نگاهی به بازی 4 بازیگر زن در شبکه نمایش خانگی

بازی های چالش برانگیز

گروه سینما و تلویزیون- برخی سریال های شبکه نمایش خانگی مورد توجه فراوان مخاطبان قرار گرفته است و البته برخی سریال ها هم کمتر توانسته رضایت مخاطبان را جلب کند. در این بین بازی های بعضی از بازیگران بیشتر به چشم آمده است. «هدی زین العابدین»، «هستی مهدوی»، «بهاره افشاری» و «سارا رسول زاده» 4 بازیگر زن هستند که با ایفای نقش های چالش برانگیز در یک سال اخیر درکانون توجه قرار گرفتند. حتی اگر منتقد سریال های سال گذشته شبکه نمایش خانگی باشیم، نمی توان برخی ویژگی های خاص آن ها را نادیده گرفت؛ از جمله بازی خوب تعدادی از بازیگران مرد و زن؛ چه در نقش اصلی و چه در نقش فرعی. در این مطلب نگاهی به بازی 4 بازیگر شاخص زن این سریال ها داشتیم؛ بازیگرانی که نقشی کلیدی در سریال ها داشتند و با چالش های مختلف مواجه شدند. در این مطلب، بازی های «هدی زین العابدین»، «هستی مهدوی»، «بهاره افشاری» و «سارا رسول زاده» را که هم نقش شان و هم خود سریالی که در آن بازی کردند بیشتر دیده شد مرور و بررسی کردیم.
هدی زین العابدین
سریال:  رهایم کن
۱۲سال پیش سریال «سقوط یک فرشته» زمینه شهرت «هدی زین العابدین» را فراهم کرد. او در ادامه آهسته و پیوسته پیش آمد و با کلی تجربه به سریال «رهایم کن» رسید. شخصیت «مارال» در طول سریال با چالش های متعددی رو به رو بود؛ برادرش را در مبارزات سیاسی علیه حکومت پهلوی از دست داد و در روزهای پرستاری از فرزند «حاتم»(محسن تنابنده) عشقی آتشین میان او و «حاتم» شکل گرفت. «هاتف»(هوتن شکیبا) نیز عاشق «مارال» شد و دود دوئل دو برادر به چشم «مارال» رفت؛ خاصه آن که گمان می برد «حاتم» مقصر مرگ برادرش است. «هدی زین العابدین» ریزه کاری های شخصیت را در نهایت دقت و وسواس به نمایش گذاشت؛ از مهر بی پایان به فرزند «حاتم» تا خشم ناگهانی پس از مرگ برادر و البته رفتارهای زنانه و در عین حال مبادی آداب. نتیجه آن که «مارال» برگ برنده قصه «رهایم کن» و به گفته خیلی ها، شاه نقش کارنامه «زین العابدین» شد؛ بازیگری که باز هم بازی بسیار خوبی را از او به تازگی در سریال «در انتهای شب» دیدیم.
 
 
هستی مهدوی فر
سریال: آکتور
در فیلم «چهارشنبه» ساخته «سروش محمدزاده» این فرصت برای «هستی مهدوی فر» به دست آمد تا در کنار «شهاب حسینی» خودی نشان دهد. موفقیت این فیلم در جشنواره فجر و کسب جایزه هنر و تجربه باعث شد بازی «مهدوی فر» بیشتر به چشم بیاید. او در ادامه حضوری مستمر در فیلم ها و سریال ها داشت اما گویا یک اتفاق دیگر لازم بود تا توانایی اش بیش از پیش بروز یابد. سریال «آکتور» «نیما جاویدی» این امکان را برای «مهدوی فر» فراهم کرد و بازی او جزو امتیازات سریال بود. او نقش دختری به نام «آلما» را بازی می کرد که درگیر مسائلی در زندگی شخصی مثل مشکل مالی و اعتیاد بود. «آلما» عاشق بازیگری بود و به همراه «علی» و «مرتضی» در قبال دریافت پول هر بار وارد جلد شخصیت هایی می شدند تا مشکلی را حل کنند. «آلما» در یکی از  قسمت های سریال، لباس زن افغانستانی بر تن کرد و با گویش آن ها حرف زد و توانست از پس این چالش به خوبی بر بیاید؛ همان طور که به خاطر بازی متفاوت در نقش یک دختر معتاد به شیشه در قسمت های ابتدایی «آکتور» تحسین شد.
 
 
بهاره افشاری
سریال: نیوکمپ
سال ۱۳۸۴ و با سریال «او یک فرشته بود» به شهرت رسید و همچنان بازیگری توانمند است. «بهاره افشاری» حتی وقتی در مسابقه ای همچون «شب های مافیا» شرکت می کند، می داند چگونه بهره لازم را از این حضور برای بهتر دیده شدن در جایگاه جدیدش ببرد. او سال گذشته سریال «نیوکمپ» را در شبکه خانگی داشت و چالش اصلی او به تم کمدی سریال برمی گشت. «افشاری» یک بار با سریال تلویزیونی «دست بالای دست» کمدی را تجربه کرده بود اما «نیوکمپ» جدی ترین چالش او در این ژانر بود. او در سریال «منوچهر هادی» نقش دختری ورزشکار را بازی می کرد که قدرت بالا و واکنش های جسورانه اش بخشی از کمدی سریال را رقم می زد. چهره خونسرد و برخوردهای انفجاری کاراکتر، مهم ترین ویژگی های شخصیتش بود که «افشاری» به خوبی از پس آن برآمد.
 
 
سارا رسول زاده
سریال: قهوه ترک
تقدیر برای «رسول زاده» این بود که از دنیای ورزش به سمت هنر بازیگری کوچ کند. آن طور که خودش گفته به شکل اتفاقی مجری تلویزیون شد و آرام آرام سراغ علاقه اش که ریشه آن در دوران نوجوانی رفت. سریال تلویزیونی «پرده نشین» منجر به اتفاقی خاص برای «رسول زاده» نشد تا این که سریال خانگی «عاشقانه» نگاه ها را به سمت او چرخاند. سریال تلویزیونی «نجلا» نقطه عطف دوم کارنامه «رسول زاده» است و سال گذشته «قهوه ترک» توانست اتفاق خاص دیگری برایش رقم بزند. او در سریال «علیرضا امینی» در نقش دو خواهر دو قلو بازی کرد و همین چالش اصلی اش محسوب می شد. «سارا رسول زاده» در «قهوه ترک» به خوبی توانست چهره ای متفاوت از ویژگی های شخصیتی دو خواهر را ارائه کند.