printlogo


برای اولین  بار در کشور محقق شد:
دستیابی جوانان استان به دانش فنی تولید انبوه آلفا آلومینا

بهروز- برای اولین بار در کشور جوانان خراسان شمالی به دانش فنی تولید انبوه آلفا آلومینا دست یافتند.رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی روز گذشته با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: شرکت «آراد لیان فرارو آریا»  از شرکت های مستقر در مرکز رشد بجنورد برای اولین بار در کشور به دانش فنی تولید انبوه آلفا آلومینا دست یافت. دکتر«پیله ور» افزود: در صورت جذب سرمایه گذار می توان سالانه  40 هزار تن از این محصول را تولید و از خروج بیش از  600 میلیارد ریال ارز از کشور جلوگیری کرد. وی با بیان این که تا کنون در استان 7 شرکت توانسته اند دانش بنیان شوند، بیان کرد:  شرکت «پارس تکین آهن دانش بنیه»  مستقر در مرکز رشد اسفراین به عنوان هفتمین شرکت دانش بنیان استان توانست این مجوز را  دریافت کند. 
دکتر پیله ور با بیان این که اولین فن بازار مزرعه در شیروان برپا شده است، بیان کرد: این بازار  به همت مرکز رشد کشاورزی شیروان  با نیاز سنجی از کشاورزان و دعوت از شرکت های دانش بنیان برای رفع نیازهای این بخش برپاشد. وی خاطرنشان کرد: در این فن بازار زمین الگویی رایگان برای بازار یابی بصری در اختیار شرکت ها قرار گرفت و روند کار به این صورت است که با ارزیابی محصول معرفی شده روی زمین الگویی و با بررسی نتیجه از کیفیت محصول اطمینان حاصل می شود.وی از انعقاد تفاهم نامه همکاری و فناورانه شرکت « آیدا شیمی»  با شرکت دارویی«AF ChemPharm Ltd» انگلستان خبر داد و گفت: این تفاهم نامه در ارتباط با محصول محوری دهانشویه گیاهی به عنوان یک محصول نوآورانه گیاهی تک و پیشرفته منعقد شده است. 
وی با بیان این که پارک علم و فناوری خراسان شمالی به همراه تعدادی از دستگاه های استانی در حوزه کشاورزی در سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران شرکت کرد، افزود: در این نمایشگاه بخش خصوصی با همکاری تیم استانی موفق به عقد قرارداد با شرکت بزرگ دارویی زردبند  و قرار شد در گام اول نیم هکتار به کشت بابونه اختصاص یابد.