تعداد بازدید : 5
حبیب دهقاننسب وکیل شد
ضیغمی- بازی حبیب دهقان نسب در فیلم سینمایی «آشوب» به پایان رسید.این بازیگر سینما و تلویزیون به خبرنگار ما گفت: به تازگی بازی ام در فیلم سینمایی «آشوب» به کارگردانی و تهیه کنندگی کاظم راست گفتار به پایان رسیده است. من در این فیلم نقش اصلی را بازی نمی کنم اما نقش وکیل یک شرکت را بازی کرده ام که می خواهد برای برون رفت از مشکلات پیش پای شخصیت اصلی فیلم با افرادی، وارد زد و بند شود. وی با بیان این که بازی در این فیلم تجربه خوبی برایم بود، ادامه داد: من در این فیلم پر بازیگر در کنار فرهاد آئیش، کوروش تهامی، محمدرضا هدایتی، آتیلا پسیانی، یکتا ناصر، امیرحسین صدیق، داریوش فرهنگ، محمدرضا شریفینیا، شهره لرستانی و لیلا اوتادی بازی کردم.وی تصریح کرد: هم اکنون با تئاتر «مضحکه شبیه قتل» به کارگردانی حسین کیانی در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه می روم. زمانی که بازی در این نمایش به من پیشنهاد شد بدون فوت وقت بازی در آن را پذیرفتم زیرا این نمایش از متنی فوق العاده خوب بهره می برد و چیدمان بسیار قوی نیز در آن وجود دارد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
چهره ها و خبرها
تعداد بازدید : 15
ویشکا آسایش
او بعد از بازی در سریال امام علی (ع) بسیار معروف شد، اما بعد از آن بازیگری را کنار گذاشت و برای ادامه تحصیل به انگلستان رفت و وقتی برگشت فعالیت بازیگری اش را با داوود میرباقری و بازی در فیلم «ساحره» ادامه داد؛ فیلمی سخت که آسایش در آن در دو نقش بازی کرد که یکی از این نقش ها، نقش یک عروسک بود. آسایش بعد از آن در فیلم هایی مثل «عشق به اضافه دو» و «بلوغ» بازی کرد که اولی یک فیلم تجاری خوش ساخت بود و دومی هم جزو کارهای خوب مسعود جعفری جوزانی بود. این بازیگر در ادامه هم خیلی گزیده نقش هایش را انتخاب کرد تا این که با «ورود آقایان ممنوع» به سیمرغ بلورین هم رسید.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
شبکه خانگی
تعداد بازدید : 11
«خداحافظی طولانی»
فیلم سینمایی «خداحافظی طولانی» آخرین ساخته فرزاد موتمن ازهفته گذشته به شبکه نمایش خانگی آمد. این فیلم سال گذشته در سی و سومین جشنواره فیلمفجر به نمایش درآمد. سعید آقاخانی برای بازی متفاوتش در این فیلم، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مردرا به خانه برد. میترا حجار، ساره بیات و نادر فلاح دیگر بازیگران این فیلم هستند.این فیلم، برنده بهترین طراح صحنه و لباس و برنده دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه در جشنواره فیلم فجر سال گذشته شد. فرزاد موتمن این روزها مشغول ساخت تازهترین فیلم خود با عنوان «آخرین بار کی سحر را دیدی؟» است که این فیلم برای نمایش در سیو چهارمین جشنواره فیلم فجر آماده خواهد شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
سخن ستارگان
تعداد بازدید : 9
ثریا قاسمی
اصولاً سینمای ایران تولیدی ندارد که ما قدیمی های سینما بخواهیم در آن فعالیتی داشته باشیم. سالانه چند فیلم محدود در سینمای ما تولید می شود که اغلب فیلمسازان دوست دارند به جای بهره گیری از بازیگران با تجربه از جوانان و افرادی که تازه وارد جرگه بازیگری شده اند استفاده کنند.
شاید به همین دلیل است که فیلمنامه هایی که اغلب فیلمنامه نویسان سینما می نویسند خالی از حضور شخصیت های سن و سال دار است و اغلب جوانان در فیلم ها به عنوان شخصیت های اصلی حضور دارند. این در حالی است که ما در زندگی واقعی و جامعه مان با حضور گسترده افراد میانسال و حتی پیر مواجه هستیم و این نوع دیدگاهی که در سینمای ما باب شده است اصلاً صحیح نیست.
