معاون رئیس جمهور:

راه اندازی محور میامی به جاجرم، آبادانی را برای خراسان شمالی به ارمغان می آورد

حسینی- رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در جلسه شورای اداری جاجرم در پاسخ به این سوال که آیا اجازه بهره برداری از معدن تاش در استان سمنان به شرکت آلومینای جاجرم داده خواهد شد یا خیر، بیان کرد: این موضوع از سوی سمن های استان سمنان مطرح شده و آن ها پیگیر آن هستند بهره برداری از این معدن صورت نگیرد چرا که در منطقه گونه های گیاهی و جانوری زیادی در حال زندگی کردن هستند.  «سلاجقه» افزود: از سوی دیگر با بررسی های صورت گرفته شرکت آلومینای جاجرم یکی از صنایع استراتژیک در کشور محسوب می شود که بخشی از نیاز بوکسیت مورد نیاز خود را از خارج تامین می کند و به طور حتم پیگیری و بررسی های لازم صورت خواهد گرفت و چاره اندیشی برای این موضوع انجام خواهد شد.
معاون رئیس جمهور تصریح کرد: شهرستان جاجرم دارای پیشینه فرهنگی و تمدنی دیرینه است که باید توجه ویژه ای به این شهرستان شود.
وی افزود: راه اندازی محور میامی به جاجرم، این شهرستان را از بن بست خارج می کند و این محور توسعه و آبادانی را برای جاجرم و استان خراسان شمالی به ارمغان خواهد اورد که امیدواریم با پیگیری های لازم این پروژه در یک سال آینده به بهره برداری برسد.
«سلاجقه» خاطرنشان کرد: زیرساختهای مهمی همچون ایستگاه راه آهن و فرودگاه در شهرستان جاجرم وجود دارد که باید به این ظرفیت ها توجه ویژه شود. رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه افزود: محیط زیست خراسان شمالی از لحاظ اعتباری و نیروی انسانی در وضعیت خوبی به سر نمی برد و سعی می کنیم که در بحث تجهیزات محیط بان ها به این استان کمک کنیم.
وی تصریح کرد: از سوی دیگر برای جذب نیروی انسانی نیز تلاش خواهیم کرد تا امسال این استان را به طور ویژه ببینیم.
گفتنی است مجتمع فرهنگی و هنری جاجرم  روز پنج شنبه با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و نماینده ویژه رئیس جمهور به بهره برداری رسید.