شیری- روز گذشته همزمان با رونمایی از سامانه سهام عدالت،برخی شهروندان بجنوردی برای اطلاع از وضعیت صورتحساب خود از طریق این سامانه به شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت مراجعه کردند و اگرچه از قبل اعلام شده بود نیازی به مراجعه حضوری نیست، اما تعدادی از مشمولان با مراجعه حضوری در صبح روز گذشته باعث ایجاد ازدحام در مقابل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت شدند. البته برخی شهروندان هم برای پیگیری وضعیت سهام خود راهی کافی نت ها شده بودند گرچه اطلاع چندانی درباره روند آزادسازی سهام عدالت و پرداخت سود نداشتند. ازدحام در بعضی از کافی نت ها روز سه شنبه خیلی زیاد بود، به گفته متصدیان کافی نت اینترنت نیز به درستی پاسخ نمی داد.خانم مسنی که از شورای روستا شنیده بود جزئیات سهام عدالت از طریق سامانه قابل ملاحظه است، به خبرنگار ما گفت: 2 فرزند بیکار در منزل دارم و همسرم فوت شده است و بی صبرانه منتظر آزادسازی سهام عدالت هستم تا کمک خرجی برای خانواده ام باشد.وی اظهار داشت: هزینه زیادی را برای مراجعه به شرکت سهام عدالت متقبل شده ام اما اکنون با برگه ای که آدرس و شماره تلفن روی آن ذکر شده است، به کافی نت ارجاع داده شده ام.وی خاطرنشان کرد: اگر در حال حاضر سودی به مشمولان تعلق نمی گیرد، حداقل خبری مبنی بر آن منتشر نشود که ناگزیر به تحمیل هزینه های مازاد نشویم.یکی دیگر از مراجعان به این شرکت نیز گفت: با این که 10 سال از زمان ثبت نام برای سهام عدالت می گذرد، هنوز هم آزادسازی انجام نشده است.یکی از مشمولان سهام عدالت که به کافی نت مراجعه کرده بود در این باره گفت: فکر می کردیم هر زمان که بخواهیم، مراجعه به سایت سهام عدالت برای پیگیری درخواستمان مقدور خواهد بود به همین دلیل تصمیمی برای مراجعه به کافی نت نداشتیم اما خبری مبنی بر این که مشمولان برای اطلاع از وضعیت سهام عدالت خود و دریافت صورتحساب بر اساس کدملی می توانند به سایت مراجعه کنند اعلام شد و ناگزیر به مراجعه به کافی نت شدیم که متأسفانه ازدحام جمعیت مانع روند عادی کار شده است.وی اضافه کرد: اگر قرار بود برای مطلع شدن از جزئیات سهام عدالت نوبت دهی شود، بهتر بود زودتر اطلاع رسانی می شد و یا زمان بیشتری برای ورود به سامانه در نظر گرفته می شد.یکی از متصدیان کافی نت نیز در این باره گفت: با این که در جریان اخبار سهام عدالت قرار نگرفته بودم از همان ساعات اولیه صبح سه شنبه مراجعه های زیادی برای ورود به سامانه وجود داشت و همه منتظر بودند جزئیات آزادسازی سهام خود را ملاحظه کنند.وی خاطرنشان کرد: در یک ساعت خاص به قدری تعداد مراجعان زیاد بود که ناگزیر انجام تمام کارهای سفارش شده را به تأخیر انداختم تا مراجعان بیش از حد در انتظار نمانند.مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت خراسان شمالی در این باره به خبرنگار ما گفت: مردم فکر می کنند می توانند اطلاعات و جزئیات مربوط به سهام عدالت را از این شرکت جویا شوند به همین دلیل در شرکت ازدحام کرده اند در حالی که می توانند از طریق اینترنت شخصی و یا کافی نت ها طبق شماره های ملی که روز آن براساس عدد سمت راست آن مشخص شده است به سایت مراجعه کنند.«قربانی» افزود: امسال هیچ گونه ثبت نام جدیدی در زمینه سهام عدالت وجود ندارد و سهام عدالت شامل افرادی می شود که در سال های گذشته ثبت نام کرده یا سهام دریافت کرده اند. وی اظهارداشت: این افراد می توانند با در دست داشتن کارت ملی یا شماره ملی خود به پست بانک یا کافی نت مراجعه کنند و از میزان سهم خود آگاه شوند. به گفته وی، این مراجعه فقط برای آگاهی از میزان سود سهام شخص است و پرداخت سود سهام در سال جاری انجام نمی شود.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