فیلمنامه های دم دستی و بی محتوا و به شدت نازلی که این روزها توسط فیلمنامه نویسان نوشته می شود و به عنوان یک خوراک فرهنگی به خورد مخاطبان سینمای کشور داده می شود تمامی میل، رغبت و اشتیاق کهنه کارهای سینما را از بین می برد و باعث می شود حتی پیشنهاد دستمزدهای آن چنانی نیز آن ها را به حضور در آن اثر ترغیب نکند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 6
اصطلاحات سینمایی
عشق فیلم: اصطلاحی است که به برخی تماشاگران حرفه ای گفته می شود که دنیای فیلم را بسیار جدی می گیرند. «استالین» از این جمله بود و درباره نحوه مملکت داری وی، سینما توکراسی به معنای حکومت سینمایی را به کار برده اند. چرا که وی از فیلم ها ایده حکومتی می گرفت.
عناوین: اسامی دست اندر کاران فیلم که درآغاز وپایان فیلم به صورت نوشته می آید. به طور معمول در آغاز فیلم ها، عوامل درجه یک دست اندرکار نظیر فیلمنامه نویس، کارگردان، فیلمبردار، تدوینگر و در پایان علاوه بر تکرار این عوامل، دیگر عوامل دست اندرکار آورده می شوند. این اصطلاح همچنین به میان نویس فیلم های دوره صامت نیز اطلاق می شود. گفتنی است فیلم «ارباب حلقه ها (3)» باداشتن مدت زمان 10 دقیقه عنوان بندی، مقام اول را درمدت زمان عنوان بندی تاریخ سینما به خود اختصاص داده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
گزارش
تعداد بازدید : 15
بازیگرانی که در جوانی با «میرباقری» چهره شدند
میرباقری علاوه بر خلق آثار در جوانی به جوان ها فرصت داده تا بدرخشند. او در جوانی، کارهای خیره کننده ای ساخته است. او در 28 سالگی سریال گرگ ها را با بازی علی نصیریان و داوود رشیدی ساخت و بعد هم سریال رعنا را ساخت. او در 33 سالگی هم سریال امام علی(ع) را کلید زد و چنین شاهکار ماندگاری را خلق کرد. این ها چند نمونه از آن هاست.
محمدرضا شریفی نیا
ولید سریال امام علی و طراح لوگوی سریال اوست. سریال امام علی (ع) اولین سریالی بود که شریفینیا در 36 سالگی در آن بازی کرد و اتفاقا اولین فیلم سینمایی هم که بازی کرد، فیلم آدم برفی بود.
فرهاد اصلانی
25 ساله بود که میرباقری نقش یزید را به او سپرد. این جوان بیجاری الاصل، کنار مهدی فتحی و بهزاد فراهانی، حس عجیبی را درک کرد که سال ها بعد در نقش ابن زیاد مختارنامه آن را نشان داد. اعتماد میرباقری زمینه ساز درخشش او شد.
ویشکا آسایش
خواهرزاده 19 ساله مازیار پرتو، فیلمبردار سریال امام علی (ع)، کاملا تصادفی با میرباقری آشنا شد. اعتماد میرباقری باعث شد تا نقش قطام را «آسایش» بازی کند؛ نقشی که با صدای مینو غزنوی قدرت بیشتری پیدا کرد. آسایش بعد از گرفتن مدرک طراحی صحنه از انگلیس دوباره به کشور برگشت و به بازیگری ادامه داد.
ستاره اسکندری
اولین اجرای مهم این بازیگر 25 ساله، نقش اول تئاتر دندون طلا بود. میرباقری نقش «نیر» را به او داد. او نقش را آنقدر خوب از آب درآورد که 15 سال بعد موقع بازی سریال دندون طلای اسکندری با کلی تجربه دوباره نیر شد.
رویا تیموریان
جوانی 29 ساله بود که میرباقری برای اولین بار به او بازی در سریال را پیشنهاد داد؛ آن هم نقش مهم و اصلی در سریال سخت رعنا را. تیموریان با رعنا معرفی شد و بعدا طوری پیشرفت کرد که حالا یکی از بازیگران قابل کشور است.
