز اول واکسن به یکی از مراکز مراجعه کرده بود، گفت: باید سرعت روند واکسیناسیون در مراکز به واسطه سرپوشیده بودن آن ها افزایش یابد.
عصر دیروز در مرکز واکسیناسیون شهدای فرهنگی در ساختمان مربوط به تزریق واکسیناسیون فرهنگیان بسته بود.  مسئولان مربوط از تعطیلی این مرکز در نوبت بعداز ظهر سخن گفتند.
 در همین حال، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: 45 هزار دوز واکسن «سینوفارم» و «آسترازنکا» وارد خراسان شمالی شده است. دکتر «افشین دلشاد» اظهارکرد: تمام دوزهای واکسن در میان پایگاه ها و مراکز تجمیعی واکسیناسیون توزیع شده است.