بهروز - یک سال از اتمام ساخت استخر بزرگ باباامان می گذرد، استخری که تخریب و بازسازی آن دو سال طول کشید و در حالی که مردم هنوز منتظرند تا محوطه سازی اطراف چشمه به پایان برسد دومین استخر باباامان هم تخریب شده است.با توجه به در پیش بودن عید نوروز، شهروندان می گویند عملیات عمرانی باباامان باید سرعت بسیار بیشتری به خود بگیرد تا با توجه به حضور بسیار زیاد مسافران در این پارک معروف، با خاطره ای خوش، باباامان را ترک کنند. یکی از شهروندان بجنوردی به خبرنگار ما گفت: 3 سال قبل محوطه اطراف چشمه را تخریب کردند و گفته شد استخر کف سازی می شود اما مردم دو سال انتظار کشیدند تا عاقبت استخر ساخته شد آن هم در حالی که محوطه هم چنان با سنگ و مصالح پوشیده شده است و از ساخت و اتمام آن خبری نیست.کمالی ادامه داد: یک ماه قبل هم سمت دیگر استخر را کندند و علاوه بر استخر پوشش سیمانی محوطه را هم تخریب کردند که در نگاه اول این فکر به ذهن متبادر می شود که زلزله و یا سیلی سهمگین استخر و دو سوی آن را تخریب کرده است. وی اضافه کرد: از سوی دیگر میز و نیمکت هایی را که سالم و زیبا بودند، کنده اند و در گوشه پارک روی هم انباشته اند و گویا متولیان امر خیال استفاده مجدد از آن ها را ندارند.یکی دیگر از شهروندان هم در این مورد گفت: بوستان باباامان از جاذبه های گردشگری استان و پارک ملی است و حتما امسال هم مسافران زیادی از این محل می گذرند، در حالی که پیک مسافرت و حضور مسافران را در پارک شاهد خواهیم بود تخریب آن در آستانه سال نو کار منطقی نبود. رئیس کمیسیون عمران و ترافیک شورای شهر بجنورد در همین ارتباط گفت: در ادامه محوطه سازی و ساخت استخر های باباامان این استخر نیز تخریب شده است و به شکلی ساخته خواهد شد تا برای استفاده مردم فضای بیشتری فراهم شود.«نقیب» خاطرنشان کرد: احتمال دارد تا اول فروردین بخش هایی از محوطه ساخته شود. وی تصریح کرد: ساخت و بهسازی بابا امان فاز به فاز ادامه خواهد داشت و زمان و اعتبار آن بستگی به بودجه شهرداری دارد. معاون عمرانی شهرداری بجنورد هم در این مورد عنوان کرد: با توجه به برنامه ریزی هایی که انجام شده است استخرهای بابا امان باید فاز به فاز تخریب و نوسازی شود و این استخرها نیز دوباره ساخته خواهند شد.«کشمیری» افزود: استخر پایین باید کف سازی شود و پس از ساخت نور پردازی خواهد شد و بهسازی بابا امان پروژه ای بزرگ است و نمی توان انتظار داشت این پروژه با توجه به محدودیت مالی در بازه زمانی کوتاهی انجام شود.وی با بیان این که منکر تاخیر در اجرای پروژه ها نیستیم خاطرنشان کرد: شرایط مالی و اقتصادی به شکلی است که همه تبعات آن را می بینیم و رکود ساختمان سازی گریبانگیر شهرداری شده است و چون درآمد ها وابسته به ساختمان سازی است محدودیت هایی به وجود آمده است که بر اجرای پروژه ها تأثیر دارد.