آتیلا پسیانی
31 ساله بود که در گرگ ها بازی کرد. او قبلا هم در محله بروبیا و محله بهداشت بازی کرده بود اما با این کار به چشم آمد و بعد وارد کارهای دیگر شد. حدود 90 فیلم سینمایی و سریال، محصول دوران بعد از گرگ ها بود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
گریزی بر آثار تولید شده درباره واقعه عاشورا
تعداد بازدید : 11
از سفیر تا رستاخیز
ضیغمی-همیشه وجوه دراماتیک در واقعه عاشورا یک بستر مناسب برای ساخت فیلمهایی درباره این موضوع بوده است. پس از پیروزی انقلاب، ساخت فیلم و سریال هایی که به موضوع قیام عاشورا و شخصیت های مرتبط با این قیام بپردازد، در دستور کار سازندگان فیلم و سریال قرار گرفت تا ادای دینی به این واقعه بزرگ تاریخی، باشد. بی تردید آثار بسیاری در این زمینه ساخته شده اما در گزارش پیش روی تان به سراغ آثاری رفتیم که گل کردند و دیده شدند. فیلم و سریال هایی که بازپخش آن ها در این عصر هم نشان می دهد اقبال عمومی به آن ها، بی دلیل نبوده و واقعا خوش ساخت بوده اند.
سفیر
کارنامه سینمای ایران درباره واقعه عاشورا با فیلم «سفیر» به کارگردانی فریبرز صالح آغاز میشود. فریبرز صالح، سفیر را در سال 1361 کارگردانی کرد و به ماجرای سفیر امام حسین(ع) یعنی مسلم بن عقیل در کوفه پرداخت. فیلمی که فرامرز قریبیان و جلال پیشواییان از جمله بازیگران آن بودند و البته در آن سالها نسبت به سطح تولیدش استقبال مناسبی از آن صورت گرفت. این فیلم در سال 61 عنوان پرفروشترین فیلم سال را بهدست آورد.
روز واقعه
10 سال پس از تولید فیلم «سفیر» شهرام اسدی «روز واقعه» را کارگردانی کرد. عبدا...، جوان نصرانی تازه مسلمان شده با شنیدن ندای «هل من ناصر» حضرت اباعبدا... مراسم عروسی خود را نیمهکاره می گذارد و به سمت ندا حرکت میکند، عروسی را که تا پیش از این 17بار به خواستگاریاش رفته و در مرتبه هجدهم پاسخ مثبت گرفته بود، رها میکند و به سمت صدا میرود. عبدا... زمانی به کربلا میرسد که واقعه تمام و صاحب ندا شهید شده است. «روز واقعه» شاید اولین اثر جدی سینمای ایران درباره عاشوراست. فیلمی که شاید در لایههای پنهان خود تلنگری داشت برای مردمان این روزگار که این شما هستید که باید پاسخ صدای «هل من ناصر» امام حسین(ع) را بدهید، نه آنان که شاید با آیین شما چندان آشنا نیستند. «روز واقعه» یکی از کمدیالوگترین ساختههای سینمای ایران است و بیشتر به سنت بسیاری از سینماگران متقدم از زبان تصویر کمک گرفته است اما شاید فیلمنامه نهچندان قدرتمند روز واقعه این فیلم را در کشمکش بین قهرمان و ضدقهرمانها چندان موفق نکرده است. روز واقعه یک ماجرای کاملا ساخته و پرداخته ذهن کارگردان است که البته نسبت به آثار پیشین خود، اثری درخور بود هرچند نتوانست بهخوبی به عمق ماجرا بپردازد.
ثارا...
شهریار بحرانی پس از این 2 سریال تاریخی، پروژه ساخت سریال امام حسین(ع) با نام «ثارا...» را آغاز کرد. پروژهای که با فیلمبرداری چند قسمت اولیه نیمهتمام ماند. برای این سریال اسامی 50 بازیگر مطرح بر سر زبانها افتاد اما این سریال در همان اوایل کار متوقف شد و بحرانی به سراغ ساخت ملک سلیمان رفت.
آخرین دعوت
«آخرین دعوت» اثر حسین سهیلیزاده یکی دیگر از سریال هایی است که به نوعی به طور غیرمستقیم به واقعه عاشورا پرداخته است. آخرین دعوت ماجرای فردی است که از زمان حال به سال 61 هجری میرود و ناگاه خود را در سپاه عمر سعد مییابد. فردی که در زمان حال ادعای یاری امام حسین(ع) را دارد. سهیلیزاده در آخرین دعوت سوژه خوبی را انتخاب کرد اما آخرین دعوت بهخوبی دیده نشد که شاید عمدهترین دلیلش فیلمنامه نهچندان قدرتمند این سریال و پرشهای مداوم از زمان حال به گذشته بود که آخرین دعوت را اثری نهچندان موفق در این زمینه کرد. در این سریال، صحنههایی از واقعه عاشورا نیز به نمایش درآمد اما به هیچوجه نتوانست سریالی موفق از آب دربیاید. آخرین دعوت در همان مرحله اول با عدم برقراری ارتباط با مخاطب به دلیل نوع روایت و فیلمنامه نهچندان قدرتمند خیلی زود از یادها رفت.
