اعتبار٨۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل پروژه محور بجنورد- جنگل گلستان

آئین افتتاح ۱۱۵ میلیارد تومان پروژه احداث شده راه و شهرسازی در خراسان شمالی روز پنج شنبه در راهدارخانه اسدلی شهرستان اسفراین برگزار شد.
وزیر راه و شهرسازی در این آئین از پیش بینی ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای حوزه راه های این استان خبر داد.
مهندس «رستم قاسمی» با بیان این که اولین اقدام در استان خراسان شمالی توجه به راه ها به ویژه راههای روستایی است، افزود: از این اعتبار حدود هزار میلیارد تومان برای راه های روستایی استان پیش بینی شده است. وی خاطر نشان کرد: امید است با اعتبارات پیش بینی شده در این حوزه و با روحیه جهادی و انقلابی مسئولان این اعتبارات تبدیل به نیازهای مردمی شود.
وی گفت: استان خراسان شمالی با اقدامات خوب در حوزه مسکن به اندازه دو سال نهضت ملی مسکن کار مسکن را در این استان شروع کرده است. وی تصریح کرد: این اعتبارات راه و شهرسازی در حوزه راهداری و مسکن اکثر شهرهای استان را دربرمی گیرد و با یک حرکت جهادی استان به یک کارگاه بزرگ برای امید آفرینی و ایجاد اشتغال تبدیل می شود.
مهندس «قاسمی» مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی نیز در این آئین گفت: افتتاح ۱۱۵ میلیارد تومان پروژه اجرا شده طی امسال شامل ۷۷ کیلومتر راه روستایی، بهسازی روکش راه و سه پل و رفع سه نقطه پرتصادف و شروع عملیات اجرایی ۱۵۵ میلیاردتومان پروژه عمرانی است.
وی با اشاره به این که استان خراسان شمالی فاقد حمل و نقل ریلی است، افزود: استان خراسان شمالی فاقد شبکه آزادراه و بزرگراه است. وی خاطر نشان کرد: برای احداث و تکمیل باند محور بجنورد به جنگل گلستان در سفر ریاست جمهوری ٨۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: استان خراسان شمالی در مجموع شبکه راه های اصلی و فرعی ۵۰ درصد از میانگین کشوری عقب است که امید است با اعتبارات پیش بینی شده وضعیت استان بهبود یابد.
همچنین با حضور وزیر راه و شهرسازی پروژه ۳۳۶ واحدی امام رضا (ع) طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان اسفراین کلنگ زنی شد. گفتنی است وزیر راه و شهرسازی در جلسه شورای هماهنگی راه وشهرسازی خراسان شمالی هم گفت: پیگیری احداث راه آهن مشهد- بجنورد- گرگان  در دستور کار کلان کشور است که احداث آن می تواند تاثیر خوبی در تمامی حوزه ها در استان داشته باشد.