در جلسه شورای شهر بجنورد مطرح شد:

زباله ها درمعابر

علی نیا- جزئیاتی از وضعیت انتخاب شهردار، گلایه عضو شورای شهر از وضعیت زباله هایی که در اطراف سطل های زباله و معابر رها شده است و پیگیری تعیین تکلیف سهم شهرداری در یک پروژه از جمله مواردی بود که در جلسه علنی دیروز شورای شهر بجنورد مطرح شد. رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد در این جلسه گفت: بعد از تبادل نظرها و بحث های کارشناسی که در روند انتخاب شهردار انجام شد، به گزینه نهایی شهردار آینده بجنورد رسیدیم، در واقع گزینه نهایی با 8 رأی انتخاب و مصوبه شورا به فرمانداری اعلام شد و مدارک مورد نیازی که برای گزینه شهرداری مطرح بود، با پیوست دیروز ارسال شد.«عین بیگی» با بیان این که بارها اعلام کردیم تصمیم ما در انتخاب شهردار بهترین تصمیم و یک تصمیم جمعی است، افزود: برای چندمین بار می گویم که انتخاب شهردار تحت هیچ فشاری نبوده است و اعضای شورای شهر آزادانه شهردار بجنورد را انتخاب کردند.وی گفت: مصوبه ما در انتخاب شهردار مورد تایید فرمانداری وکمیته تطبیق قرار گرفته و مدارک هم تایید و ارسال شده است.وی افزود: بحث ابلاغ ماموریت شهردار آینده به وزارت کشور در مسیر اداری خود در حال انجام است و باید روند استعلامات طی شود و ممکن است در وزارت کشور از 15 تا 40 روز برای ابلاغ زمان ببرد تا توسط وزیر کشور امضا شود.
عضو شورای شهر بجنورد هم گفت: یکی از مهم ترین مسائلی که واقعاً باید برای آن دغدغه داشته باشیم، کنترل بیماری منحوس کروناست.
«افشین فر» با اظهار تاسف از وضعیت خیلی بدی که در خصوص بیماری کرونا در استان و شهر بجنورد داریم، افزود: تعدادی از پرسنل شهرداری به کرونا مبتلا شده اند که از دانشگاه علوم پزشکی برای واکسیناسیون پرسنل شهرداری درخواست کردیم اما این نکته فقط به همین جا ختم نمی شود و با توجه به جایگاه ما در مدیریت شهری باید ببینیم برای پیشگیری از شیوع کرونا چه کارهایی می توانیم انجام دهیم.وی تصریح کرد: کمترین انتظار ما از شهرداری برداشتن به موقع زباله ها و تمیز کردن معابر است، این در حالی است که در محلات مختلف با وجود زحمت های شهرداری شاهد گلایه شهروندان از ریختن زباله ها توسط برخی افراد و... هستیم.
وی ادامه داد: گزارش های بسیار زیاد مردمی از وجود زباله ها در برخی معابر و اطراف سطل های زباله به دست ما می رسد و حتی عکس هایی از زباله های ریخته شده با آدرس دقیق برای ما ارسال می شود که مدت زیادی از ماندگاری زباله ها در معابر و... می گذرد.
وی افزود: هم اکنون در اکثر محله های شهر بجنورد مبتلایان به کرونا زندگی می کنند و زباله هایی که از خانه های بیماران بیرون می آید در معابر و کنار سطل های زباله گذاشته و همگی باعث آلودگی شهر می شود.وی افزود: از مسئولان می خواهم همه دست به دست هم دهیم و برای قطع زنجیره کرونا در یک محله یا چند محله بیماران را قرنطینه کنیم تا از شیوع آلودگی جلوگیری شود.وی همچنین گفت: طی نشستی که با سرمایه گذار هماگ انجام شده  باید سهم شهرداری بجنورد در این پروژه تعیین تکلیف شود.
«مغروری»، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر بجنورد هم گفت: طبق آخرین آمار 297 نفر از کارکنان شهرداری به کرونا مبتلا شده اند و یک فوتی هم داشته ایم و با توجه به آمار بالای مبتلایان، واکسیناسیون پرسنل شهرداری را خواستاریم.
وی افزود: اهالی گلستان شهر هم درخواست تعیین تکلیف وضعیت شان را دارند تا بتوانند از دستگاه های خدمات رسان در حد استاندارد و سرانه بهره مند شوند.وی اضافه کرد: اکثر سطل های زباله در  شهر پوسیده است و بسیاری از شهروندان از این موضوع گلایه داشتند و قرار است به زودی تعدادی سطل زباله خریداری شود.