وی بیان کرد: به این موضوع واقفیم که مزاحمت ها و بدنمایی هایی ایجاد شده است که تا پایان سال آن ها را تا اندازه ای سر و سامان خواهیم داد اما به این نکته باید توجه کرد که شرایط جوی هم به گونه ای نبود که بتوانیم به سرعت کار را پیش ببریم.وی بیان کرد: با توجه به همین عوامل نمی توان گفت این پروژه تا پایان سال یا تا اردیبهشت و تابستان به اتمام می رسد اما می دانیم که نتیجه کار برای شهروندان راضی کننده خواهد بود.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
این روزها از کوچه های مختلف که عبور می کنی، بر در و دیوار برخی خانه ها به خصوص در حاشیه شهر، قالی و پتو آویزان شده است. بهار نم نمک قدم های استوارش را بر زمین می گذارد و دامن آن را مانند همیشه به همت خالق مهربانش سبز و پر گل می کند. از همین حالا می توان بوی بهار را در کوچه ها استشمام کرد. خانه ها رنگ و بوی کهنگی را از تن بیرون می کنند، دوباره رخت سپید و پاکیزگی بر تن می کنند. اما آن روزها که خانه ها بزرگ تر و دل ها وسیع تر بود، هیچ فردی به تنهایی خانه تکانی نمی کرد، خانه های اهالی کوچه با همدلی صاحبانش تمیز و نو نوار می شد.
آن روزها خانه ها خشتی و به جای قالی، زیلو و نمد و دیوارها گچ و خاک گچ بود و به سختی تمیز می شد اما دل های اهالی اش نرم و مهربان بود. قدیمی ها همدیگر را در خانه تکانی یاری می کردند و از خانه تکانی های خود خاطره ای خوش بر جا می گذاشتند.
خانه تکانی های دسته جمعی
هنوز هم یاد و خاطره خانه تکانی های آن موقع در دل شیرزن های قدیمی باقی مانده است چنان که تعدادی از اهالی سالمند خانه «آذرمهر» هم یاد گذشته ها می کنند و یکی از آن ها می گوید: در زمان قدیم حیاط ها بزرگ بود و 4 تا 5 خانواده با هم زندگی می کردند. خانواده ما، عمو، خاله و مادربزرگم با هم در یک حیاط زندگی می کردیم و برای خانه تکانی هر روز برای یکی از خانواده ها نوبت گذاشته می شد، همه اعضای خانواده به هم کمک می کردند و به عنوان مثال برنامه می گذاشتند و به نوبت هر روز خانه یک نفر را تمیز می کردند، یک روز فرش های خانه آن فرد را در مقابل نهر آبی که از جلوی خانه مان می گذشت، می شستند و دیوارهای خانه را تمیز می کردند. همه ظرف ها را در همان نهر آب می شستند، روز بعد نوبت خانواده دیگر بود که باز همه با هم خانه آن ها را تمیز می کردند. بانو «زنجانی» که 71 سال سن دارد، می گوید: مادرم همراه با مادربزرگ، خاله و زن عمویم فرش ها را در نهر آب می شستند سپس مادرم یکی یکی آن ها را جمع می کرد روی شانه هایش می گذاشت و از نردبان بالا می رفت و یکی یکی فرش ها را روی پشت بام پهن می کرد تا خشک شود. وی از رنگ کردن دیوارها به شیوه ای خاص هم یاد می کند و اظهارمی دارد: در آن زمان پنبه های مخصوصی وجود داشت که مردم آن ها را می خریدند و رنگ را نیز خریداری و با پنبه آغشته و دیوارها را رنگ می کردند.
وی می گوید: بانوان امروزی همه وسایل و امکانات لازم را در دسترس دارند اما باز هم احساس شادمانی نمی کنند. آن ها ناچار نیستند لباس ها را در نهر های آب بشویند، دست هایشان در سرمای زمستان در آن نهرها یخ نمی زند و کرخت نمی شود، فقط کافی است ماشین لباسشویی را روشن کنند و به سراغ کار دیگری بروند و به بقیه کارهایشان برسند اما باز هم در زندگی خود احساس شادی نمی کنند و با کوچک ترین مسئله ای ناراحت می شوند و اوقات تلخی می کنند.
وی که عقیده دارد بانوان قدیمی به سختی کار می کردند و کارهای مردانه خانه را نیز انجام می دادند، خاطرنشان می کند: به واسطه انجام چنین کارهای سختی، زنان قدیمی سالم بودند و خودشان هم عقیده داشتند که کارهای سختی که انجام داده اند باعث سلامتی و تندرستی آن ها شده است.