معصومیت از دست رفته
داستان «معصومیت از دست رفته» یکی از سوژههای حاشیهای واقعه کربلا بود که توانست تا حد زیادی مخاطبان خود را راضی کند. شوذب از محبان امیرالمومنین و شیعیان کوفه است که در سالهای منتهی به قیام عاشورا خزانهدار دربار ابن زیاد شده است. شوذب در میانه ماجرا در دوراهی عشقی هولناک قرار میگیرد؛ عشقی که زندگی سیاسی او را هم تحت تاثیر قرار میدهد. شوذب از بانوی خانه خود که از شیفتگان مکتب حضرت علی(ع) و یک مسیحی مسلمان شده است و سالها در کنارش بهخوبی زندگی کرده، دل میکند و درگیر عشقی هوسناک به زنی یهودی به نام حمیرا میشود. اتفاقی که باعث میشود خزانهدار امین کوفه، در ماجرای قتل شهدای کربلا نیز به طور غیرمستقیم شریک شود. شوذب رستگار ابتدای قصه، در میانههای راه گام در جاده نگونبختی و دوزخ میگذارد اما سرشت پاکش در نهایت او را از قفس دنیا نجات میدهد. شوذب داستان داوود میرباقری اگرچه در تاریخ واقعیت عینی ندارد اما معصومیت از دست رفته با فیلمنامهای گیرا و کارگردانی هنرمندانه میرباقری و همچنین بازی فوقالعاده بازیگرانی چون امین تارخ، فریبا کوثری، داریوش فرهنگ، اکبرعبدی و... فیلمی تاثیرگذار در نوع خود بود. سریالی که توانست گلوگاه لغزش خواص در دوراهیهای حیاتی تاریخ را نشان دهد. قصهای که در حاشیه واقعه عاشورا به برخی ابعاد پشت صحنه ماجرا بهخوبی ورود پیدا کرد.
طفلان مسلم
سید مجتبی یاسینی در سال 1387 به سوژهای معروف در سطح جامعه دست زد؛ ماجرایی که قبل از آن در روضههای قدیمی جای خودش را پیدا کرده بود و مردم با ساختار ماجرا آشنایی داشتند. یاسینی در آشوب وقایع پس از شهادت حضرت ثارا...(ع) در شهر کوفه ماجرای دو فرزند خردسال مسلم را در شهر کوفه روایت میکند. ماجرایی که سعی در نشان دادن گوشهای از خیانتهای مردم کوفه دارد. شهری که پس از سکوت مرگبار در برابر کشتن سفیر امام حسین(ع) و شهادت امامی که خودشان با هزاران نامه دعوتش کرده بودند، به دو کودک بیپناه جامانده از کاروان، سرپناه نمیدهد. داستان به خانههای بسیاری از سرشناسان کوفه میرود. قاضی شریح که در ماجرای شهادت مسلم و شهدای کربلا نقشی مهم داشته است، مدتی به کودکان مسلم پناه میدهد اما او دوباره از بین تلخ و شیرین قاضیالقضاتی شهر، بخش ناشیرینش را برمیگزیند و کودکان مسلم در کوچههای هولناک شهر کوفه، آواره و در نهایت شهید میشوند. آشنایی مردم با ماجرای طفلان مسلم تاحد زیادی بار سنگین قصه و فیلمنامه را بر دوش کشید و فیلم با استقبال نسبی روبهرو شد ضمن اینکه ورود به یکی از بخشهای حاشیهای و البته دردناک واقعه عاشورا توانست مخاطب را تا حد زیادی با فیلم همراه کند. داستانهای فرعی موجود درسریال با تمهای گوناگون عشق و فرار به پرداخت اصلی قصه کمک کرد تا فیلم به توفیق نسبی با توجه به سطح هزینهکردش دست یابد.
مختارنامه
ماجرای ساخت فیلمهای عاشورایی به پروژه عظیم مختارنامه رسید. کارگردان سریال ماندگار امام علی(ع) در گوشهای از تاریخ ماندگار شیعه به سراغ مختار ثقفی رفت؛ دلاور مرد قبیله سقیف که در پی انتقام قاتلان امام شهیدش برآمد. مختارنامه داستان زندگی مختار را از زمان سالهای امامت امام حسن(ع) تا گرفتن انتقام از قاتلان امام حسین(ع) و تشکیل حکومت شیعه و شهادت مختار روایت کرد. مختارنامه به نوعی قله فیلمسازی در مسئله عاشوراست. اتفاقی که پیش از آن نه در سینما و نه در تلویزیون تکرار نشده بود و پس از آن نیز شاید سالها طول بکشد اتفاقی مشابه بیفتد. مختارنامه به نوعی آخرین پروژه سطح الف سیماست که قدرت کیفیاش تا حد زیادی با بالا بردن سطح توقعات روی آثار بعدی نیز تاثیر گذاشت و شاید آن آثار دیده نشد. نوع قصه و ساختار مختارنامه به نحوی بود که نهتنها مردم ایران بلکه شیعیان سایر نقاط جهان را هم با خود همراه کرد. این نوع روایت همانی است که مردم ایران نشان دادهاند به آن علاقه دارند حتی ماندگارترین آثار سینمای جهان هم از این نوع روایت تبعیت میکنند. یعنی ساختار فیلمنامهای که مبتنی بر قهرمان واحد و فعال است و کنشهای این قهرمان ضمن برانگیختن حس همذاتپنداری، مخاطب را با خود در راستای رسیدن به هدف مدنظر همراهی میکند و در سنگلاخهای مسیر با او همراه میشود. ساختاری که به عقیده بزرگان سینما به ساختار کلاسیک شهرت دارد و مهمترین مولفهاش قصهگو بودن آن است. نقطه قوت مختارنامه همین بود. این اثر مردم را با مختار و هدفش همراه کرد و پیچیدگیهای شخصیتی مختار او را به قهرمان حماسی تبدیل کرد. به نحوی که پس از پایان نمایش سریال، در بسیاری از کشورهای همسایه ایران تصویر مختار حتی روی لباسهای مردم نیز نقش بست. در مختارنامه کارگردان با فلاشبکهای هنرمندانه از حادثه کربلا، هر لحظه انگیزه انتقام در مختار را بیش از پیش میکند همان گونه که در مخاطب چنین احساسی پدید میآید. مجموعه مختارنامه در مواردی همچون فیلمنامه، شخصیتپردازی و تکنیک به کار گرفته شده در جنگها و نوع روایت یک قله، نهتنها در فیلمهای عاشورایی بلکه در فیلمهای تاریخی است. اتفاقی که سطح انتظارات مردم را بالا برده است و بدون شک مخاطب بعد از مختارنامه از اثری استقبال خواهد کرد که یا حداقل در حد آن یا از آن بالاتر باشد.
رستاخیز
کارگردانی که به نمایش جلوههای ویژه در فیلمهایش مشهور بود به سراغ ساخت فیلم سینمایی با موضوع عاشورا رفت. ورود ناشیانهای که پس از نمایش فیلم در جشنواره فجر اعتراض تماشاگران و منتقدان را برانگیخت.
پرداخت ضعیف فیلمنامه در کنار اشتباهات فاحش تاریخی و حتی جغرافیایی، نشان داد که در آخرین ساخته احمدرضا درویش نباید انتظار اثری درخور درباره واقعه عاشورا را داشت. کارگردانی که پیش از این و در آثار قبلی خود نشان داده بود بیش از آن که به محتوا و اصل واقعه تاریخی وفادار بماند، بیشتر در پی خلق جلوههای ویژه بصری و میدانی و همچنین صحنههای نادر سینمایی است که البته آن هم نه به لطف دانش فنی و تکنیکی کارگردان که در نتیجه سرمایهگذاری عظیم و آکسسوار پرهزینه از جیب بیتالمال تامین و محقق میشد.