وی که مادرش 95 سال عمر کرده است از او به عنوان بانویی سختکوش یاد می کند و می افزاید: از آن جایی که مردان قدیمی بیشتر اوقات سرکار بودند، زنان نمی توانستند تا دم غروب منتظر بمانند تا مردها به خانه بیایند و به آن ها در خانه تکانی یاری برسانند از این رو همه کارهای سنگین را خودشان انجام می دادند.وی با بیان این که قدیمی ها هیچ گونه امکاناتی نداشتند، بیان می کند: خانه های آن زمان مانند الان سرامیک، پارکت یا موزاییک نبود، کف بیشتر خانه ها خاک گچ بود، به همین دلیل کف خانه ها را به خوبی جارو و تمیز می کردند،آب می ریختند که عطر خوش کاهگل از آن به مشام می رسید، سپس مقواهای بزرگی می خریدند و کف اتاق پهن می کردند پس از آن قالی های قدیمی، نمد یا «کچه» را روی آن پهن می کردند تا کمتر گرد و خاک بگیرد. این بانوی قدیمی، شروع خانه تکانی را از 15 روز مانده به عید عنوان می کند و می گوید: از آن جایی که باید خانه تکانی ها به طور دسته جمعی انجام می شد از 15 روز به عید کار خانه تکانی را انجام می دادیم تا بتوانیم خانه فامیل هایی که با هم زندگی می کردیم، نظافت کنیم. وی با یادآوری برخی خاطرات گذشته بیان می کند: آن زمان بیشتر خانه ها کرسی داشتند که برای ایام نوروز آن را جمع می کردند تا فضای بیشتری برای پذیرایی از میهمانان باز شود.
یکی دیگر از بانوان این مرکز هم از سنت حسنه ای که آن روزها بین مردم رواج داشت ،سخن می گوید و می افزاید: آن زمان رسم بر این بود که اگر خانواده ای عزادار بود قبل از عید به دیدار آن ها می رفتند، برایشان رخت و لباس نو خریداری و خانه آن ها را تمیز می کردند اما امروزه این سنت ها کم رنگ شده است.
بانوی 72 ساله دیگری هم به وسایلی که در خانه تکانی برای نظافت از آن استفاده می شد، اشاره می کند و می گوید: در زمان قدیم از «چوبک » و «اشغار» برای تمیز کردن و سفید کردن لباس ها و ظرف ها استفاده می کردند. «عزیزی» ادامه می دهد: در و دیوار خانه ها را با مواد شوینده طبیعی می شستیم، پودر مخصوصی در گذشته وجود داشت که به فرش ها می زدند و روی آن با چوب می زدند و می شستند. وی بیان می کند: علفی در زمان قدیم به نام «اشغار» وجود داشت که آن را می سوزاندیم، سپس در حلب روغن یا پیت پر از آب می گذاشتیم تا بجوشد و کف کند و از آن کف برای شستن و سفید کردن لباس ها استفاده می کردیم. به گفته وی آن زمان لباس ها، پتوها و فرش ها را روی گاری می گذاشتند به قنات «صدرآباد» و کاریز «معصوم زاده» و بش قارداش می بردند و می شستند.
بانو «نظیفی» هم از خانه تکانی های قدیمی یاد می کند و می گوید: آن زمان همه دور هم جمع می شدند فرش ها را بیرون از اتاق و به داخل حیاط می بردند، آن ها را روی دیوار پهن می کردند و با چوب های بلندی محکم می زدند تا خاک آن بریزد و وقتی می خواستند فرش ها را داخل اتاق پهن کنند با جاروی نم دار روی آن می کشیدند. وی ادامه می دهد: یک روز را هم برای شستن ملحفه ها و روبالشتی ها اختصاص می دادیم به طوری که از تمیزی و نظافت برق می زد.
وی بیان می کند: ظرف های مسی که در آن زمان بیشتر استفاده می شد با خاک آجر پودر شده می شستیم تا ظروف یا سماور طلایی تمیز و براق شود. وی می گوید: خاک آجر را آن زمان پودر می کردیم و روی سماور می زدیم سپس با یک دستمال روی آن می کشیدیم تا تمیز شود.