در «رستاخیز» همانقدر روح معنایی عاشورا پدیدار است که روح دفاع مقدس در ساخته قبلی این کارگردان یعنی دوئل پدیدار است. رستاخیز شاید هشداری برای سینمای ایران باشد که نباید به هرقیمتی از اقبال ذاتی و علاقه قلبی مردم به یک مفهوم همچون عاشورا سوءاستفاده کرد و با بستر قرار دادن این واقعه، حرفهایی غیر از این واقعه روی پرده سینما و صفحه تلویزیون بر زبان رانده شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
کی، کجا، چی گفته
تعداد بازدید : 7
رضا کیانیان
علاقه خاصی به کتابهایی درباره اسطورهها دارم و این گونه کتابها را پی گیرانه میخوانم. میدانم شاید افرادی به اسطوره علاقهای ندارند، ولی اسطوره در دیدگاه و ذهن من ارزشهای مفهومی چندگانه و ریشهای دارد. به هر حال زمانی که سوالی در ذهن ما ایجاد میشود بدون تردید برای رسیدن به پاسخ باید مطالعه کنیم. در ضمن باید ذهنی پویا و جستو جوگر داشته باشیم که در آن پرسش ایجاد شود. امروز در اکثر ذهنها پرسشی ایجاد نمیشود. پس میتوان گفت که تقریباً 90 درصد مردم چنین ذهنیتی برای طرح پرسش از خود ندارند. من تقریبا دوست دارم در تمام نقشهای شخصیتهای اصلی و محوری رمانهای بزرگ جهان بازی کنم. شاید خیلی ها در نگاه اول تعجب کنند اما علاقه شخصیام این است که بتوانم کارتون بازی کنم! در دنیای کارتون اتفاق غیرممکن وجود ندارد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
نمای نزدیک
تعداد بازدید : 8
آشوب
فیلم برداری فیلم سینمایی «آشوب» به تهیهکنندگی و کارگردانی کاظم راستگفتار ادامه دارد.روایت فیلم «آشوب» به دهه ۲۰ شمسی برمیگردد و داستان جوان تحصیل کردهای است که توانایی بالایی در نویسندگی دارد و علاقهمند به خوانندگی است و در قهوهخانهها با اسم مستعار «آشوب» پیش پردهخوانی میکند. او با توجه به اوضاع سیاسی و اجتماعی آن دوران وارد سیاست میشود و سوار بر موج به راه افتاده فعالیتهایی انجام میدهد و تصمیمهایی میگیرد که باعث ایجاد آشوب اجتماعی میشود.شنیده ها حکایت از آن دارد که آتیلا پسیانی به عنوان یکی از نقشهای اصلی فیلم سینمایی «آشوب» این روزها مقابل دوربین مرتضی پورصمدی مشغول ایفای نقش است. این فیلم اثری با پرسوناژهای متعدد است به طوری که 43 بازیگر چهره سینما و تلویزیون کشور در فیلم سینمایی «آشوب» ایفای نقش خواهند کرد. طبق برنامهریزی صورت گرفته بیشترین مراحل فیلمبرداری در تهران و پس از آن در آبادان و خرمشهر انجام خواهد شد تا این فیلم برای نمایش در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر آماده شود.کاظم راستگفتار پیش از این فیلمهای سینمایی «چک»، «عروس خوشقدم»، «زنان ونوسی، مردان مریخی»، «پسر تهرونی» و «نقاب» را در کارنامه کارگردانی خود ثبت کرده است.«آشوب» که ششمین فیلم بلند کاظم راستگفتار محسوب میشود مدتی پیش قرار بود در تهران مقابل دوربین برود اما این اتفاق به تعویق افتاد و بالاخره این فیلم چندی پیش در تهران کلید خورد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 5
کافه سینما
در این شماره، اخبار و نقل قول های مهم سینما و تلویزیون در هفته گذشته را در اختیارتان قرار می دهیم.
*تصویربرداری مجموعه تلویزیونی در حال پخش «کیمیا» به کارگردانی جواد افشار این روزها در خرمشهر ادامه دارد.
*مهدی پاکدل بازیگر فیلم «محمد (ص)» گفت: بازی در نقش «ابوطالب» عبادت بود با دنده شکسته بازی کردم و لذت بردم.
*بازنویسی تازهترین فیلم عبدالرضا کاهانی با نام «ارادتمند نازنین بهاره تینا» به پایان رسید و پیش تولید این فیلم از اواخر هفته آینده آغاز میشود.
*زینب تقوایی تهیه کننده «پشت بام تهران» بیان کرد که تصویربرداری این مجموعه تا دو ماه آینده ادامه دارد و قرار است سریال، بعد از ماه صفر به روی آنتن برود.
* سعید جلالی گفت: طرحی به نام «سرگیجه» را درباره مهاجرت معکوس در دست دارم که یک ملودرام اجتماعی در 40 قسمت و قرار است به تهیه کنندگی نعمت چگینی برای سال آینده تولید شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.