وی می گوید: در زمان قدیم هیچ گونه وسیله اضافی و تجملی نداشتیم و همه آن ها را بیرون می آوردیم، سقف و کف و دیوارهای خانه را به خوبی تمیز می کردیم، فرش ها را بیرون از خانه روی دیوار آویزان می کردیم و خودمان با چوب محکم روی آن می زدیم و خاک آن را می تکاندیم، سپس وسایل خانه را تمیز و مرتب سر جایش می چیدیم. اما اکنون در خانه ها آن قدر وسایلی مثل مبلمان، بوفه، میز ناهارخوری، تلویزیون و بقیه لوازم هست که نمی توان وسایل را بیرون از خانه برد.
البته وی به خریدهای آخر سال آن موقع هم اشاره می کند و می گوید: در زمان قدیم، این گونه نبود که زنان هر روز به بازار بروند یا همیشه در حال خرید کردن باشند؛ خرید لباس یا کفش فقط سالی یکی، دو بار انجام می شد اما اکنون همه وسایل آماده و در دسترس است. بانو «زهراسلطان مستوفیان» هم به مشقت های زیادی که درآن زمان زنان برای انجام خانه تکانی متحمل می شدند، اشاره می کند و می گوید: در زمان قدیم هیچ گونه وسایلی برای نظافت نبود و زنان ناچار بودند خودشان مواد شوینده ای مانند اشغار را از بیرون از شهر تهیه کنند و با آن لباس های شان را بشویند. وی ادامه می دهد: در و دیوار خانه های آن زمان به دلیل روشن کردن بخاری های زغالی سیاه می شد و از آن جایی که مانند امروز وسایل شوینده وجود نداشت، به سختی لکه های سیاه را از روی در و دیوار تمیز می کردند. وی می گوید: آن زمان بیشتر خانه ها وسایل چندانی نداشتند و آن مقدار از وسایل شان را نیز که اضافه بود به افراد نیازمند می دادند و مابقی را که می توانستند استفاده کنند در صندوقخانه های خود و داخل صندوق های بزرگ جا می دادند تا راحت تر بتوانند خانه تکانی کنند. وی بیان می کند: از 20 روز مانده به عید فرش ها و پتو ها را در قنات صدرآباد و بش قارداش می شستیم و بدون آن که مردها در این خانه تکانی ها کمکی کنند فرش های خیس و سنگین را از داخل آب بیرون می کشیدیم.
وی بزرگ ترین مزیت خانه تکانی های آن زمان را کمک های اقوام نزدیک می داند که حس همبستگی را همیشه در بین آن ها زنده نگه می داشت. ایرانیان از دیر باز این سنت زیبای خانه تکانی را بر پا می داشتند و بر این باور بودند که دور ریختن وسایل قدیمی و کهنه و جایگزین کردن وسایل نو به زندگی طراوت و شادابی خاصی می دهد که با نو شدن سال و آمدن فصل زیبا و با طراوت بهار همراه خواهد شد و روحیه سر زندگی را به همراه خواهد داشت. برخی روانشناسان هم عقیده دارند که خانه تکانی به افراد جرأت رهایی از وابستگی را می دهد و فرصت دور ریختن خاطرات بدی را که در ذهن خود بایگانی کرده اند ایجاد می کند.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
15 شهریور ماه 1351 چشم به جهان گشود و به دلیل علاقه اش به نگارش در سال 1376 فیلم نامه «ساغر» سیروس الوند را به رشته تحریر در آورد. دکتر «محمد هادی کریمی» قلم توانایی دارد و فعالیتش را در سینما با نقد نویسی آغاز کرد.
بعد از آن فیلم نامه های بسیاری نوشت که می توان به آثاری هم چون دختران انتظار، سیب سرخ حوا، رخساره، غیرمنتظره، شمعی در باد، چشمان سیاه، آدمکش، انعکاس، ساکن طبقه وسط، رستگاری در هشت و بیست دقیقه، برف روی شیروانی، داغ، امشب شب مهتابه، الهه زیگورات و ایران برگر اشاره کرد.
او سپس در حرفه کارگردانی، فیلم «امشب شب مهتابه» را مقابل دوربین برد. این نویسنده و کارگردان مطرح سینما و تلویزیون امسال در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر با فیلم «کمدی انسانی» حضور داشت که بهانه گفت و گوی ما بود.
هر کارگردانی از ساخت اثر خود تفکر و هدفی را دنبال می کند؛ هدف تان از ساخت فیلم«کمدی انسانی» چه بود؟
مضمون فیلم را هر شخصی پس از دیدن فیلم، بسته به سن و حال و هوا و تجربه هایی که از سر گذرانده، برداشت می کند یعنی نتیجه گیری خودش را خواهد داشت، نتیجه ای که چه بسا ممکن است 10 سال بعد با دیدن مجدد فیلم به دیدگاهی جدا از نتیجه قبلی منجر شود. برای من خوب قصه گفتن مهم است و تمام تلاش خود را کردم تا قصه خوبی را برای مخاطبان روایت کنم.
مهم برای من این بود که قصه بگویم و قصه ام را هم خوب بگویم، حرف و پیام جایی خارج از این قصه نیست.
برنامه تان برای اکران فیلم و استقبال علاقمندان از آن چیست؟
«کمدی انسانی» در قصه و فضاسازی متفاوت است که سبب استقبال تماشاچیان از فیلم می شود. به نظرم تماشاگر عام فیلم را مسلماً دوست خواهد داشت چرا که قصه را می شنود و می بیند. من سعی کرده ام قصه بگویم و خوب هم بگویم، اما فیلم بعد از اکران تمام نمی شود و تازه در ذهن مخاطب شروع می شود. امیدوارم فیلمم در زمان مناسبی روی پرده برود.
در «کمدی انسانی» دغدغه های اجتماعی تان را مطرح می کنید و در جشنواره نیز مورد استقبال قرار گرفت.
معتقدم حرف فیلمم مطالبه امروز جهان در هیاهوی غوغا سالارانه ستاره های پوشالی است و این که قهرمان واقعی کجاست. فیلمم جامعه شناختی و به گونه ای سیال است. موقعیتی که فیلم به خاطر آن شکل گرفته مسئله ای بنیادین است.
انتخاب بازیگران هم به نوعی جالب توجه بود؛ از انتخاب آرمان درویش گرفته تا دیگر بازیگران. بر چه اساسی به نتیجه نهایی برای این انتخاب ها رسیدید؟
در «کمدی انسانی» چهار نسل بازیگری نقش آفرینی کردند؛ از پیشکسوتانی مانند علیرضا شجاع نوری، نیکی کریمی و فرخ نعمتی گرفته تا نسل جدید سینما هم چون هومن سیدی، لیلا زارع و بهاره کیان افشار.
البته از بازیگرانی که در شروع کار هنری شان توانمندی خود را اثبات کردند مانند آرمان درویش و ایلیا نصراللهی نیز استفاده کردم. همه بازیگران انتخاب اولم برای بازی بودند و خوشبختانه همگی به عنوان انتخاب اولم، در فیلم بازی کردند.
نخستین تجربه تان در مقام تهیه کننده چه دشواری هایی داشت؟
تهیه کنندگی فیلم، تجربه سخت و دشواری بود اما تجربه بسیار خوشایندی تا حالا بوده است.
پروداکشن «کمدی انسانی» متمایز با کارهای قبلی ام بود و به عنوان تجربه ای نو به آن نگاه می کنم که شاید وقت و تمرکز زیادی فراتر از کارگردانی از من گرفت.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
صدیقی- معاون اداره کل هواشناسی خراسان شمالی از افزایش نسبی دمای هوای استان در روزهای پایانی هفته خبر داد. «نصرتی» به خبرنگار ما گفت: بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی و تصاویر دریافتی ماهواره ای بیانگر جوی نسبتاً ناپایدار برای امروز و جوی آرام برای روزهای پنج شنبه و جمعه در منطقه است. وی افزود: بر این اساس برای امروز وزش باد، افزایش ابر و برای روزهای پنج شنبه و جمعه، آسمانی صاف تا قسمتی ابری پیش بینی می شود. وی تصریح کرد: از لحاظ دمایی روند نسبی افزایش دمای هوا تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد داشت. وی اظهار داشت: طی 24ساعت منتهی به صبح روز گذشته، بجنورد دارای کمینه دمای منفی یک درجه سانتیگراد بود که طی همین مدت کوسه با کمینه دمای منفی 7درجه سانتیگراد سردترین و سنخواست با بیشینه دمای 12درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان بود. وی همچنین خاطر نشان کرد: طی همین مدت بیشترین بارش باران در استان از درکش با 6.1میلیمتر گزارش شد.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
برخورد سواری پیکان و پراید در محور سبزوار-اسفراین 7 کشته بر جا گذاشت.معاون عملیات سازمان آتشنشانی سبزوار گفت: این حادثه در کیلومتر 4 محور مواصلاتی جاده سبزوار- اسفراین رخ داد که در پی این حادثه هر 2 خودرو آتش گرفتند. «هادی زارعی» افزود: به دلیل آتش سوزی خودروها هر 7 سرنشین این خودرو ها در دم جان خود را از دست دادند.وی تصریح کرد: این حادثه در سپیده دم روز گذشته رخ داد.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
شیری- 70 درصد از صنعتگران در بخش صنایع دستی در راستای سودهای بالای بانکی و دغدغه های زیاد از چرخه تولید خارج شدند.رئیس اتحادیه صنایع دستی و فرش خراسان شمالی روز گذشته با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: به دلیل نبود زیرساخت های مناسب، حمایت های ضعیف، سود بالای تسهیلات بانکی و تأمین نبودن مواد اولیه در استان، تعداد زیادی از تولیدکنندگان از چرخه تولید خارج شدند و میزان تولید نیز متعاقب آن 70 درصد کاهش یافته است.«ایزانلو» افزود: با وجود این که این مشکلات در سال های قبل نیز وجود داشت، اما امسال به دلیل رکود و نبود بازار مناسب بیشتر شده است.وی خاطرنشان کرد: در استان بالای 10 هزار تخته فرش و انواع مصنوعات و دستبافته های داری وجود دارد که در قالیشویی، فروشگاه ها و انبارهای تولید دپو شده است.وی سودهای بالای بانکی را مهم ترین عامل خروج تولیدکنندگان از چرخه تولید ذکر کرد و ادامه داد: سال های گذشته علاوه بر رونق در بازار، وام های با سود 4 درصد نیز از سوی صندوق کارآفرینی امید پرداخت می شد اما در حال حاضر بانک ها چترهای حمایتی خود را از روی بنگاه های زود بازده برداشته اند.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
مرتضوی- راه مقابله با غارتگران فرهنگی نهادینه کردن غیرت فرهنگی در جامعه است.نماینده ولی فقیه در استان با بیان این مطلب در سمینار نقش فرهنگ و هنر در تحقق اقتصاد مقاومتی که در قالب کارگاه آموزشی با موضوع پیوست فرهنگی برگزار شد، از غارت و غیرت فرهنگی به عنوان 2 مسئله اساسی یاد کرد و افزود: غارت فرهنگی یک آسیب و غیرت فرهنگی یک درمان است.آیت ا... «ابوالقاسم یعقوبی» به تفسیر غارت فرهنگی پرداخت و غارت فرهنگی را یک آسیب دانست که سبب می شود جامعه به سمتی حرکت کند که ارزش های اصیل آن استحاله شود و قهرمانان بدلی جایگزین قهرمانان فرهنگی شوند.وی، امر به معروف و نهی از منکر را شعبه ای از غیرت دینی دانست و افزود: از آن جایی که دشمن می خواهد بنیان های اعتقادی، معنوی و فرهنگی ما را متزلزل کند باید برای مقابله با این غارتگری ها، غیرتمندی را در جامعه دینی نهادینه کرد.وی با بیان این که باید عرصه های غارتگری دشمنان را شناسایی کنیم، تصریح کرد: یکی از عرصه های پر نفوذ دشمن، عرصه فرهنگی است و پیوست فرهنگی نوعی بیمه است تا دشمن نتواند نفوذ کند و فرهنگ ما را به استحاله ببرد.دکتر «حسن بنیانیان» رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و پیوست نگاری شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این سمینار به تبیین موضوعاتی همچون نقش مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی در پیشرفت فرهنگی، پیوست نگاری فرهنگی و مفهوم عینی تحقق مدیریت راهبردی پیشرفت در جامعه اسلامی پرداخت و بر داشتن پیوست فرهنگی در همه امور سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تاکید کرد.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.